BES’te biriken 648 lirasının iade edilmesini isteyen vatandaş, Kamu Denetçiliği Kurumu’na (Ombudsmanlık) Hazine ve ilgili sigorta şirketini şikayet etti. Ombudsmanlık, Hazine’nin denetim yetkisini yerine getirmediğine ve vatandaşın eksik bilgilendirildiğine karar verdi.
Kamu Denetçiliği Kurumu (Ombudsmanlık), Bireysel Emeklilik Sistemi’nde (BES) biriken 648 lirasının iade edilmesini isteyen vatandaşın “eksik bilgilendirildiğine” karar verdi. Ombudsman, Hazine Müsteşarlığı’nın da denetim yetkisini yerine getirmediğini belirterek, “şeffaflık” ilkesine uygun davranmadığına hükmetti.
Bir vatandaş BES’ten mahsup edilen aidatın iade edilmesi için ombdusmana Hazine Müsteşarlığı ve ilgili sigorta şirketini şikayet etti. Şikayetçi, bir bankadan emeklilik temsilcisi tarafından arandığını ve öğretmenlere yönelik giriş ve çıkış aidatı olmayan bir kampanya olduğunu söylenmesi üzerine BES’e girdiğini belirtti. Şikayetçiye bankadan daha sonra gönderilen mailde sistemden ayrılması halinde aidat kesileceğini öğrendi. Bunun üzerine şikayetçi sistemden ayrılma talebinde bulundu. Şikayetçiye aylık ödeme tutarı 54 lira olmak üzere 648 lira anapara birikmesine rağmen tarafına “yasal kesintiler sonrasında ayrılma tutarınız oluşmadığı için ödeme yapılamamaktadır” yanıtı verildi.
Sigorta şirketine idari para cezası
Şikayetçinin başvurusunu inceleyen KDK ise şu kararı verdi: “İdarenin şikayete konu emeklilik şirketi üzerindeki denetim yetkisini gereği gibi yerine getirilmediğinin tespit edilmesi ve idari işleme karşı hangi mercilere başvurabileceği hususunun şikayetçiye bildirilmemesi nedeniyle ‘şeffaflık’ ilkesine uygun davranılmadığı anlaşıldığından idarenin bundan böyle bu ilkelere de uygun hareket etmesi beklenmektedir. Aykırı bir davranışından dolayı sigorta şirketine idari para cezası uygulanması suretiyle mağduriyetin makul sürede giderilmesi yönünde yeni işlem tesis edilmesi için Hazine Müsteşarlığı’na tavsiyede bulunulmasına karar verildi.”
Hürriyet