23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Damla Hendriks: Enflasyonist ortam fiyatlamamızı zorlaştıracak

2022’nin zor bir yıl olacağına dikkat çeken Eureko Sigorta CFO’su Damla Hendriks, enflasyonist ortam nedeniyle özellikle trafik, kasko ve fiyatlama konularında sıkıntı yaşanabileceğini söyledi.

Türkiye’de 2021 yılı birçok sektör gibi sigorta sektörü için de çok kolay geçmedi. Özellikle ekonomide yaşanan dalgalanmalar, yüksek enflasyon ve artan döviz kurları sigorta şirketlerini zorladı. 2022 yılı için beklentiler de çok iyimser değil. 2021’in Covid 19 salgını ve ekonomik dalgalanmalar nedeniyle çok zor bir yıl olduğunu dile getiren Eureko Sigorta CFO’su Damla Hendriks, 2022 yılının da pek çok açıdan zorlayıcı olabileceğini söyledi. 2020’deki kapanmalar nedeniyle trafik kazalarının azaldığını ifade eden Hendriks, 2021 yılında ise kasko ve trafikte sıkıntılar olduğunu, teknik karlılığın tüm sektörün 7 puan aşağısına indiğini söyledi. “2022’de pandemi nedeniyle insanlar toplu taşıma yerine kendi araçlarını tercih ederlerse trafik ve kaskonun teknik karlılığında birtakım zorluklar olabilir” diyen Hendriks, enflasyonist ortamın fiyatlamayı da olumsuz etkileyeceğine dikkat çekti. Uzun yıllar Hollanda’da sigorta sektöründe ağırlıklı olarak finans ve risk alanında çalıştıktan sonra 2021 yılında Eureko Sigorta’nın CFO’su olarak Türkiye’ye dönen Damla Hendriks, Sigorta Ekranı’nda Can Kantar’a konuk oldu. Bilgi ve tecrübelerini Türkiye’ye verebilmenin gurur verici olduğunu kaydeden Hendriks, pandeminin sektörel etkilerinden ve 2022 yılı hedeflerinden bahsetti.

Damla Hendriks, Sigorta Ekranı’nda Can Kantar’a konuk oldu.

Geldiğimiz noktadan memnunuz

Pandemi döneminde sektör ve şirket olarak çok zor zamanlardan geçtiklerini dile getiren Hendriks, kendisi için böyle bir dönemde yeni bir çalışan olarak şirkete gelmenin zorlayıcı olduğunu söyledi. Hendriks, birçok aksiyon, karar ve tanışmanın online olarak gerçekleştiğini ifade ederek buna rağmen şirket olarak gelmiş oldukları noktadan memnuniyet duyduğunu belirtti.

Eureko Sigorta’nın Hollandalı sigorta şirketi Achmea’nın Türkiye’deki iştiraki ve Garanti BBVA’nın da sigorta iş ortağı olduğunu söyleyen Hendriks, Garanti BBVA ile iş ortaklıkları hakkında bilgi vererek, “Bu dönemde birbirimize çok destek olduk, birçok fikir alışverişinde bulunduk. Çalışmalarımızı devam ettireceğiz. Onlarla çalışmak büyük bir şans ve gurur diyebilirim” dedi.

Teknik karlılığımız sektörün üzerinde

Hendriks, hayat dışı sigorta sektöründe aktif olduklarını kaydederek, “Hayat dışı piyasasında onuncu sıradayız. 2021, pandemi ve ekonomik dalgalanmalar nedeniyle çok zor bir yıldı ancak buna rağmen bütün hedeflerimizi gerçekleştirdik. Bu seneyi sektörün çok üzerinde %35-40 seviyelerinde bir büyüme ve yaklaşık 2,5 milyar lira prim geliriyle kapatacağız” dedi.

Hendriks, çoğunlukla yangın, ferdi kaza gibi ürünlerin bulunduğu bir portföye sahip olduklarını belirterek, “Bu sayede teknik karlılığımız sektörün oldukça üzerinde. Teknik karlılığımız %7,5, sektörün ki %1,7 civarlarında gidip geliyor” ifadelerini kullandı.  

2022-2025 iş planları doğrultusunda bu dönemde ortalama yüzde 25 büyüme hedeflediklerini söyleyen Hendriks, “Teknik karlılığımızı arttırmak ve dijitalleşmeye odaklanmak istiyoruz” dedi.

Çevik ekipler kurduk

Hendriks, programda şirket içindeki değişimlerden de bahseden Hendriks, dijital bir şirket olma konusunda önemli bir adım attıklarını söyledi. Gerçekleştirdikleri bir diğer değişimin çevik transformasyon olduğunu söyleyen Hendriks, bu sayede hiyerarşik bir yapıdan çok daha düz ve hızlı bir yapıya geçtiklerine dikkat çekti. Hendriks, son olarak domain transformasyonundan bahsederek şunları söyledi: “Sigorta aslında geleneksel olarak bir “push product”tır. Müşteri tam olarak ne aldığını anlamaz ve ona o ürün bir şekilde satılır. Müşteri de en kısa sürede bu üründen, primden kurtulmak için yer arar. Biz bunu şirket olarak istemediğimize karar verdik ve müşteri ihtiyacına uygun sigorta paketi ve ürünün araştırılması ve piyasaya ona göre bir ürün sürülmesi için çevik ekipler kurduk. Böylelikle bizim üç büyük çevik yapıda işleyen ekibimizle ticari, bireysel ve KOBİ’lere hizmet eden my business (benim iş yerim) dediğimiz üç domainimiz oldu. Eylülde bu yapıyı tamamladık. Bu sayede çok deneysel çalışıyoruz. Hızlıca ürün üretip, piyasaya sürüp, başarılı olup olmadığına bakabiliyoruz. Türkiye sigorta sektörü için çok değişik olan bu yapı beni çok heyecanlandırıyor.”

