POSTA GAZETESİ
Evet sigorta sektörünün vatandaş gözünde pek güvenilir olduğunu söylemek güç. Fakat sektör sigortalısının yanında olmak için büyük uğraş veriyor. Memnuniyeti artırmak için ise her yolu deniyor. Bunun birçok örneği var. Fakat son olarak en çarpıcı örnek Anadolu Sigorta’nın yeni uygulamaya koyduğu “5 saniyede hasar ödemesi”. Eminim böyle bir hizmet dünyanın hiç bir yerinde bir sigorta şirketi tarafından uygulanmıyordur. Aslında bir inovasyon sonucunda ortaya çıkmış bir uygulama. Bir miktara kadar olan hasarlarda, hızlı bir sorgulama ile 1000 TL’ye kadar olan hasarları 5 saniye gibi kısa sürede ödüyor.
Sigortalanmayan risk kalmasın
Trafik sigortasından sektör artık çok sıkıldı. Akşam yatıyorlar “Trafik” sabah kalkıyorlar “Trafik”. Ama sigorta bilincinin artması için öncelikle sigorta ürünlerinin bireylere dokunması şart. Siber sigortalar, fidye sigortası, kefalet sigortası, alacak sigortası, yönetici sorumluluk sigortası gibi sigorta ürünleri var. Ne kadar yaygın kullanıma açık, bu kocaman bir soru işareti. Geçtiğimiz hafta içerisinde, dünyanın en büyük broker şirketlerinden biri olan Howden’ın Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Atınç Yılmaz ile toplantılarında sohbet etme olanağı buldum. Evet yukarıda saydığım bu son yılların sigorta ürünlerinin dışında sihirli bir şey yok mu dedim. Aldığım cevap “yatırım yaptığımız pazarı önce tanıyoruz. Sonra da o ülkenin lokal ihtiyaçlarını belirleyip ona göre ürünler dizayn ediyoruz”şeklinde oldu. Evet haklıydılar, çünkü geçmiş yıllarda ülkemizde sigortalanmayan riskler sorunu vardı. Gerekli risk önlemi almayan fakat sigorta da yaptırmak isteyen kimyasal madde üreten fabrikalar, ağaç işleme tesisleri vb. Riske açık iş yerlerini kimse sigortalamak istemiyordu. Hazine Müsteşarlığı Howden’ı bu iş için atamıştı. Geçen süreçte bu sorunun artık gündeme gelmediğine tanık olduk.
18 bin TL prim mi olur?
Evet sigorta şirketleri tabii ki müşteri memnuniyetini artırmak için inovatif yaklaşımlarda bulunacak. Bu çok doğru bir yaklaşım. Yeni sigorta ürünleri de çıkacaksa şayet, bireylere dokunacak ürünler olmalı bunlar. Trafik, kasko ve sağlık gibi ürünler bireylere doğrudan dokunduğu için bu grubu çok iyi memnuniyet sağlayacak bir ürün gamı olarak görüyorum. Eğer sigorta bilincini artıracaksak, öncelikle memnuniyeti artırmak zorundayız. Alın elinizdeki bu üç sigorta ürününü. Ben sağlık sigortalarında son yıllarda yaşanılan saçmalıkları geçtiğimiz haftalarda yazmıştım. O kadar çok mail ve sosyal medyadan mesaj aldım ki sormayın. Hele bir okurum ne diyor bir bakın: “Ben 1993 yılından beri sigortalıyım, sağlıklıyken ve nispeten gençken sağlık sigortası yaptırdım. Bugüne kadar 400 bin TL’ye yakın sağlık sigortası primi ödemişim. Tam sağlık sorunları yaşamaya başladığım bu günlerde primimi yüzde 35 artırdı sigorta şirketi. Soruyorum size sigorta şirketi hangi sigorta ürününe yılda yüzde 35 zam yapabiliyor ki sağlık sigortalılarına yapıyor. Sorumun cevabı çok net: Bizler yaşımız nedeniyle sigorta şirketinin zokasını yutmuş durumdayız, şirket değiştiremiyoruz, sistemden çıkmak ise tam istedikleri şey. Bunu bilen şirket de bizi istediği gibi yola getirmeye çalışıyor. Bu işe Hazine bir çözüm bulmalı”. Eğer sigortalılık oranını artırmak istiyorsak önce memnuniyet için bunları yapmamak lazım. 18 bin TL yıllık sağlık sigortası primi mi olur? Ama tavuk mu yumurtadan, yumurta mı tavuktan misali, sigorta şirketleri de sağlık sigortalı sayısı arttıkça fiyatlar düşecektir diyecektir mutlaka.
Yazının başlıkla alakası yok! Sigorta bilincinin arttırılmasının ilk yolu, bir lise mezununun trafik sigortası nedir? kasko sigortası nedir? den başlayarak, sigortanın yararlarını doğru şekilde öğrenmesindir.