23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

CAN KANTAR: Telefonun öbür ucunda sigortacınız var

Ben öncelikle tüketiciyim. Aldığım bir ürün ile ilgili sorun yaşadığımda çoğunlukla debelenip duruyorum. Sorunumu çözmek için bir ilerleme kaydedemediğim zaman bir gazeteci olarak son çare hizmet aldığı PR şirketine ulaşmaya çalışıyorum. Başvurduğum bu son çare sırasında, aynı sorunu yaşayan bir başka tüketicinin ne yapabildiğini de elbette düşünüyorum. Yapacağı tek şey ise o hizmeti alamadığı ya da derdini anlatamadığı şirketten bir daha hizmet ve ürün almamak oluyor. Bunu ben de yaptım çoğu zaman.

Tüketici artık karşısında bir müşteri temsilcisi bulmakta zorlanmaya başladı. Hatta bir müşteri temsilcisine ulaşmak bile mucize oldu. Bir sıkıntın olduğu zaman sistem seni oradan oraya savuruyor. ‘Şu telefonu ara.’ Arıyorsun, ama derdini anlatma seçeneğine bir türlü ulaşamıyorsun. Sonra cepten online işlem yapılan uygulamalara yöneliyorsun. Bu uygulamalar içinde yapmak istediğin bazı çok kritik işlemler varsa onları öyle bir yere saklıyorlar ki ara ki bulasın. Bir de bu sorunu yaşayan kişi şayet bilgisayarları, uygulamaları ve cep telefonlarının bu özelliklerini kullanmakta marifetli değilse iş kilitlenip kalıyor. Günde bu firmalardan 5-10 tane arama alırsınız ama sizin işiniz düştüğünde bir müşteri temsilcine ulaşmanız bile adeta mucize olur.

Tüketici şikâyetlerinde hızlı sektör

Bütün bunları neden yazdım biliyor musunuz? Sigortacılarınızla bir sorun yaşadığınızda öpüp başınıza koyun. Çünkü sigorta şirketlerine tüm kanallardan ulaşabiliyorsunuz. Telefon edebiliyorsunuz, karşınıza bir yetkili mutlaka çıkıyor. Olmadı mail atıyorsunuz, en kısa sürede size dönülüyor. Çoğu şirkette şikayet mailleri genel müdürlere kadar yönlendiriliyor. Ola ki bunlara ulaşamadınız o zaman acenteniz bir telefon uzağınızda. Ona ulaşamamak gibi bir seçenek yok. O sizin adınıza sigorta şirketi ile sorununuzu en kısa sürede çözebiliyor.

Evet sigorta şirketleri sigortalıları ile aralarında olan güveni zedelememek için tüm kanalları kullanıyor. Bu sözüm; “sigorta şirketleri her şeye evet der” gibi anlaşılmasın. Çok suiistimallere başvuran da oluyor. Ama haklıysanız şunu iyi bilin ki sigorta şirketiniz hep yanınızda.

POSTA GAZETESİ / 28 HAZİRAN 2021

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER