Çorum’da faaliyet gösteren sigorta acenteleri ‘acentelerin sorunlarının ve çözümlerinin’ konuşulduğu iftar yemeğinde bir araya geldi.
Çorum Ticaret ve Sanayi Odası (TSO) Sigortacılık Meslek Komitesi’nce, Ramazan Ayı nedeniyle düzenlenen programda mesleki sorunlar ve çözüm önerileri de konuşuldu. Sigortacılık hizmetlerinde acentelerin yeri ve öneminin ele alındığı programda mesleki dayanışma ve işbirliği konularında istişarelerde bulunulduğunu anlatan komite üyeleri, “Acentelerin her geçen gün geçmişe göre daha bilgili, becerikli ve daha başarılı olması gerektiğinin belirtildiği toplantımızda sorunların çözümü için hep birlikte hareket edilmesi hususu da vurgulandı” bilgisini paylaştı.
Kötü niyetli kişilere dikkat çekildi
Toplantının detaylarından bahseden Komite üyeleri, açıklamalarında şu ifadelere yer verdiler: “Son zamanlarda sigorta acenteleri, yetkisiz kişiler tarafından telefonla aranarak yasadışı uygulamalara maruz bırakılıyor. Kendilerine ait olmayan kredi kartı bilgileriyle sigorta poliçesi yaptıran bu tür kimseler, kart sahibinin bilgisi olduğu vakit ödemeye itiraz etmesi sonucunda acentelerin mağduriyetine neden oluyorlar. Öte yandan acente yetkisi ve SEGEM belgesi olmayan kişilerin piyasada yol açtığı mağduriyetlerin de görüşüldüğü toplantımızda söz konusu kişilerin en kısa zamanda gerekli evrakları tamamlayarak yasal yükümlülüklerini yerine getirmeleri gerektiği belirtildi. Bu tür yetkisiz kimselerden sigorta hizmeti almaya çalışan vatandaşların mağdur olmaması için gerekli tedbirlerin alınması gerektiği de dile getirildi.”
Vefakâr ve cefakâr yol arkadaşı
Samimi bir ortamda gerçekleşen iftar programında acentelerin sektörel açıdan önemine de değinildiğini anlatan komite üyeleri, “Sigortalılar, sigorta şirketleri, sigorta eksperleri ve onarım servisleri arasında köprü görevi üstlenen acenteler, tüm sigorta ihtiyaçlarını çözebilecek donanımdadır. Acente, duruma göre avukat, doktor, psikolog, muhasebeci, danışman olur. Kısaca acente, sigortalılarının ve sigorta şirketlerinin vefakâr ve cefakâr yol arkadaşıdır. Bu nedenle sigortalılar, acentelerine güvenmeli” ifadelerini kullandılar.
Düzenlenen programdan duydukları memnuniyeti dile getiren sigorta acenteleri, benzer faaliyetlerin daha sık yapılması konusunda fikir birliğine vardılar.