23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Coşkun Gölpınar: Hedefimiz, hızlı ama sağlıklı bir büyüme

Yenilikçi bakış açısıyla müşteri ve acentelerine daha fazla değer katmak istediklerini söyleyen Doğa Sigorta Genel Müdürü Coşkun Gölpınar, hızlı ve sağlıklı büyümeye odaklı bir yapı kurduklarını söyledi.

SEVAL ÖZKAP / SİGORTAMEDYA

coskun golpinar 2Doğa Sigorta, 2016 yılına hareketli bir başlangıç yaptı. İlk acenteler toplantısının ardından şirket, dinamik bir kadro için kolları sıvadı. 2016 yılının Mart ayında Doğa Sigorta kadrosuna Genel Müdür Yardımcısı olarak atanan Coşkun Gölpınar da bu yapılanma sürecinde Mayıs ayı itibarıyla Genel Müdür koltuğuna oturdu. Coşkun Gölpınar ile şirketin yeni hedefleri ve projeleri hakkında konuştuk.

Gölpınar, yenilikçi bir bakış açısıyla müşteri ve acentelerine daha fazla değer katma hedefinde olduklarını söyledi. Yapılanma sürecinde, stratejilerini gözden geçirerek yeni bir rota çizdiklerini ifade eden Gölpınar, “Sigorta sektöründe giderek artan rekabet ortamında, faaliyetlerimiz ile ilgili temel görev ve sorumluluklarımızı ve yaptığımız işleri, yepyeni bir bakış açısıyla ve titizlikle yeniden sorguladık” dedi. Gölpınar, bu değerlendirme sürecinde sektörel değişim ve gelişim ışığında, müşteri ve acentelerine daha fazla değer katabileceklerine inandıkları, hızlı ve sağlıklı büyümeye odaklı bir yapı hedeflediklerinin altını çizdi.

Gölpınar, süreç boyunca gelecek dönem plan ve stratejilerini de oluşturduklarını belirterek, şöyle konuştu: “Organizasyon yapımızda değerlerinin yeniden keşfedilmesi amacıyla şirketimizin temel görev ve amaçlarının yeniden tanımlanması, misyon ve vizyon geliştirilmesi ve bu süreçte uygulamaların neler olacağına dönük plan ve stratejilerimizin geliştirilmesi sağlandı.”

Ortaklık zorunluluğunu kaldırdık

Bilindiği üzere Doğa Sigorta, bir kooperatif sigorta kuruluşu. 2014 yılında kurulan şirket, 2015 yılının Temmuz ayında Hazine Müsteşarlığı’nın öngördüğü mali ve yasal yükümlülükleri yerine getirerek açık kooperatif unvanı kazanmış ve bazı ürünlerde ortaksız poliçe kesmeye başlamıştı. Ancak şirket 1 Haziran 2016 itibariyle ortaksız poliçe sunmaya başladı. “Artık faaliyette bulunduğumuz tüm branşlarda herhangi bir ortaklık üyelik işlemi yapmadan poliçe tanzim etmeye başladık” diyen Gölpınar, bu gelişmeyle birlikte ortaklık bilgilendirme mesajı/onay kodu/ belge/makbuzu ve ortaklık payı uygulamalarının sonlandığını ifade etti.

Oto dışında payımızı artıracağız

coskun golpinar 12016 yılı için hedeflerini revize ettiklerini söyleyen Gölpınar, ana hedeflerine oto dışı üretimi toplam üretim içindeki ağırlıklı payını artırmayı koyduklarının altını çizdi. Gölpınar, “Sektörde ferdi kaza branşında hatırı sayılır bir pazar payına sahibiz. Bununla birlikte bireysel işlere ağırlık vererek çalışma ruhsatımızın olduğu tüm branşlardaki üretimimizi de artırmak istiyoruz” şeklinde konuştu. 2015 yılının Doğa Sigorta için sektörde yerini belirleme ve tutunma yılı olduğunu söyleyen Gölpınar, 2016 yılında tanıtım ve marka bilinirliğini artıracak çalışmaların sürdürüleceğini belirtti.

Sağlıkta biz de varız

2016 yılında ürün yelpazelerini de geliştirdiklerini ifade eden Gölpınar, yeni ürünlerin yanı sıra mevcut ürünlerini ek teminat ve hizmetlerle zenginleştirdiklerini belirtti. Gölpınar, bu doğrultuda artık sağlık branşında da hizmet vermeye başladıklarını kaydetti. Gölpınar, 1 Mayıs itibarıyla piyasaya sundukları yabancı uyruklu kişilere özel Turuncu Sağlık Sigortası ürünleri ile “Sağlıkta biz de varız” dediklerini söyledi.

Teknolojik altyapımızı iyileştiriyor ve geliştiriyoruz

Sigorta sektörü adım adım dijital dünyanın gereklerine uyum sağlamaya çalışıyor. Sigorta şirketleri de bu doğrultuda yatırımlar yapıyor, tüketiciye bir adım daha yakın olmayı hedefliyor. Doğa Sigorta’nın da dijitalizasyon konusunda orta ve uzun vade için bilgi teknolojileri altyapısını iyileştirdiğini ve geliştirdiğini belirten Gölpınar, “Mevcut kullandığımız BT yapımız ile gerek donanımsal gerekse de yazılımsal olarak, kullanıcı yüzü “kolay kullanılır” bir program ile çalışıyoruz. Dijilatizasyon tarafında attığımız adımlarla müşterimize direkt ve çağrı merkezimiz üzerinden satış yapmayı hedefliyoruz” dedi. Dijitalizasyonun öneminin farkında olduklarını ve baş döndürücü gelişim hızını izlediklerini ifade eden Gölpınar, “Ancak dikkatli adımlar atmak arzusunda olduğumuzu da belirtmek isteriz” şeklinde konuştu.

Acentelerimizle uzun soluklu ilişkimiz sürecek

Acentelerin Doğa Sigorta için önemli bir satış kanalı olduğunu belirten Coşkun Gölpınar, 780 olan acente sayılarını yılsonunda 1.250’ye çıkarmak istediklerini de sözlerine ekledi. Acenteleriyle sıcak ilişkilerini sürdüreceklerini ifade eden Gölpınar, “Yeni bölge oluşumlarımız sayesinde acentelerimizle uzun soluklu ilişkimizi devam ettirmek niyetindeyiz” dedi. Merkez ve bölgelerde ziyaretler yaptıklarını söyleyen Gölpınar, birebir görüşme fırsatı yakaladıkları acentelerin görüş, öneri ve sorunlarını yerinde gözlemleme ve çözüm geliştirme fırsatı yakaladıklarını da belirtti. Gölpınar, “Acente ve müşteri odaklı bir şirket olarak, acente memnuniyetinin oluşmasıyla müşterilerimizin memnuniyetinin sağlanmasına özen gösteriyoruz” şeklinde konuştu.

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER