AIG Sigorta’nın 14 Temmuz itibarıyla Gulf bünyesine katıldığını söyleyen Gulf Sigorta Genel Müdürü Süleyman Sağıroğlu, hem kurumsal hem de bireysel sigortalarda deneyimli bir kadroyla hizmet vereceklerini belirtti. Sağıroğlu, “Yangın, mühendislik, inşaat ve nakliyat sigortaları başta olmak üzere tüm branşlarda rekabetçi çözümler sunacağız” dedi.
ŞERİFE KAYA | SİGORTAMEDYA
Kanada merkezli Fairfax ile Kuwait Projects Company’nin (KIPCO) hissedarı olduğu GIG, Türkiye’deki ilk yatırımını 2016 yılının son aylarında Turins Sigorta’yı alarak yapmış ve ismini Gulf Sigorta olarak değiştirmişti. Son olarak AIG Sigorta’yı da bünyesine katan GIG, Gulf ve AIG Sigorta’yı 14 Temmuz 2017 itibarıyla tek çatı altında birleştirdi. Biz de Hayatımız Sigortalı dergisi olarak Gulf Sigorta’yı Ümraniye’deki yeni Genel Müdürlük ofisinde ziyaret ettik. Gulf Sigorta Genel Müdürü Süleyman Sağıroğlu ile şirketin birleşme sürecini, hedeflerini, son yaşanan afetlerde sigortalılarını mağdur etmeyecek kararlar aldıklarını, iş ortakları ile ilgili planlarını ve Gulf Akademi’yi konuştuk.
AIG ile Gulf Sigorta’nın birleşmesinin dokuz aylık bir süreçte tamamlandığını söyleyen Süleyman Sağıroğlu, “AIG Sigorta markası ile düzenlenen poliçelere ilişkin tüm yükümlülüklerimiz aynen devam ediyor ve bu yükümlükleri eksiksiz yerine getiriyoruz. Satın almanın başladığı andan birleşme süreci tamamlanıncaya kadar bir iletişim planı kapsamında dağıtım kanallarımızı ve çalışanlarımızı her aşamada şeffaf bir şekilde bilgilendirdik. İş ortaklarımız da bu kapsamda ayrıntılı bir şekilde bilgilendirildi. Bu birleşme sosyal medya hesaplarımızdan da duyuruldu. Ayrıca satış ekiplerimiz, iş birliği içinde olduğumuz global brokerler, ulusal brokerler ve tüm acentelerimizi ziyaretlerinde de bilgilendirdiler. Gerek AIG Sigorta’dan gerekse Gulf Sigorta’dan poliçe satın almış olan tüm sigortalılarımızın bize rahatlıkla ulaşabilmesini sağlamak amacıyla çağrı merkezi numaramızı değiştirmedik” şeklinde konuştu.
355 milyon TL prim üretimi hedefliyor
Gulf ve AIG’nin birleşme sürecinden sonra artık büyümeye odaklandıklarını söyleyen Süleyman Sağıroğlu, 2017 yılsonu itibarıyla 355 milyon TL prim üretimi hedeflediklerini açıkladı. 2018 yılı büyüme beklentilerinin de sektör üzerinde olacağını öngördüklerini belirten Sağıroğlu, “Amacımız kararlı ve karlı büyümek” diye konuştu.
Eskiden butik kalıyorduk Birleşme sonrası sigortalı portföylerinde bir azalma olmadığını aksine artış yaşandığını kaydeden Sağıroğlu, AIG deneyimine Gulf Sigorta’nın finansal gücünü ve desteğini eklediklerinin altını çizdi. Gelecek dönem planlarından bahseden Sağıroğlu, şöyle konuştu: “Birleşme sonrası her iki sigorta şirketinin de iyi olduğu seyahat sigortaları, ferdi kaza, sorumluluk ve finansal sigorta gibi alanlarda faaliyetimizi sürdürmeye devam edeceğiz. İyi olduğumuz alanlarda piyasadaki liderlik rolümüzü devam ettirerek yeni alanlar yaratmak istiyoruz. Yani daha önce pek rekabetçi olmadığımız yangın, mühendislik, nakliyat, inşaat ve enerji branşlarında daha aktif ve etkin olacağız. Çalıştığımız acentelerin, brokerlerin sadece portföylerinin belli bir alanına hizmet verebiliyorduk. Artık dağıtım kanallarımız için daha bütünsel çözümler üretebileceğiz. Önceliğimiz şu an çalıştığımız 97 broker ve 312 acentemiz olacak. Özetle aktif olmadığımız alanlarda da var olacağız. AIG daha butik çalışan bir şirket idi. Şu anda ise piyasaya biraz daha yakın, Türkiye’nin pazar gerçeklerine daha uygun hizmet verebilen bir şirket olma gayretiyle çalışıyoruz.”
