Özel sigorta sektörü her geçen gün büyüyor. Sistem güvene dayalı. Ne kadar çok insan sigorta sistemine güven duyarsa, pasta o kadar çabuk büyüyor. Şimdilik zorunlu sigortalar sistemi büyütüyor. Bizim gibi gelişmekte olan ülkelerde yani sigorta bilinci gelişmemiş toplumlarda bir sigortanın “zorunlu” olması gerekli. Çünkü bu sayede sigortanın önemi de anlaşılmış oluyor.
Sigorta sektörü ile ilgili de ne yazık ki toplumda olumsuz bir algı var. Bayramda ziyaret ettiğim bir aile büyüğüm, “Can ben bu sigortayı 30 yıl önce yaptırmıştım, yıllarca ödedim, çıkarken yatırdığım paranın yarısını aldım. Bu nedenle o gün bu gündür sigorta yaptırmıyorum” dedi. Evet geçmişte hayat sigortalarında sorun yaşandı ve sektör bundan bir ders çıkardı. Sonrasında düzenleyici kamu yararı otoritesi olayı baştan derledi ve tüketici haklarını ön planda tutan kanunlar çıkardı. Artık öyle sorunlar yok. Fakat şimdi sigorta yaptırmak için o kadar çok nedenimiz var ki…
Yüzde 96 memnun sigortalı
Sigorta şirketleri yılda milyonlarca tüketiciye dokunuyor. Hasarı olan sigortalının yüzde 96’sının mağduriyeti hemen çözülüyor. Geri kalan yüzde 2 zaten sigorta şirketini dolandırmaktan yakayı ele vermiş ve alacağından feragat etmiş oluyor. Diğer yüzde iki ise sigortalı ile sigortacı arasındaki anlaşmazlık nedeniyle bir şekilde yargıya taşınmış bir durumu söz konusu. Yani baktığınızda sorunyaşamayan kesim çoğunlukta. Ama sorun yaşayan kesim az da olsa tüketici hassasiyeti nedeniyle medya da çok daha geniş yer bulabiliyor. Bunun yanında mağduriyeti önlenmiş yüzde 96’lık kesim ise memnuniyetini pek dile getirme fırsatı bulamıyor. Ya da “zaten sigortacıların işi bu değil mi ?” diyerek memnuniyetini dile getirmiyor.
Sigorta şirketleri müşteri şikayetleriyle çok ilgililer. Kendi departmanları var ve sosyal medyadan da şikayetleri takip ediyorlar. Sigorta sektörünün neredeyse üçte ikisi motor branşlarından oluşuyor. Yani Trafik-Kasko. Bu konuda da sigortalılara sigorta şirketleri adına hizmet veren bir kuruluş Türkiye’nin en önemli şikayet bildirim sitesinde memnuniyet sıralamasında birinci sırada. Evet RS Servis, sikayetvar.com sitesinde müşteri memnuniyetinde birinci sırada yer aldı. Bu bile sigorta sektörünün bir hizmet sağlayıcısının üzerinden ne kadar başarılı olduğunun bir göstergesi değil mi?
TTnet internet bağlayacak, bekliyoruz!
Sigorta sektörünün bu konuda ne yazık ki hakkı yeniyor. Bankacılık sektörü ya da GSM ve internet sağlayıcısı kurumlara yönelik milyonlarca şikayetvar. En son yaşadığım sorun mesela… Bodrum’daki evime 2 aydır internet bağlatamıyorum. Evim dağda değil, okula 200, ana yola 250 metre mesafede. TürkTelekom’a ait TTnet direği ve kutusuna ise 20 metre mesafede. İki aydır bekliyorum, aramadığım yer kalmadı. Yaz bitti internet bağlanacak. Bankalar, dijital TV platformları, GSM ve internet sağlayıcıları ile yaşanan sorunların yanında sigortacıların ki ne ki?