Sigorta Eksperleri İcra Komitesi (SEİK), “Değer Kaybı Taleplerinde Ekspertiz İşlemlerine İlişkin Genelge”nin istihsal edildiğini duyurarak değer kaybına ilişkin atama ve rapor tanzim süreçlerinin Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi sistemleri (EKSİST) üzerinden yapılacağını açıkladı.
Sigorta Eksperleri İcra Komitesi (SEİK), değer kaybı raporu düzenleyen sigorta eksperlerine yönelik bir duyuru paylaştı. Buna göre, Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası Genel Şartlarının A.5. Maddesinde; “…Değer kaybı, talep edilmesi halinde, Kurum tarafından belirlenecek usul ve esaslara göre atanacak sigorta eksperitarafından bu Genel Şartların Ek-1’inde yer alan esaslara göre tespit edilir.” hükmünün Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu tarafından 21.04.2022 tarihli ve 2022/12 sayılı “Değer Kaybı Taleplerinde Ekspertiz İşlemlerine İlişkin Genelge” istihsal edildiği ve değer kaybına ilişkin atama ve rapor tanzim süreçlerinin Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi sistemleri (EKSİST) üzerinden yapılması hususunun düzenlendiği belirtildi.
EKSİST dışı rapor düzenleyenlere yaptırım uygulanacak
Söz konusu duyuruda bazı meslektaşların özellikle sigorta şirketlerinden EKSİST harici atama kabul ettikleri ve çeşitli adlar altında değer kaybı raporu düzenlediklerinin tespit edildiği ve bu durumun meslektaşlar arası haksız rekabete neden olduğu kaydedilerek “Bilgilerinizi ve Karayolları Motorlu Araçlar Zorunlu Mali Sorumluluk Sigortası kapsamındaki talepler için yargı mercileri bilirkişilik hizmetleri dışında EKSİST harici değer kaybı ataması kabul edilmemesi ve değer kaybı raporu düzenlenmemesi hususunda gereğini rica ederiz. Aksi takdirde, ilgili sigorta eksperlerihakkında, disiplin ve değer kaybı listesinden çıkarma dâhilmevzuatta öngörülen müeyyideler uygulanacaktır.” ifadelerine yer verildi.
merhaba asıl sorun avukatlarda avukatlar bu deger kaybı haklarından para kazanmak için 10 yıl 20 yıl önce kaza olmuş olsa bile insanlara araç değer kaybı bedeli alacağını söyleyip dava actrıyorlar . hiç durmadık yere telefonunuz çalıyor ya da mesaj geliyor bu konuyla alakalı sizde magdursanız size alırız diyorlar .böylece insanlar sigorta şirketlerin zor soktuklarını anlamıyorlar ve bu yine halaka maliyet oalrak geribildirim olarak geldiğini farketmiyorlar