Mottomuz “Sigorta partneri olmak”

Hendriks, daha iyi yarınlar için gönül rahatlığı sağlayan bir şirket olmak istediklerini ifade ederek “Müşterilerimizin sigorta partneri olmak istiyoruz. Bu mottomuz da sürdürülebilirlik çalışmalarıyla tamamen uyumlu” diye konuştu.

Sürdürülebilirliğin Türkiye ve dünya için yeni ama acil bir konu başlığı olduğuna dikkat çeken Hendriks, “Bir yangın var ve bu yangına dünyaca müdahale etmeliyiz. Hepimizin bu konuda elini taşın altına sokması lazım” dedi. Hendriks, Aralık 2019’da sürdürülebilirlik programının kuruluşuna başladıklarını dile getirerek, “Sürdürülebilirlik konusu derya deniz. Biz de şirket olarak bizim için en anlamlı olan ve en değiştirebileceğimiz alanlara odaklanmayı tercih ettik. Birleşmiş Milletler’in 17 tane sürdürülebilir kalkınma amacından ikisini seçtik. Biri iklim eylemi, diğeri ise toplumsal cinsiyet eşitliği. Bu ikisini yaparsak zaten çok güzel bir iş başarmış olacağız” şeklinde konuştu.

Hedefimiz cinsiyet eşitliğini savunan bir şirket olmak

Hendriks, büyük bir yatırım portföyleri olduğuna dikkat çekerek, bunun en az %5’inin sürdürülebilirlik adına yatırım yapmasını istediklerini aktardı. 2021’in sonunda sürdürülebilirlik konusunda net zero amacı koyduklarını belirten Hendriks,  bu sayede şirket olarak karbon emisyonlarını minimuma indirip enerji tüketimlerini de sıfırlayacaklarını bildirdi. Hendriks, bunun yanında cinsiyet eşitliğini savunan ve onu gerçekleştiren bir şirket olmanın kendileri için çok önemli olduğunu söyleyerek “Bunu da kendimize 2030 senesi için hedef olarak koyduk” dedi. Sürdürülebilirlikle ilgili gönüllü çalışma grupları oluşturduklarından bahseden Hendriks, “Bir çalışma grubumuz sadece cinsiyet eşitliğine, bir diğer ekip sigorta içinde cinsiyet eşitliğini nasıl gerçekleştirebileceğimize bakıyor. Diğer bir çalışma grubu ise iklim eylemleriyle ilgileniyor. Çalışanlarımız haftada birkaç defa bir araya gelip aksiyon alıyorlar” açıklamalarında bulundu.

Sürdürülebilirlik konusunu önemsiyoruz

Hendriks, sürdürülebilirlik programı dâhilinde hızlı aksiyon gerektiren bazı konular olduğunu ifade ederek, şöyle devam etti: “Ülkemizde dahil birçok yerde yangınlar oldu. Manavgat Belediyesi’yle beraber çalışarak Manavgat bölgesindeki Belenobası Köyü’nü kendimize kardeş köy olarak belirledik. Sulama hatları yandığı için tarımsal faaliyetleri tamamen duran köye tarımsal faaliyetlerin yeniden başlaması için kilometrelerce su borusu götürdük ve bağış topladık. Bu sürdürülebilirlik programımızın büyük bir aksiyonu oldu bu sene.”

Covid 19 kısıtlamalarında çalışanlarına psikolojik destek verdiklerini söyleyen Hendriks, “Profesyonel destekle onların da iş hayatını sürdürebilmelerine katkıda bulunduk. Ayrıca Covid 19 geçiren ve iyileşen her bir çalışanımız için Tema’ya 5 ağaç bağışladık” diye konuştu. Hendriks, ayrıca sigorta sektöründe birtakım aksiyonlar aldıklarına değinerek hibrit ve elektrikli araçlarda kasko indirimiyle hibrit ve elektrikli araç kullanımını teşvik etmeyi hedeflediklerini aktardı. Hendriks, sürdürülebilirlik konusunu şirket olarak çok önemsediklerini ifade ederek “Önümüzdeki yıl da bu anlamda güzel adımlar atmaya devam edeceğiz” dedi.

Tüketiciler sigorta ürünlerine güvensin

Hollanda’nın sigortayı çok seven bir ülke olduğunu ve her Hollandalının 5-10 sigortası bulunduğunu belirten Hendriks, Türkiye’de insanların sigortaya inanmadıklarını söyledi. Türkiye’de sigorta sektörünün penetrasyon olasılığının çok daha yüksek olduğuna dikkat çeken Hendriks, “Türkiye’nin genç nüfusu, büyümesi yüksek. Büyüyen bir pazar var ve sigorta burada çok başarılı olabilir.” dedi.

Sermayedarların Türkiye’de Hollanda’da olmayan bir genişleme olasılığı gördüklerini dile getiren Hendriks, mevcut volatiliteye rağmen umutlu olduklarını söyledi. Tüketicilere sigorta ürünlerine güvenmelerini tavsiye eden Hendriks,  “Sigortalı olmak özellikle volatilite ortamında çok daha önemli. Sigortaları yoksa mutlaka yaptırsınlar.” dedi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER