23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

‘Branş dengesi için oto dışı üretime ağırlık verilmeli’

2017’de yüzde 80 büyüdüklerini belirten Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Baturalp Pamukçu, “Önümüzdeki 3 yılda kârlılıkla beraber üretimi de daha fazla artırmayı hedeflemekteyiz” dedi. Pamukçu, sektörde de oto dışı üretime ağırlık verilmesi gerektiğini vurguladı.

HAYATIMIZ SİGORTALI

48-49-NIPPON.QXD:Layout 1

2008’den beri, Harel Grubu’nun gücü ve desteğini de arkasına alarak, sigortacılık faaliyetlerine devam eden Türk Nippon Sigorta, müşterilerine trafik sigortası dışında, kasko, konut, işyeri ve yangın, ferdi kaza, tamamlayıcı sağlık, seyahat sağlık gibi ürünler de sunuyor. İki yıl önce sağlık sigortaları alanına da giren Türk Nippon Sigorta, ülkemizdeki yabancı uyruklular için sağlık sigortası hizmeti de veriyor. Biz de Hayatımız Sigortalı dergisi olarak Türk Nippon Sigorta Genel Müdürü Baturalp Pamukçu ile bir söyleşi gerçekleştirdik. Türk Nippon Sigorta’nın yenilenen Genel Müdürlük Binası’nda gerçekleştirdiğimiz söyleşide Pamukçu ile Türk Nippon Sigorta ve genel olarak sigorta sektörünü konuştuk. 2017’nin Türk Nippon Sigorta açısından başarılı geçtiğini söyleyen Pamukçu, “2017 yılının eylül ayı sonu itibariyle yüzde 80 büyüdük, önümüzdeki 3 yıllık süreçte kârlılıkla beraber üretimi de daha fazla artırmayı hedeflemekteyiz” dedi. Pamukçu, sektörde de branş dengesini korumak için oto dışı üretime ağırlık verilmesi gerektiğini vurguladı.

Hem üretimi hem de kârlılığı artırdık

2017’nin Türk Nippon açısından nasıl geçtiği hakkında değerlendirmelerde bulunan Pamukçu, “Şirketimiz bu sene Eylül sonu itibariyle, 2016’ya oranla yüzde 80 oranında büyüme sağladı. Biz, 2017’nin ilk dokuz ayında oto sigortaları ile birlikte oto dışı sigortalarında özellikle de yangın, ferdi kaza ve sağlık sigortalarında üretim hacmimizi arttırdık. Bu sene sektörde etkin bir oyuncu olarak hem pazar payımızı hem de üretim ve kârlılığımızı artırdık” diye konuştu.

Önümüzdeki 3 yıllık süreçte kârlılıkla beraber üretimi de daha fazla artırmayı hedeflediklerini dile getiren Pamukçu, “Özellikle bireysel sigortalarda, konut ve ferdi kaza sigortalarında, KOBİ ölçeğinde ticari işletmeler sigortalarında farklı ürünlerle daha etkili bir oyuncu olacağız. Biz sadece ciro ve pazar payını artıralım diyen bir şirket değiliz. Türkiye’de yapılması zor olan bir şeyi gerçekleştiriyoruz. Hem üretimimizi hem operasyon ve bilanço kârlılığımızı artırıyoruz. Seneye de bu ana strateji temelinde devam edeceğiz” dedi.

Acenteler ailemizin bir parçası

[quote font_size=”17″ bgcolor=”#f2f2f2″ bcolor=”#210202″]Baturalp Pamukçu’nun verdiği bilgilere göre, Türkiye’nin 5 coğrafi bölgesinde yaklaşık 600 acente ile hizmet veren Türk Nippon Sigorta, önümüzdeki yıl Akdeniz ve Karadeniz Bölgesi’nde yapılanarak etkinliğini daha da artıracak. “Tam bir acente şirketiyiz’’ diyen Pamukçu, ürünlerinin yüzde 90’nının acenteler tarafından satıldığını söyledi. Acentelere, her alanda destek olup satış motivasyonlarını destekleyecek her türlü adımı atmaya devam ettiklerini ifade eden Pamukçu, “Acentelerimizin bize dokunabilmesinin ve her an bize ulaşabilmesinin, kısaca ulaşılabilir olmamızın yarattığı çok önemli artı bir değer olduğunu düşünüyorum. Onlar, ailemizin bir parçası” dedi.[/quote]

Trafik dışında da ürün satılmalı

Trafik sigortası zorunlu olduğu için Türk Nippon olarak bu ürünü çıpa olarak gördüklerini ifade eden Pamukçu, şunları söyledi: “Havuz sistemi gelmeden önce de bizimle çalışan acentelerimize trafik sigortasının yanında en az bir veya iki ürün daha satılması yönünde tavsiyede bulunuyorduk. Özellikle tavan fiyat uygulamasının ardından havuz modeli de geldikten sonra zorunlu trafik sigortası ile birlikte ikinci ürünleri satmak acentelerimiz tarafında biraz daha zorlaştı. Müşteri memnuniyetini ve sadakatini arttırmak için ferdi kaza, sağlık ve acil sağlık sigortası gibi bireysel ürünler de satmayı hedefliyoruz ve bunda da son derece başarılı olduğumuzu düşünüyorum.”

48-49-NIPPON.QXD:Layout 1Sigorta bilincinin arttırılması için vatandaşa dokunmak gerektiğini, bunun bir yolunun da sağlık sigortalarından geçtiğini kaydeden Pamukçu, ‘Türk Nippon Sigorta Tamamlayıcı Sağlık’, ‘Seyahat Sağlık’, ‘Sağlığınız Bizde’ Tamamlayıcı Sağlık ve ‘Sağlığım Sizde’ yabancı uyruklular için sağlık sigortası ile bu alanda emin adımlarla yürüdüklerini belirtti.

Pamukçu, sağlık sigortası ürünlerinden yabancı uyruklular için oluşturmuş oldukları ‘Sağlığım Sizde’ ile ilgli olarak şu bilgileri verdi: “Nisan 2014’de yürürlüğe giren ‘Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu’ ile yabancı uyruklu kişilerin ikamet izinlerini alabilmeleri için sağlık sigortası yaptırmaları zorunlu hale geldi. Yönetmeliğe uygun olarak hazırladığımız ‘Sağlığım Sizde’ ürünüyle, sigortalılarımızın hastalık ya da kaza durumunda oluşabilecek muayene, tedavi ve bakım giderleri Türk Nippon Sigorta’nın yaygın anlaşmalı kurum ağı ve hızlı hizmet gücüyle güvence altına alınmaktadır.”

Tamamlayıcı sağlık sigortası ürünü olan “Sağlığınız Bizde” için Medikal Park Hastane Grubu ile anlaştıklarını vurgulayan Pamukçu, “Bu ürün, sigortalının hastalık veya kaza halinde alacağı sağlık hizmetleri karşılığında ödeyeceği fark ücretlerini teminat altına alıyor. Sigortalılarımız bu poliçe kapsamında anlaşmalı kurumlarımız içinde yer alan özel hastanelerden faydalanabilecek; SGK fark ücretlerini ödemeden tedavi olabilecek” dedi.

2018’de de kampanyalara devam

[quote font_size=”17″ bgcolor=”#f2f2f2″ bcolor=”#210202″]Şirketin kampanyaları ile ilgili olarak bilgi vermek gerekirse, Türk Nippon Sigorta’dan kasko, tamamlayıcı sağlık sigortası veya Medical Park işbirliğiyle geliştirilen ‘Sağlığınız Bizde’ ürünlerinden birini alan sigortalılar, Avrupa’ya uçuyor. Türk Nippon sigortalıları; Amsterdam, Budapeşte, Brüksel, Milano, Paris, Londra, Viyana, Münih, Berlin, Roma ve Atina arasından diledikleri yeri seçebiliyor. Bu tür kampanyalarla acentelerinin satışlarını da desteklemeyi hedeflediklerini ifade eden Pamukçu, böylece acentelerinin motivasyonunu arttırmayı ve onlara ek gelir sağlamayı arzuladıklarını belirtti. Şu ana kadar çok iyi tepkiler aldıklarını ifade eden Pamukçu, 2018’de bu tarz kampanyalara devam edeceklerini sözlerine ekledi.[/quote]

Sigorta, ihtiyaç listesinde en sonda

Sektörün oto sigortaları dışında her zaman yeni ürünlere de ihtiyacının olduğunu vurgulayan Pamukçu, “Ne yazık ki bu, bizim ülkemizde zaman alıyor. Kısa vadede bunları gerçekleştirmek zor. Tüketicinin de belirli bir bilinçte ve gelir seviyesinde olması lazım. Sigorta ürünleri ihtiyaç listesinde en son sırada. Tek ürünü satmak bile zor olabiliyor. Sigorta bilincini arttırıp, mevcut pastayı büyütmemiz gerekiyor” dedi. Pamukçu, sektörde bu yıl sağlıkta ve yangında büyüme görülmekle birlikte, kasko ile trafikteki toplam üretim hacmi sektördeki üretim hacminin yüzde 50’sini oluşturduğu için genelde trafik sigortasına bağlı bir büyümenin gerçekleştiğini söyledi.

Son olarak, zorunlu trafik sigortasındaki havuz (Riskli Sigortalılar Havuzu) sistemi hakkında düşüncelerini açıklayan Pamukçu, bu sistemden bütün şirketlerin memnun olduğunu söyledi. 2018’de de bu sistemin devam edeceğini düşündüğünü belirten Pamukçu, “Sistemin, son derece adil bir sistem olduğunu düşünüyorum” diyerek sözlerini tamamladı.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER