Sigorta sektörü ile ilgili bilincin artmasında medyanın rolü büyük. Sigorta bilincinin gelişmesi gereken kesimin pek gazete okumadığını biliyoruz. Ama olsun, okuyandan bilgi aktarımıyla kulak dolgunluğu olabileceğini düşünmeliyiz. Sigortacılık çok spesifik bir konu. Ekonomi gazetecileri arasında bu işe ilgi duyanların sayısı çok sınırlı kaldı senelerce. Bu nedenle sigorta şirketleri, gazetelerde haber olmak için satın alınan sayfa organizasyonlarında yer almayı bir yol olarak seçmişlerdi. Zaman içerisinde bu sayfaların habercilik nosyonunu yitirmesi ekonomi sayfalarını yöneten editör ve müdürlerin tepkisine neden olmuştu. Medya kuruluşları, sigorta sektörünü yakından takip eden ve bu konuda bilgisini artıran muhabirler yetiştirmeye başladı. Her medya kuruluşu bu haberleri kendileri hazırlama yoluna gitmeye başladı. Dolayısıyla para ile satın alınan sayfa organizasyonlarında yer alan şirket sayısı günden güne azalmaya başladı.
Her sayfada olur olmaz boy boy resminin yayımlanmasını istemeyen sigorta şirketlerinin yöneticileri, iyi bir kurumsal iletişimci veya PR şirketi ile çalışmaya başladılar. Yani eski yöntemleri kullanarak “Benimle çalışmayan şirketin genel müdürü koltukta kalamaz ya da şirket başarısız olur” söylemi tarih oldu. İşin PR kısmında ‘biz gazetecileri çok iyi tanırız’ ya da ‘sigortacılığı iyi biliriz” ile iş almak devride geride kaldı. Artık şirketlerin böyle organizasyonlara ihtiyacı da kalmadı. Şirketler haber değeri olduğu zaman basında yer almayı tercih etmeye başladılar. Bu çok önemli. Bu duruma medyadan da destek aldıklarını görmeye başladık.
Basın toplantıları dolup taşıyor
Geçtiğimiz ay içerisinde üç adet basın toplantısına katıldık. Katılım Emeklilik’in Malta Köşkü’nde yaptığı basın toplantısında şirket, son aylarını değerlendirmişti. Salon tıklım tıklım dolmuştu. Dışarıdan sandalye taşındı sürekli. Ardından Orient Sigorta’nın lansmanı da medya mensuplarıyla doldu taştı. Hazırlanan U masa içerisine de sandalye konuldu. En son olarak Anadolu Sigorta’nın 90’ıncı yıl toplantısında izdiham yaşandı. Nisan ayı içerisinde Allianz’ın da toplantısı olacak, orada da aynı tabloyu göreceğime eminim.
Burada sevindiğim en önemli konu, artık bildik birkaç gazeteci dışındakilerin de çok güzel soru sorabilmeleri. Görüyorum ki konuya hakimler ve sektörü takip etmeye başlamışlar. Medyada uzmanlaşmanın önemini yıllarca savundum, hatta İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi’nde ders verdiğim dönemde öğrencilere verdiğim en büyük ders de o idi: ‘Konunuzda uzmanlaşırsanız ihtiyaç duyulduğunda vazgeçilmez olursunuz’.
Sektörün reklamveren konumu da önemli
Sigorta sektörü reklamveren konumuna geçtiğinde medyada çok daha fazla yer bulabilecektir. Medya çalışanları, meslektaşlarım buna kendilerini hazırlıyorlar. Bu gerçekten önemli. Hal böyle olduğunda da artık gazetelerde sayfa satın alma organizasyonlarına ihtiyaç kalmayacaktır. Ve sigorta sektörü de ‘sayfa satın alarak para ile haber yaptıran sektör’ yaftasından kurtulmuş olacaktır. Meslektaşlarıma sigorta sektörü ile daha yakın ilgilenmelerini tavsiye ederim. Sanıldığı gibi çok sıkıcı bir konu değil. Bu arada sektör yöneticilerine de büyük görev düşüyor. Gazeteciler açısından kolay ulaşılabilir olmaları şart.