Deprem sonrası sürdürülecek çalışmalarda DASK’a büyük sorumluluk düştüğünü belirten DASK Genel Müdürü Selva Eren, “Bu sorumluluğun farkındalığı ile vatandaşlarımıza bir an önce maddi güvence sağlamak adına harekete geçtik. Tüm birimlerimiz ve finansal ödeme gücümüzle üzerimize düşeni yapmak için hazırız.” dedi.
Deprem felaketinin ardından depremden etkilenen bölgelere destek çalışmaları hız kesmeden devam ediyor.
6 Şubat 2023 tarihinde yaşanan Kahramanmaraş depremlerinin ardından bir açıklama yapan DASK Genel Müdürü Selva Eren, deprem sonrası sürdürülecek çalışmalarda DASK’a da büyük sorumluluk düştüğüne dikkat çekerek “Bu sorumluluğun farkındalığı ile vatandaşlarımıza bir an önce maddi güvence sağlamak adına harekete geçtik. Bu amaçla, ilk olarak Ankara Olağanüstü Yönetim Merkezi’mizdeki ekiplerimize, İstanbul ekiplerimizin de katılımıyla tam kadro çalışmalarımızı başlattık. Ayrıca, yöneticilerimiz ve hasar ekiplerimiz ile aynı gün içinde bölgeye intikal ettik. Depremden etkilenen vatandaşlarımıza en hızlı şekilde hizmet vermek amacıyla bölgede kuracağımız mobil ofislerin ve deprem tırımızın konuşlanacağı yerleri tespit ettik. Deprem tırımız ilk olarak Kahramanmaraş’a yerleşerek hizmete başlamış olup diğer mobil ofislerimiz ise 13 Şubat itibarıyla faaliyete geçecektir.” dedi.
Sigortalarımızın hasarlarını tazmin edecek finansal güce sahibiz
Eren, bugüne kadar finansal ve operasyonel tüm hazırlıklarını ülkede meydana gelebilecek olası büyük bir depremi göz önüne alarak yaptıklarını dile getirerek ”Tüm birimlerimiz ve finansal ödeme gücümüzle üzerimize düşeni yapmak için hazırlıklarımız tamdır. Bugün itibarıyla biriken deprem fonlarımız 23 Milyar TL seviyesinde olup, sigortacılık tekniği çerçevesinde bu tutarın üzerine eklediğimiz ciddi miktarda reasürans koruması ile toplamda 117 milyar TL ödeme kapasitemiz ile bu ve benzeri birçok depremde sigortalarımızın hasarlarını tazmin edecek finansal güce sahibiz. Operasyonel süreçlerde ise, olası büyük bir afete hazırlıklı olmak adına yenilediğimiz bilgi sistemleri altyapımız, beklediğimiz performansta, sorunsuz ve kusursuz hizmet sunmamıza imkân sağlamaktadır. Alo DASK 125, e-devlet ve web sitemiz aracılığı ile kesintisiz şekilde hasar ihbarı almanın yanında diğer kamu kurumlarının yaptığı tespitler doğrultusunda sigortalılarımızdan ihbar gelmesini dahi beklemeden hasar süreçlerini başlatıp ödemelerini gerçekleştiriyoruz.” açıklamalarında bulundu.
30 binden fazla hasar ihbarını işleme aldık
Deprem sonrası 30 bini aşkın hasar ihbarını işleme aldıklarını aktaran Eren, “Eksper görevlendirmelerine başladık. Depremin üzerinden henüz 24 saat geçmeden ilk hasar ödememizi gerçekleştirdik ve hasar ödemelerimizi hızla sürdürüyoruz. DASK olarak, bağlı bulunduğumuz Hazine ve Maliye Bakanlığı’mız ve düzenleyici üst kurumumuz Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumumuz’dan destek alarak tüm ekibimiz ile gerek bölgede gerekse merkezimizde görevimizi yerine getiriyoruz. Hayatını kaybeden tüm vatandaşlarımıza Allah’tan rahmet, yaralılarımıza acil şifalar diliyoruz.” diye konuştu.