Hayat dışı sektörde faaliyet gösteren ACE European, artık Chubb Türkiye ismiyle yoluna devam edecek. Chubb Türkiye Ülke Başkanı Emre Buğday, Chubb’ın Türkiye’de sabit kıymet, sorumluluk ve siber riskler sigortalarında fark yaratacağını söylüyor.
ALP SÜER | SİGORTAMEDYA
2015 yılında ACE’in, Chubb’ı satın almasından sonra yaşanan entegrasyon sürecinde, Türkiye’de de hayat dışı sektörde faaliyet gösteren ACE European, artık Chubb Türkiye (Chubb European Group Türkiye Şubesi) yeni ismiyle yoluna devam edecek. Şirket, Türkiye’de yeni markasının lansmanını dün gerçekleştirirken, lansman nedeniyle dün İstanbul Conrad Otel’de bir basın toplantısı düzenlendi. Toplantıya, Chubb Türkiye Ülke Başkanı Emre Buğday ve Chubb Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Zeynep Özek katıldı. Toplantıda Chubb Türkiye’nin sektördeki hedefleri basın mensuplarıyla paylaşıldı.
Sigortamedya olarak izlediğimiz toplantıda, Chubb Türkiye’nin, Chubb’ın yurtdışında da etkili olduğu ‘sabit kıymet’, ‘sorumluluk’, ‘siber riskler’ sigortası gibi branşlarda iddialı olduğuna ve bu alanlarda fark yaratacağına dikkat çekildi.
Sıralamadaki yer önemli değil
Türkiye’de sigorta penetrasyon oranının düşüklüğünü hatırlatan Buğday, sektördeki potansiyelin yüksekliğinin Chubb’ın Türkiye’ye yatırım yapmasında önemli bir etken olduğuna dikkat çekiyor. Türkiye’nin ‘sigortada bir üs’ haline geldiğini vurgulayan Buğday, Chubb olarak hem çalışanlara hem de sigortalılara yatırım yapmayı sürdüreceklerini söylüyor. 2016 yılında Türkiye’de 120 milyon TL prim ürettiklerini bu yılda yüzde 50 büyüme hedeflediklerini ifade eden Buğday, sektörde prim üretimine göre sıralamadaki yerlerini kendileri için önemli olmadığını vurguluyor.
Siber riskler ürünü kuruma özel
Buğday, konuşmasında özellikle siber saldırılar ve siber riskler sigortasına da geniş bir yer ayırdı. Buğday’ın verdiği bilgilere göre, Türkiye, siber saldırılara maruz kalan ülkeler arasında dünyada 3’üncü, Avrupa’da ise ilk sırada yer alıyor.
Toplantının ardından da siber riskler sigortası ile ilgili sohbet etme fırsatı bulduğum Buğday, Kuzey Amerika’da 1 milyar doları aşan siber riskler sigortası pazarının Çin ve Rusya gibi ülkelerde de geliştiğini söylüyor. Türkiye’de de bu konuda farkındalığın artmasının gerekli olduğunu ifade eden Buğday, “Chubb’ın piyasaya sunduğu ürünün teminatları geniş. Aynı zamanda, kurumsal müşterilerin ihtiyaçlarına ve kurumun risklerine özel. Siber riskler poliçesinin yaşayan bir poliçe olması gerekli. Yani, sürekli değişen siber ortamla birlikte değişen riskler konusunda müşteriyi bilgilendiriyor ve hazırlıklı olmalarını sağlıyoruz” diyor.
Chubb yaklaşık 70 milyar dolarlık piyasa değeriyle dünyanın en büyük halka açık sabit kıymet ve sorumluluk sigortacısı. 54 ülkede faaliyet gösteren şirket, prim üretiminin yaklaşık yüzde 37’sini ABD dışında gerçekleştiriyor. Zürich, New York ve Londra’da merkezleri bulunan Chubb’ın dünya genelinde çalışan sayısı yaklaşık 30 bin.
Yılda 460 TL ödeyerek dişlerinizi güvenceye alın
Chubb Türkiye, sabit kıymet, sorumluluk ve siber riskler sigortaları dışında da ürünlere sahip. Chubb Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Zeynep Özek‘in verdiği bilgilere göre, motor ve klasik (paket) sağlık sigortalarında yer almayan şirket, buna karşın elektronik cihaz sigortası, tamamlayıcı sağlık ve diş sağlık sigortası ürünlerini de piyasaya sunuyor. Özellikle, diş sağlık sigortasının piyasada bir ilk olduğunu vurgulamak gerekiyor. Ürünün, 3 ve 5 bin TL olmak üzere iki ayrı teminatı var. 5 bin TL teminatlı ürünü, bireyler yılda 460 TL ödeyerek satın alabiliyor.
Chubb’ın dünya çapında öne çıkan ürünlerine odaklanarak, bu ürünleri Türkiye’deki müşterilerimizin ihtiyaçlarına göre adapte ettiklerini ifade eden Özek, “Türkiye’de yaklaşık 40 kişiden oluşan bir ekibimiz var. Hem Türkiye’deki çözüm ortaklarımızdan hem Londra ofisinden hem de Avrasya bölge ekiplerimizden destek alıyoruz” diyor.