Dağlı Sigorta Metaverse ve İnsan Deneyimi etkinliği düzenledi. 16 Haziran’da düzenlenen ve metaverse konulu seminer ve panellere yer verilen etkinlik Dağlı Sigorta CEO’su Ersan Dağlı ve birçok paydaşın katılımıyla gerçekleşti.
Dağlı Sigorta 16 Haziran’da Kuzey Kıbrıs Bankalar Birliği’nde Metaverse ve İnsan Deneyimi etkinliği düzenledi. Açılış konuşmalarını, Bankalar Birliği Başkanı ve İktisat Bank Genel Müdürü Olgun Önal, KKTCELL Genel Müdürü Murat Küçüközdemir’in yaptığı etkinlikte yer alan panel ve seminerlerde metaverse’ün iş dünyası ve sigorta sektörüne etkileri konu edildi.
Dağlı Sigorta CEO’su Ersan Dağlı, Dağlı Sigorta olarak Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti sigorta sektörüne dijital anlamda pek çok ilki kazandırdıklarını belirterek, dijital trendleri yakından takip ettiklerini söyledi. Dağlı, müşterilerine inovatif ürünlerle güvence sunarken onların hayatını kolaylaştıracak dijital uygulamalara da yatırım yapmaya çalıştıklarını dile getirerek “COVID-19 pandemisi sırasında teknolojinin hayatımızdaki yeri ve önemi gözle görünür şekilde arttı. Bu süreç, metaverse gibi yeni teknolojilerin gelişmesinin önünü açtı. Teknolojinin hayatımıza kattığı imkânlar gündelik hayatımızı etkilerken sanayiden iş dünyasına, ekonomiden kültüre kadar pek çok farklı başlığı da ilgilendiriyor. Metaverse; bireyler ve kurumlarla birebir ilişki içinde bulunan, kaybolan değerlerin yerine yenisini koymakta öncü olan sigorta sektörüne de yansıyor.” dedi.
Metaverse’ü yeni bir yatırım alanı olarak görüyoruz
Metaverse’ün sigorta sektörünün temelini oluşturan risk algısını değiştireceğini söyleyen Ersan Dağlı,““Metaverse’ü dijital dönüşüm süreçlerindeki öncü ve lider konumunuzu güçlendirecek yeni bir yatırım alanı olarak görüyoruz. Satış ve pazarlamadan risk yönetimine kadar birçok alanda kullanıcı deneyimi oluşturacak bu yeni teknolojinin, şirketimize ciddi katkılar sunacağını öngörerek inovatif iş süreçlerimizi ve ürünlerimizi metaverse evrenine uyumlu hale getireceğiz.” dedi.
Metaverse’ün satış, pazarlama, operasyon, risk değerlendirme ve müşteri hizmetleri gibi alanlarda müşteri deneyimini artırma konusunda sigorta sektörüne destek olacağını öngördüklerini aktaran Dağlı, Dağlı Sigorta olarak yeni evrene yatırım yapmaya, teknolojinin hayatı kolaylaştıran adımlarının takipçisi olmaya ve yeni risk kavramlarına yönelik ürün ve hizmet geliştirmeyi sürdürdüklerini belirtti.
Siber dünyada da sigortalıların yanında olmayı sürdüreceğiz
Dağlı Sigorta’nın ürün ve hizmetlerini yeni teknolojiler doğrultusunda geliştirmeye, siber dünyada da sigortalıların yanında olmaya devam edeceğini ifade eden Dağlı, “Her inovasyon rüzgarı bizim yelkenlerimizi dolduran ve öncü lider konumumuzu daha da ileriye taşımamızı sağlayan bir avantaj yaratıyor.” diye konuştu.
Sigorta şirketleri dijital dünyaya uyum sağlamalı
Açılış konuşmalarının ardından Doğu Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Raziye Nevzat Metaverse ve İnsan isimli bir seminer verdi. Daha sonra gerçekleştirilen Teknoloji, Metaverse ve İş Dünyası isimli panele ise Dağlı Sigorta CEO’su Ersan Dağlı, KKTCELL Genel Müdürü Murat Küçüközdemir ve Kıbrıs İktisat Bankası Hazine Grup Müdürü Emre Değirmencioğlu sunumlarıyla katıldı.
Sektör uygulamaları, yatırım olanakları ve metaverse konusunda Yrd. Doç Dr. Raziye Nevzat’ın sorularını yanıtlayan Dağlı, şirketlerin ürün ve iş yapış biçimleri ile dijital dünyaya uyumlanmaları gerektiğinin altını çizerek “Metaverse dünyasındaki insan kaynaklı ve dijital riskler, sigortaya ihtiyaç duyacak. Bu nedenle sektörümüz ürün geliştirme noktasında da çalışmalara başlamalı. İlerleyen yıllarda metaverse evrenine yatırım yaparak faaliyetlerini yürüten sigorta şirketleri ve aracıların sayısında artış olmasını bekliyoruz. Bugüne kadar Dağlı Sigorta olarak ortaya koyduğumuz her inovatif ürün ve hizmet, sigortalılarımızın hayatlarını kolaylaştırdı. Metaverse evreninde ihtiyaç duyulacak tüm sigorta işlemleri için sektörümüzün en önemli dağıtım kanalları olan acenteler de hazır olmalı ve bu gelişmeleri yakından takip etmeli diye düşünüyorum.” açıklamalarında bulundu.