BDDK, herhangi bir dolandırıcılık olayına maruz kalınmaması açısından kendini banka/sigorta yetkilisi, polis veya avukat vb. olarak tanıtan dolandırıcılar konusunda halkı uyardı.
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), kendilerini BDDK personeli, Türkiye Bankalar Birliği (TBB) çalışanı, danışmanlık şirketi yetkilisi, banka/sigorta yetkilisi, polis veya avukat vb. olarak tanıtan dolandırıcılar üzerine yazılı bir açıklama yaptı. Kurumdan ulaşan şikayetler ve basın yayın organlarında yer alan haberlerden, kendilerini BDDK personeli, Türkiye Bankalar Birliği çalışanı, danışmanlık şirketi yetkilisi, banka/sigorta yetkilisi, polis veya avukat vb. olarak tanıtan kişilerin, telefon numarası kopyalama yöntemlerini kullanarak, banka müşterilerine çeşitli iletişim araçlarıyla ulaşıp, bankacılık ürünlerine ait masraf ve komisyonlar ile kredi kartı aidatlarının iadesini sağlayacakları, ödül verecekleri, para iadesi yapacakları, banka hesaplarında sorun olduğunu söyleyerek bu sorunları giderecekleri vb. vaatlerde bulundukları anlaşıldığı belirtilerek şu açıklama yapıldı:
“Bu suretle veya başka herhangi bir suretle banka müşterilerinin kişisel bilgilerini temin eden kişilerin haksız kazanç sağlama yoluna gitmeyi amaçladıkları görülmektedir. Önemle belirtmek gerekir ki; kurumumuz tarafından vatandaşlarımız telefonla aranmamakta ve vatandaşlarımızın bankacılık işlemlerinde kullandıkları kişisel nitelikli bilgiler hiçbir şekil ve surette talep edilmemektedir. Bu itibarla, herhangi bir dolandırıcılık olayına maruz kalınmaması açısından; kendilerini BDDK personeli veya yukarıda bahsi geçen diğer kurum/kuruluş personellerinden biri olarak tanıtarak kimlik numarası, banka hesabı, kredi kartı numarası benzeri kişisel bilgileri veya cep telefonuna gönderilen şifreyi talep eden şahıslara itibar edilmemelidir. Bir dolandırıcılık olayına maruz kalınmamasını teminen kişisel bilgilerin korunması hususunda azami dikkat ve özen gösterilmelidir. Ayrıca, finansal tüketici ile birebir iletişime geçip, ihbar, talep, şikayet ve önerilerin en kısa sürede değerlendirerek; ön bilgilendirme yapılması, kurumumuzun görev alanına giren tüm şikayetlerin en kısa sürede doğru bir şekilde cevaplandırılması, kurumumuzun görev alanına girmeyen konularda ise finansal tüketicilerin şikayetleri ile ilgili doğru kurum ve kuruluşlara yönlendirilmesi amacıyla 444 55 65 no’lu BDDK Çağrı Merkezi faaliyet göstermektedir. İhtiyaç duyulması halinde, vatandaşlarımız 444 55 65 no’lu telefon numarasını arayarak kurumumuzun görev alanı kapsamındaki bankacılık işlemlerine ilişkin teknik destek alabileceklerdir”.
medyatrabzon.com