5 Kasım 2024, Salı
spot_img

Can Kantar: Şemsiye’den yeni bir soluk

Türkiye’nin ilk tüketiciye yönelik Sigortalı Yaşam, BES ve Otomatik Katılım Sistemi Dergisi Şemsiye artık tek başına bayilerde.

can kantar - semsiye
Can Kantar / can@sigortamedia.com

Doğan Grubu‘nun Dağıtım şirketi YAYSAT ile birlikte Türkiye genelinde dergi alınabilen tüm noktalarda olabileceğiz. Başta D&R olmak üzere birçok kitabevi ve gazete satış noktasında Şemsiye Dergimiz okurlarımızla buluşacak. Havaalanları, otobüs terminalleri ve AVM’lerdeki satış noktalarında bulunacağız. Bu büyük bir atılımdır ve cesarettir.

Hem tüketiciyi, hem sigorta endüstrisini yakından tanıyan tek yayın grubu olarak Sigortamedya üstlendiği misyonun farkında olduğunun altını çizmeliyim. Şemsiye Dergisi 2009 Mayıs ayından itibaren Para Dergisi ile birlikte okurlarına ulaşıyordu. Şemsiye’nin amacı sigortalı ile sigortacı arasında bir köprü oluşturmak. Sigorta bilincini artıracak haberlerimiz ile sigorta konusunda farkındalık yaratmak en önemli hedefimiz. Ne yazık ki ülkemizde zorunlu sigortalar haricinde sigorta ürünlerine ilgi oldukça zayıf. Fakat gelişen, büyüyen ülkemizde bireylerin edindikleri değerler arttıkça sigortaya da ilgi o oranda artmalı. Fakat ülkemizde ne yazık ki bu konuda bir gelişme yok. Halen sigorta talep edilen bir ürün değil, pazarlanan bir ürün. İşte Şemsiye Dergisi bu nedenle var olacak.

İŞ DÜNYASININ MASASINDA OLMALI

semsiye ocak 2018
Şemsiye Dergisi (Ocak, 2018)

Şemsiye Dergisi sigortalanmanın önemine vurgu yaparak sigorta ürünleri hakkında sigortalılara bilgi vermeyi, önemini anlatmaya yayın ilkesi olarak benimsemiştir. Fakat sigorta ürünlerine tüketicilerin yeteri kadar ilgi göstermemesinin birçok sebebi var. Sigorta şirketlerinin, dağıtım kanalı olarak acente, broker ve hasar anında karşılaştığımız eksperlerin bile bu olumsuz imajda payı olduğu söylenebilir. Ne yazık ki son yıllarda büyük mesafe kat edilmiş olmasına rağmen, sigortalı ile sigortacı arasındaki “GÜVEN” tam olarak tesis edilemedi. 10 saniyede hasar ödese de sigorta şirketi, toplum hafızasında yer alan “sigortacılar poliçe yapana kadar görebilirsiniz, hasar anında tazminat ödememek için bin dereden su getirirler” algısı henüz tam olarak değiştirilemedi.

GÜVENİ TESİS ETMEK AMACIMIZ

Sigorta şirketleri müşteri memnuniyeti sağlamak için, hızlı hasar ödese de, çağrı merkezlerinde yüzlerce insan çalıştırsa da bir kötü tecrübe bütün bu güveni süpürmüş bugüne kadar. Her 100 hasar tazminatının 96’sının hemen karşılandığını biliyoruz. Geriye kalanın yüzde 2’sinin suistimal nedeniyle yakalanıp tazminat sigortalı tarafından feragat edildiği düşünülürse geriye kalan yüzde 2’lik kısmın anlaşmazlık nedeniyle yargıya intikali başka hiçbir sektörde görülmeyecek kadar büyük bir müşteri memnuniyetini göstergesidir. Ve bir başarıdır.

ZENGİN İÇERİK ARTARAK SÜRECEK

Şemsiye Dergisi’ni hazırlarken sadece soğuk bir finans dergisi olmasını arzu etmedik. Dergiyi eline alıp okuyanlar bir taraftan sigorta ürünleri hakkında bilgi edinirken diğer taraftan ilgilerini çekebileceği farklı içerikler de üreteceğiz. Bunları da keyifle okuyacağınızı umuyoruz. Gelecek sayılarımızda bu içerikleri daha da zenginleştireceğimizi belirtmeliyim. Şemsiye Dergisi’ne bu yeni yolculuğunda başarı diliyorum. Umarım okurlardan da gerekli ilgiyi görecektir. Tüm okurlarımıza mutlu sağlıklı ve bol kazançlı bir ay dilerim.

Quick Sigorta’dan Şemsiye okurlarına yüzde 20 indirim!

1 Yorum

  1. Değerli Dostlar; Bu ülkede bütün branşlarda hasar ihbarını Sigorta Bilgi Gözetim Merkezi havuzuna yapılmadan; Branşlara göre ekspertizi bu havuzdan sırası ile tayin etmeden ve sigorta eksperinin ücretini yine oluşturulacak bir havuzdan ödetilmeden. ..Sıttin sene Türkiyede sigortacıya güven endeksi asla yükselmez…Yani Sigorta Eksperi ile Sigorta şirketlerinin hasar servisi ile irtibatını,ahbap çavuş ilişkilerini,sermayadarın işini keserim haaa tehditlerini,ortadan kaldırmadan bu işler yoluna girmez…Hazine’de her aldığı kararda niye hep Danıştay’lık oluyorun altında işte bu mesele yatıyor…İkincisi Sigorta Eksperlerini TOBB bünyesinden kopartmak lazım…Zira TOBB ‘da sigorta şirketleri ile illiyet bağını kesen Eksperlere bir konuda Hazine ile birlikte haksız ceza verirken…Başka bir konuda cezayı gerçekten hak eden eksperine sigorta şirketleri kadrosunda çalıştığı için ,ceza verme yerine şikayetçiye; ilk derece mahkemelerini gösteriyor….Diğer taraftan Sigortacılık Denetleme kurulu bu bağımlı eksperlerin yaptıkları ettiklerini ve mağduru tekrar mağdur ettiklerini de sadece seyir ediyor…İşte bu tedbirleri almadan bu ülkede kimse sigortacılıktan falan bahsetmesin, zaten sigorta konusunda yıllardır yazıp çizenlerde bu ifade ettiklerimi ya söylemeye işlerinden olmamak için bahsetmiyorlar, yada konuya ilgi göstermemekte israr ediyorlar.
    Saygılarımla
    Mesut Cemil BOYNER
    Sigorta Eksperleri İşveren Sendikası
    Genel Başkan

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER