Boyasız onarılan parçalar sayesinde ekspertizde araçta değişen-boya parça çıkmaması, TRAMER’e yansımaması nedeniyle araç sahiplerinin boyasız onarımı tercih ettiğini belirten RS Boyasız Onarım Marka Başkanı Eray Afet, Kapıda onarım hizmetimiz sayesinde aracın bulunduğu ortam koşulları uygunsa, onarımı yerinde de gerçekleştiriyoruz.” dedi.
Sıfır ve ikinci el araç piyasasında son dönemde yaşanan gelişmeler satış sonrası hizmetleri de etkiliyor. İkinci el araç sahipleri, sıfır kilometredeki arz sorunları, döviz kuru ve enflasyon sebebiyle son 2 yıldır sürekli değeri artan araçlarının kaportadaki hasar onarımlarında genellikle boyasız onarıma yöneliyor.
Konuyla ilgili açıklama yapan RS Boyasız Onarım Marka Başkanı Eray Afet, oto ekspertizin olmazsa olmaz olduğuna dikkat çekerek “Boyasız onarılan parçalar sayesinde ekspertizde araçta değişen-boya parça çıkmaması, TRAMER’e yansımaması gibi unsurlar sebebiyle araç sahipleri boyasız onarımı tercih ediyor. Kapıda onarım hizmetimiz sayesinde aracın bulunduğu ortam koşulları uygunsa, onarımı yerinde de gerçekleştiriyoruz.” diye konuştu.
İkinci el değeri korunuyor
Afet, sürücülerin birçok otomobilde kaza sonrası onarımlarda değer kaybı riskini almak istemediğini söyleyerek “Örneğin lüks bir aracınız var ve arka çamurluğuna biri vurup kaçtı. Çamurluğun değişimi 10 bin TL, geleneksel kaporta-boya onarımı ise 6 bin TL. Eğer boyasız onarıma uygunsa, boyasız onarım tekniğiyle maliyeti 4 bin TL. Üstelik araç yarın öbür gün satış öncesi ekspertize girdiğinde boya-değişen, TRAMER kaydı çıkmaması, ikinci el değerini de korumuş oluyor. Araç fiyatları arttığı gibi, kaza sonrası ortaya çıkan değer kayıpları da arttı; örneğin 300 bin TL’lik aracın değeri 600 bin TL’ye ulaşırken, 1 parçanın değişmesi/boyanması sebebiyle ortaya çıkan değer kaybı da ortalama 10 bin TL’den marka-modele bağlı olarak 20-25 bin TL’yi buldu. Bu sebeple boyasız onarım çok sık tercih edilmeye başlandı.” açıklamalarında bulundu.
Yerinde onarım kolaylığı
Önemli bir yatırım ve maliyet avantajına sahip boyasız onarım hizmetine bir kolaylık daha getirdiklerini aktaran Afet, “Ortam koşulları uygunsa, hasar almış aracınızı evinizin ya da işyerinizin önünde de özel onarım teknikleriyle onarmaya başladık. Mobil onarım sayesinde özellikle yoğun çalışan ve aracına vakit ayıramayan araç sahiplerine yardımcı olmak istiyoruz. Web sitemiz rsboyasizonarim.com üzerinden iletişime geçip, aracın bulunduğu lokasyonu ve hasar fotoğraflarını iletmeniz yeterli. Sonrasında teknik ekibimiz gelip aracı bulunduğu yerde macunsuz, boyasız şekilde onarıyor.” dedi.
Afet, RS Boyasız Onarım‘ın son teknoloji cihazlarla 63 bayi ile en geniş bayi ağına sahip boyasız onarım şirketi olduğunu ifade ederek “Eğitim sertifikasına sahip teknisyenlerle çalışyoruz. Ülkemizde PDR (boyasız göçük düzeltme) Eğitim Akademisi’ne sahip tek kurumuz.” ifadelerini kullandı.
Boyasız onarım nedir?
“Boyasız Göçük Düzeltme Tekniği” veya daha genel tanımıyla “boyasız hasar onarım”, boyanın zarar görmediği göçüklerin, özel el aletleri ile boyaya zarar vermeden onarılmasını sağlıyor. Uygulanan bu teknik sayesinde, otomobilin geleneksel yöntemlerle (kaporta ve boya) onarım görmemesi sebebi ile orijinalliği azami düzeyde korunuyor. Son yıllarda sıkça karşılaşılan dolu yağışları nedeniyle araçlar üzerinde meydana gelen göçüklerin düzeltilmesi için de kullanılan en doğru ve teknolojik yöntem olarak öne çıkıyor.