Trafik branşında tüm talepler karşılanıyor
Her iki şirkette de yasal yükümlülükleri yerine getirmek için alt yapı yatırımlarının gerektiğini belirten Sağıroğlu, Gulf Sigorta ile AIG Sigorta’nın birleşme süreci devam ediyorken kısa bir süre için aynı yatırımların her iki şirket içinde yapılmasını uygun bulmadıklarını ve kamu otoritesi ile görüşerek Gulf Sigorta’nın trafik sigortası lisansını iptal ettirdiklerini açıkladı. Birleşme sonrası Gulf Sigorta’nın AIG Sigorta’dan devraldığı trafik lisansı ile bu branşta yeniden poliçe satmaya başladığını açıklayan Sağıroğlu, “14 Temmuz’dan bu yana Gulf Sigorta olarak tüm trafik sigortası taleplerini karşılıyoruz. Prim üretiminde geçen yıla göre yaklaşık 8 kat büyüme var. Trafik sigortaları ile ilgili değerlendirmelerin havuz sisteminin etkilerinin daha net bir şekilde görülebileceği sene sonu itibarıyla yapılması daha sağlıklı olacaktır” dedi.
Trafik sarmalından kurtulmak istiyoruz
Trafik sigortalarına uzun yıllardır çözüm arandığını, havuz sisteminin de bu sorunu çözmek için yeni bir uygulama olduğunu ifade eden Sağıroğlu, trafik sigortasında herkesi mutlu edecek bir çözüm bulmanın zor olduğunu belirtti. Trafik sigortalarında hali hazırdaki sistemin sigorta şirketlerine daha fazla yük getirdiğini düşünen Sağıroğlu, “Tahminimce her şey şu anki haliyle kalırsa trafik sigortası yine zarar edecek. Bizler artık trafik sarmalından kurtulmak istiyoruz” dedi.
Dağıtım kanalları dört segmente ayrıldı
Birleşme sonrası şirketin dağıtım kanallarıyla ilgili de bilgi veren Sağıroğlu, acente, broker ve bankalar (HSBC, Burganbank) ile çalıştıklarını, ayrıca direkt iş ortakları da olduğunu söyledi.
Hızlı hizmet vermek ve farklı ayrıcalıklar sunmak amacıyla dağıtım kanallarını Platinum, Gold, Silver ve Classic olarak dört grupta topladıklarını açıklayan Sağıroğlu, sözlerine şöyle devam etti: Dağıtım Kanalları Segmentasyonu ile tüm dağıtım kanalları için üç yıllık veri analiziyle iş ortaklarımızın, üretim, teklif talep performansı, poliçeleştirme oranı, çalışılan yıl, çalışılan branş sayısı ve karlılık gibi pek çok farklı kriteri titizlikle değerlendirerek uzun soluklu bir çalışma tesis etme gayretini taşıdık. Bu çalışmayı yapmamızdaki en önemli amaç şirketimizin yüksek hizmet standartlarını bir adım öteye taşımak ve şirket içi tüm fonksiyonların aynı gözle aracılara bakmaksızın sağlamaktı. Bu segmentasyon neticesinde dağıtım kanallarını ödüllendirmeyi de ihmal etmedik.”
Gulf Akademi’de acentelere sertifikalı eğitim fırsatı
AIG Akademi’nin yoluna artık Gulf Akademi olarak devam ettiğini açıklayan Süleyman Sağıroğlu, akademi hakkında şu bilgileri verdi: “Akademide çalışanlarımıza ve tüm dağıtım kanallarımıza gerek sınıf içi gerekse v-learning olarak tanımlanan kısa eğitici video eğitimler ile ulaşıyoruz. Üstelik akademinin artık bir web sitesi de var. Eğitim konusunda bu site de sektörde bir ilk oldu. Gulf Akademi web sitesi üzerinden şifre ve kullanıcı adıyla tüm kanallarımız bu eğitimlere katılabiliyor ve mini testi geçtiklerinde online sertifikalarını bile alabiliyorlar. Akademide tüm eğitimler hedefe yönelik olarak özelleştiriliyor ve sadece ürün eğitimi değil kişisel gelişim eğitimlerini de kapsıyor. Bu konudaki en önemli iş ortağımız ise İstanbul Bilgi Üniversitesi.”
Sağıroğlu’ndan kısa kısa…
▼ Tüketiciye yönelik kampanyalar yapıyoruz. Temmuz-Ağustos döneminde yaptığımız kasko kampanyası ile geçtiğimize yıla göre aynı dönemde yüzde 50 büyüme sağladık. Müşterilerimizi mutlu edecek kampanyalara devam edeceğiz.
▼ Dolu ve sel mağduru sigortalılarımıza hızlı hizmet verebilmek adına şirketimizin tüm birimleri özverili bir şekilde çalıştı. Özellikle cam hasarlarında servislerin önünde uzun kuyruklar oluştuğundan, sigortalılarımızı, ‘Anlaşmalı olduğumuz firmalar haricinde istedikleri servislerde – herhangi bir muafiyet tenzili olmaksızın ve maliyet farkı gözetilmeksizin- onarım yaptırabilecekleri konusunda bilgilendirdik.
▼ Trafik gibi zorunlu poliçeler danışmanlık gerekmeden satın alınabiliyor. Bu nedenle acentelerin farklı alanlarda kendilerini geliştirerek, danışmanlık gerektirecek sigorta branşlarına yoğunlaşması lazım.