21 Aralık 2024, Cumartesi
spot_img

Boğaz’dan geçen gemiler Türk P&I güvencesinde olacak

turkpi1Türkiye’de küçük tekne ve gemiler için koruma ve tazminat (P&I) sunan ilk sigorta şirketi olma özelliği taşıyan Türk P&I Sigorta, 26 Mayıs’ta Deniz Müzesi’nde resmi açılışını gerçekleştirdi. Türk P&I’ın açılışını Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme eski Bakanı Binali Yıldırım yaptı.

SİGORTAMEDIA

Deniz sorumluluk sigortacısı olarak 18 Şubat 2014 tarihinde faaliyete geçen Türk P&I Sigorta, 26 Mayıs Pazartesi günü Beşiktaş Deniz Müzesi’nde düzenlediği bir resepsiyon ile kuruluşunu sektör paydaşları ile kutladı. SİGORTAMEDIA’nın takip ettiği resmi açılışa, T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığını temsilen devlet protokolü ve bürokratlar, T.C. Deniz Kuvvetleri Komutanlığını temsilen üst düzey askeri protokol, İMEAK Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu ve Meclis Üyeleri ile birlikte deniz hukukçuları, gemi donatanları, gemi işletmecileri, deniz sigorta brokerleri, deniz sigorta survey firmaları, sigorta şirketleri ve çeşitli sivil toplum örgütleri katıldı. Türk P&I Sigorta ile gemiler ve tekneler güvence altına alınarak emin adımlarla seyirlerini devam ettirebilecek.

turkpi3

Türk’ ismini yaşatarak yolumuza devam edeceğiz

Resepsiyonun açılış konuşmasını yapan Türk P&I Sigorta Genel Müdürü Ufuk Teker, konuşmasının başlangıcında şirketin kuruluşunun Türk denizcilik tarihinde önemli bir yeri olduğunu vurgulayarak, Türk P&I’ın kuruluşunda emeği geçen ve şirketin isim babası da olan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme eski Bakanı Binali Yıldırım’a ve emeği geçen diğer tüm kurum ve kuruluşlara teşekkürlerini iletti. Teker’in ardından konuşmasını yapmak üzere kürsüye davet edilen Türk P&I Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Aret Taşçıyan da Türk P&I fikrinin uzun yıllardır hayallerinde olan bir olgu olduğunu belirterek şirketin kuruluş sürecinde emeği geçenlere şükranlarını sundu. Konuşmasında, Türk P&I Sigorta’nın öncelikle kabotaj hattında çalışan küçük tonajlı su araçlarına sorumluluk sigortası sağlamak amacı ile yola koyulduğunu dile getiren Taşcıyan, “Bu sektörde faaliyet gösteren denizcilerimiz, uluslararası konvansiyonların öngördüğü limitlerde teminatları maalesef Türk sigorta piyasasından temin edemedikleri için yurt dışına yönelmek zorunda kalıyorlar. Yurt dışında temin ettikleri sigortalar ise çoğu zaman güvenilir kaynaklara dayanmadıklarından ve yabancı hukuk sistemlerine tabi olduklarından dolayı denizcilerimiz haklarını aramakta çeşitli zorluklarla karşı karşıya kalıyorlardı” dedi. Türk P&I sigortasının teminatları kapsamında bu sorunun ortadan kalkacağını belirten Taşcıyan, “Sektörün tonaj açısından küçük ama ticari değer ve sayı açısından çok önemli olan kabotaj ticaretindeki hayati bir boşluğu doldurmuş durumda” şeklinde konuştu. Taşcıyan, Türk P&I Sigorta’nın bu ilk hedefinin başarıyla tamamlandığını ve önlerinde daha birçok başarı hedefinin olduğunu da söyleyerek Türk ismini, önce Akdeniz, Karadeniz daha sonra da dünya denizlerinde ticaret yapan gemilere sigorta sağlayarak yaşatmakla yoluna devam edeceğini de sözlerine ekledi.

turkpi

Denizciliğimiz yeni bir hizmet daha kazanmış oldu

Taşcıyan’dan sonra sözü devralan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme eski Bakanı Binali Yıldırım da daha önce deniz taşımacılığında büyük sorunlara neden olan P&I sigortaları eksikliğinin sebep olduğu sorunlara dikkat çekerek, “Daha önce, boğazı geçecek olan gemiler bir fotokopi ile bilgisayardan P&I sigortası üreterek idareye veriyorlardı. Bu sebeple herhangi bir kaza veya hasar anında sigortacıya ulaşılamayabiliniyordu. Yasa savma kabilinden gibi işler oluyordu ve bu da büyük mağduriyetlere neden oluyordu” dedi. Türk deniz ticaretinin büyümesi ve genişlemesinin de P&I sigortası ihtiyacı doğurduğunu belirten Yıldırım, “Bu işe devletin el atması gerektiğini düşündük. Eğer bu işin ardında kamunun teminatı ve desteği görülürse hem inandırıcılığı hem de uluslararası anlamda kabulü ve tanınırlığı da kolay olur. İşte bu sebeple Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü’nü ve Türkiye’nin tanınan önemli sigorta şirketleri Halk Sigorta, Ziraat Sigorta ve Güneş Sigorta’yı da içine katarak yüzde 50 kamu, yüzde 50 özel olacak şekilde bir model geliştirdik” dedi. Oluşturulan bu modelin içerisinde bir de Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’ndan üyenin de hakem görevi üstlenerek bulunduğunu da söyleyen Yıldırım, “Tüm yasal düzenlemeler de bu şirketin kuruluşunda önemli bir zemin tutuyor” şeklinde konuştu. Türk P&I isminin seçilmesi ve süreci hakkında da bilgi veren Yıldırım sözlerine şöyle devam etti: “Maksat hâsıl olunmuş ve tüm her şey başarıyla yerine getirilmişti ve bu modele bir Türk isminin yakışacağı önerisi de gündeme gelmişti. Bu çok doğaldı. Çünkü tüm P&I sigortaları dünyada ülkelerinin ismi ile birlikte anılırlar. Fakat bizim için burada bir Bakanlar Kurulu Kanunu gerekiyordu. Bu kararı kısa sürede aldık ve böylece Türk P&I doğmuş oldu. Emeği geçenlere çok teşekkür ederiz.”

Türk P&I ile Türk denizciliğinin yeni bir hizmet daha kazanmış olduğunun da altını çizen Yıldırım sözlerine son verirken, “Artık boğazlardan geçecek gemilerimizin ve armatörlerimizin sahte P&I kâğıdı almalarına gerek yok. Gerçek, arkasında tam bir koruma olan ve hasar tazmini de olan Türk P&I’ya güvenip emin adımlarla seyirlerini devam ettirebilmeleri mümkün hale geliyor. Bu sayede herhangi bir sorun ya da hasar durumunda bir İngiliz, Fransız ya da Amerikan şirketlere servet ödemek zorunda kalınmayacak. Türk hukuku uygulanacak ve buna göre işlem yapılacak, muhattapınıza da hemen ulaşabileceksiniz. Bu sebeple bu güzel hizmeti denizciliğimize kazandırmakta emeği geçen herkese tekrardan tek tek teşekkür ediyorum” dedi.

turkpi2

Balıkçılara özel ürünler de geliştiriliyor

Türk P&I Sigorta, şirketin kısa sürede denizcilik sektörünün ihtiyacı olan ürünler ile Türk denizcilik sektörü için katma değer oluşturmaya başlayacağını açıklarken ürün gamının da hızla geliştirildiği bildirildi.

Şubat 2014 tarihinde kuruluş işlemlerini tamamlayarak fiili olarak faaliyete geçildiğini bildiren şirket, ilk ürün olan ‘Su Araçları Sorumluluk Sigortası’ ürününe ek olarak turistik amaçlı yolcu taşımacılığı yapan deniz araçlarına özel bir ürün de dizayn ederek işletmecilerin Türk Ticaret Kanunu ve Atina Konvansiyonu’na uygun limitlerle teminat altına alındığının bilgisini de verdi.

Türk P&I şirketinin ayrıca balıkçıların yaptıklara işlere özel olarak geliştiridiği bir ürünü de bulunuyor.

Resepsiyonda Türk P&I Sigorta, kuruluşunun ardından sigortalıları olan ilk müşterilerine ve reasürörlerine destekleri ve gösterdikleri güven için teşekkür plaketi de takdim etti.

 

  1. gercekten ıyı bır gelişme tum denız sektörüne hayırlı uğurlu olmasını diliyoruz.
    marmarısde kurulu bır acente olarak charter teknelerı ,yolcu motorları için sorumluluk lımıtı dahılınde olan zorunlu poliçelerın henuz liman başkanlıklarına ne ve nasıl poliçe sorgulıyacakları bılgısı gelmediği için uygulamayı henuz hayata geçiremiyoruz. müşterilerımızın sorularınada gercekten cevap olamıyoruz.
    hasar anında ölüm yada sakatlık konusunda türk kanunları devrede olduğuna göre ölenın yaşına ve iş durumuna göre aktüerya hesabı mı yapılacak ???bu önemlı yüksek temınat limiti ,mağdur için ne kadar gerçek çi??????
    bu konuda bılgı almak ısterız.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER