24 Aralık 2024, Salı
spot_img

Can KANTAR – Dijital dünyaya ayak uydurmak…

can kantarCan Kantar’ın Tüm YazılarıTeknolojik gelişmeler hayatımızın her noktasında karşımıza çıkıyor. Bu gelişmeler, bizlerin doğru bildiği birçok şeyin demode olduğu gerçeğini yüzümüze vurmaya başladı. Teknoloji hızla gelişiyor ve bizler de bunun gerisinde kalmamaya çalışıyoruz. Ben bir medya yöneticisi olarak son dört yılda bu gelişmeleri yakalamaya çalıştım. İlk günlük e-gazete ile 23 bin sektör ilgilisine ulaşıp sektör içi iletişimde son noktayı koyduk. Ardından ilk web TV projesi ile sektörün ilk TV projesini gerçekleştirdik. Canlı yayınlarla sektörün ilgi odağı olduk. İlk iPad ve iPhone uygulamasını biz gerçekleştirdik. İlk dijital dergi platformları olan Turkcell Dergilik ve Dijimecmua’da yer alarak okunma rekorları kırdık. Hayatımız Sigortalı Dergisi 2014 Ocak sayısını sadece Dijimecmua platformunda 18 bin 142 kişi indirip okumuş. Gün gün istatistikleri aşağıda grafik olarak yer alıyor. Bu ayda ise yazıyı yazdığım 24 Şubat tarihine kadar olan okunma oranı, tüm rekorları kırarak müthiş bir sıçrama yaptı. 28 Şubat itibarıyla Hayatımız Sigortalı Dergisi’ni 37 bin 95 kişi indirip okumuş. Şubat ayı sonuna kadar daha bir hafta var. Bu takipçi profilini bilemiyoruz ama hem sigortalı hem de sektör ilgililerinin olduğunu tahmin edebiliyoruz. Twitter’daki hesabımızın takipçi sayısı ise hızla artıyor, 2 bin 500’ü geçtik. Dergimizdeki haber kalitesi de her geçen gün artıyor. Bu sayımızı da elinizden bırakamayacaksınız. Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen’in röportajı ve fotoğrafları bence en üst kaliteden. Dergimiz sigortacılık dergisi olmasına rağmen bu doğrultudaki haberlerin yanı sıra, bu sayımızda günlük yaşamımızı ilgilendiren haberlerin sayısını da artırdık. Biz istiyoruzki sizleri sadece sigortacılık haberleri ile boğmayalım biraz da farklı konulara yer vererek okunurluk sayısını artıralım. Bizim hedefimiz, hem derginin kapağını açtırabilmek hem de ilginizi çekecek farklı konularla dergiyi inceleme sürenizi artırmak. İşi sulandırdığımıza ilişkin dedikoduların aksine, tüm ekip arkadaşlarımızla okunur dergi yapmanın hazzını duyuyoruz.

Sektör, çağın gerisinde kalmak istemiyor
Sektördeki dijital çalkantılara gelince, görüyoruz ki tüm sigorta şirketleri çağın ve teknolojik gelişmelerin gerisinde kalmak istemiyor. Bu konuda yatırım yapıyorlar. Bu çok normal. Acenteler de bu değişime adapte olmalı. Lüks otomobillere para yatırmak yerine teknolojik yatırım yaparak işlerini geliştirmeliler. Acentelerin iş hanlarının üst katlarında oturarak ve bilgisayar başında dedikodu yaparak işlerini geliştiremeyecekleri bir başka gerçek. Şirketler tarafından bakıldığında ise bu yatırımların acenteleri devre dışı bırakmak yerine pazarı genişletmek için yapıldığı dürüstçe açıklanmalı. Sadece bir şirket ile çalışan acente sayısı giderek azalıyorsa şirketlerin de üretimlerini artırmak için her yolu denemeleri normal karşılanmalı. Bunun en güzel örneğini Generali’nin yatırım ve tanıtım atağında gözlemledik. Yıllardır sadece acentelerin insafına bırakılan üretim ile gelinen nokta ortada. Serbest piyasa koşulları herkes için geçerli olmalı, acenteler istedikleri şirketlerle çalışabilmeli, istedikleri alanda pazarlama yapabilmeli. Şirketler ise istedikleri dağıtım kanalları ile üretimlerini artırmayı düşünmeli. Bu kadar teknolojik gelişme sonrası sadece benimle çalış, benden başka kimse ile çalışma demek çok anlamsız ve çağ dışı.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER