15 Kasım 2024, Cuma
spot_img

Can Kantar: “Teklif platformu ÇARE değil “EZİYET” oldu”

Zorunlu Trafik Sigortalarında kaos devam ediyor. Benim yaşanan süreçten anladığım bu.. Şöyle kısaca başa dönmek istiyorum. Sigorta sektörü hiç bir şeyden çekmedi şu Trafik sigortasından çektiği kadar. Trafik sigortasında özellikle mevzuat anlamında sıkıntı yaşıyor. İşin bu tarafında ‘tüketicinin mağduriyetini önlüyorum’ diyerek bu işten nemalanan aracıları devre dışı bırakacak kanuni düzenlemeler yapılmadan bu işin düzelmesi mümkün değil. Sigorta sektörü sömürüldükçe tüm yatırımcılar pazardan ufak ufak kaçmaya bile başladı zaten. Daha da çıkılacağı söylentiler arasında. Dünya örneklerine benzer yeni düzenlemeler getirildiğinde ne yazık ki kanunlaşamıyor, kanunlaşsa bile bir üst mahkeme bunu bozuyor. Özellikle bedeni hasarların dünyadaki örnekleriyle hesaplanmasına bile izin verilmiyor. Ama hiçbir aktüeryal hesaplama bilgisi olmayan bilirkişilere hesaplattırarak bu kişilerin nemalanması engellenmedikçe sıkıntı devam edecek. Bunlar tüketicilere gitse gam yemem.

Asgari ücret artışını bekliyoruz!

Geçenlerde çok eski bir arkadaşım aradı. Oğlunun kaza yaptığını ve platin takıldığını ve iş göremez uzvu oluştuğunu ama şirketin bunu tazmin etmediğini söyledi. Bana bilgilerini verdi ben de sigorta şirketine ilettim. Şirket döndü bana “Can bey böyle bir dosya açılmamış” dedi. Sonra arkadaşıma geri döndüm, “dostum dosyan yok ki senin” dedim. “Dur avukatıma sorayım geri döneyim” dedi. Sonuç… Yılsonuna 5 ay daha olmasına rağmen avukat; “Yılbaşına kadar dosyayı bekletiyorum. Asgari ücret artışı olacak ondan yararlanalım” demiş. Durum böyle işte…

Koşullar düzelmedikçe ayak sürmeye devam

Bunun yanı sıra pandemi ve sonrasında trafik sigortalarındaki primlere gerçek enflasyon oranı üzerinden artışa izin verilmediği bir dönem yaşadık. Ve akabinde faizler düşürüldü, sektör topladığı primleri gerçek getiri üzerinden nemalandıramadığı için sermayelerinden yiyerek trafik sigortalarındaki bu tazminatları ödedi. Ve sonunda bu kadar olumsuz koşul bir arada olunca trafik sigortası kesmemek için ayak sürümeye başladı. Durum böyle olunca bundan en çok acenteler zarar gördü ve zorunlu olan bir sigortayı yapmak da güçleşti. Zor günler yaşanmaya başlandı. Allah’tan bir iki şirket kesmeye devam etti. Bu arada da arz sorunu eskisi gibi büyük problem oluşturmadı. Ama sıkıntıların devam ettiğini biliyoruz.

Bir önceki SEDDK yönetimi bir platform oluşturarak bu arz probleminin son bulacağını düşündü ve hazırlığa başladı. Yeni SEDDK yönetimi ise göreve gelir gelmez şirket yöneticileri ile yaptığı toplantıda bu platformun rafa kaldırıldığı  iddiaları var. Sonrasında ne olduysa oldu “Sigorta aracıları teklif platformu” devreye girdi.

Platform “yüksek yer” demek! ama…

“Platform” sözcük anlamı ile yüksek yer demek. Ama sektör kamuoyundan gelen geri bildirimlere bakıldığında bu iş yükseğe çıkacağına dibe çakıldı denilebilir… SEDDK Başkan ve yöneticilerinin iyi niyetlerinden bu sorunu çözmek konusunda samimi olarak çaba sarf ettiklerinden en ufak şüphem yok. Ama bunu yaptıktan sonra hızlıca değişimlere ve yeni kararlar almaya da ihtiyaç var. Bu net görülüyor.

Ortalık tekrar birbirine girdi… Özellikle sosyal medyada paylaşımlara göz attığımda…. Bu platformun hiçbir şeye çare olmayacağını yazmışlar.

  • Sadece acentesi olduğumuz şirketlerin primlerini gösteriyor
  • Oluşturulan teklif numaraları şirketin acente sisteminde görünmüyor
  • Diğer şirketler için başvuru toplanıyor ama hepsi ret veriyor
  • Poliçe onaylayan kimse yok
  • Teklif platformu çare değil, eziyet oldu
  • Ne acenteler, ne şirketler bilgiye sahip değiliz
  • Biz acentesi olduğumuz şirketten trafiğimizi kesmek istiyoruz.
  • Platformda acenteler var sadece, sanki poliçeyi biz kesmiyoruz
  • Başvurumda 3’üncü günüm reddedilmiş sayılacak. Sonrasında 3 ay hiçbir şirkete başvuru yapamayacağız. Eee ne değişti o zaman
  • Bunun tek çaresi SERBEST TARİFE ve DOĞRUDAN TAZMİN “

Yorumlar böyle. “Dağ fare doğurdu, yine fıstığı yeşile boyadık” yorumlarını da eklemek isterim. Sigorta şirketleri ve acenteler bunu istemiyor… Peki kim istiyor? Ve bu gelişmeden kim memnun? Birisi bunu anlatmalı bizlere… Gerçekten memnun biri varsa bana ulaşsın memnun olduğu konuları bizlerle paylaşsın isterim.

Sigorta Ekranı’nda tartışalım

En yetkili kişilere ulaştım. Biri bizlere bu konuyu anlatsın lütfen dedim. SİGORTA EKRANI’nda bir yayın yapalım. Süre kısıtlaması olmadan. SEDDK’dan bir yetkili bize bu uygulamadan nasıl bir sonuç beklediklerini anlatsın. Türkiye Sigorta Birliği‘nden bir yetkili katılsın bize sigorta şirketlerinin bunu neden istemediğini veya nasıl olsaydı soruna çare olurdu onu anlatsın. Sigorta acentelerini temsilen bir yetkili çıksın bize sigorta acentelerinin bu platformdan bir sonuç alamadığını ve acentelerin iş yükünü arttığını anlatsın. Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi üst yöneticisi platformdaki teknik sıkıntılar varsa gelen sorulara cevap versin. Yine kafayı gömdük işlerin kendi kendine düzelmesini bekliyoruz. Her zaman Kervan Yolda Düzülmüyor… Ne yazık ki!

Cezalarla olmadığını anlamış olmalıyız!

Bir acente dostum aradı beni; “Can bey SEDDK poliçe kesmekten geri duran sigorta şirketlerini yakalamak için bizi çamura attı. Sorun böyle düzelmez ki. Daha önce kesmeyenleri yakaladılar da ne oldu. Ceza kesildiyse de sigorta şirketleri cezaya razı. Çünkü sigorta şirketi trafik sigortası düzenlese gelecek cezadan daha çok zarar edecek. SEDDK hafiye gibi sigorta şirketlerinin peşine düşeceğine, poliçe kesmek istememelerinin sebeplerini ortadan kaldırmaya çalışsa daha iyi olur” dedi. Haksız sayılmaz. Tüketiciye yardımcı oluyorum diyerek sigorta şirketlerinden nemalananların önüne geçilmediği sürece bu sorun biteceğe benzemiyor.

Buradan tüm yöneticilere çağrımdır. Gelin Sigorta Ekranı’nda bunu masaya yatıralım bir çıkış yolu bulalım. Kalın sağlıcakla…

5 YORUMLAR

  1. Biz yaptık oldu tavrıyla hareket eden bir kurum zihniyetinde problem var en başında. Diğer sektörlere bakıldığından sigortacılık sektörü gerçekten çok ilkel ve geride. Günümüz gelişmelerini kapsayıcı bir çalışma yok. Bunun sebebi de bu sektörün bağlı olduğu kanuni gereksinimler.
    Zaten SBM üzerinden teklif alınabiliyordu. Bunun için ekstra para istemek şark kurnazlığından başka bir şey değil. Ceza kesecekseniz önce oradan teklif verip kendi ekranında fiyatı yükselten şirketleri tespit edin görelim samimiyetinizi. Sigortalı kendisi sorgulama yapıyor satış kanalıyla irtibata geçiyor ve fiyatın yüksek olduğunu görünce mağduriyet yaşıyor.
    Şu an şirketler platform üzerinden verilen fiyatın aynısını kendi ekranlarında veriyor fakat yüksek primle. Rakamlar bir gün arayla neredeyse 2000TL civarında yükseldi. Şirketler ek teminat adı altında primleri arttırdı. Zaten şirketler primlerin düşüklüğünden yakınıyorlardı onlar içinde güzel bir gelişme oldu bu. Öncelikle şirketlerin üzerinden gereksiz riskleri kaldırmalıyız ki bu düzen her kesim için faydalı olsun. Yoksa devlet bu işe el atarsa sektörün her kesimi için işler çok can sıkıcı hale gelir.

  2. Platform Trafik Sigortası için bir çözüm değil. Sadece poliçe kesmeye giden yolu dallandırıp budaklandırmaktır.
    Trafik sorunu çözülmek isteniyor ise Şirketlerin neden imtina ettiklerine bakılmalı. Biz Acenteler nasıl poliçe kesileceğini gayet iyi biliyoruz.

    Tarlada Mahsül olmadıktan sonra gidilen yolu değiştirseniz neye yarar.

  3. Pandemide 380 tl ye Trafik sigortası kesen şirketlerin Genel Müdürleri neredesiniz şimdi Neden Yetkili acentelerinize trafik ekranlarını kapattınız Bu yaptıklarınızı Acenteler unutmayacak Kendi koltuklarınız gittiğinde anlayacaksınız

  4. TRAFİK KESEN ŞİRKETLERİN YÖNETİCELİRİ İLE BİR ARAYA GELİNMEDEN BU SORUN ÇÖZÜLECEK GİBİ DEĞİL, ŞİRKETLERİN DE BİR BEKLENTİSİ VAR VE CEVAP ALAMAYINCA TÜM SEKTÖRÜ PERİŞAN EDİYOR. SERBEST TARİFE DE ÇÖZÜM EĞİL ZATEN FİİLEN BİR SERBESTLİK VAR, SIKINTI DEVLETİN TARİFE FİYATI İLE ŞİRKETLERİN VERDİĞİ RAKAM ARASINDA İKİ KATINA YAKIN FARKLAR VAR. 8000 TL LİK POLİÇE Yİ 14000 E SATABİLİRSEK POLİÇE KESME SIKINTIMIZ YOK DEMEKTİR. VATAŞDAŞ RUHSAT ELİNDE ACENTE ACENTE GEZMEYE BAŞLADI, AKŞAMA KADAR WHATSAPP TAN RUHSAT YAĞIYOR .

  5. Platform denilen uygulamanın daha yürürlüğe girmeden acentelerin hepsi bu iş çözüm değil demelerine rağmen yetkililer kafalarını kuma gömmüş bir şekilde bekliyor ki platform dan gelecek ücretin hesabını yapıyorlar….

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER