Sigorta şirketlerinin dijital dönüşümünde büyük rol oynayan kuruluşlardan AcerPro 20 yaşında. Başarı dolu 20 yılın ardından AcerPro’yu gerçek anlamda halka mâl etmek, istediklerini belirten AcerPro Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Acer, tüm faaliyetlerini bir InsurTech Holding çatısı altında toplamayı da planladıklarını söylüyor.
ALP SÜER/SİGORTAMEDYA ÖZEL
Türkiye sigorta sektörünü yakından takip edenler, daha 5-10 yıl öncesine göre sektör ile ilgili haberlerin ağırlıklı kasko ve trafik odaklı olduğunu çok iyi bilir. Hatta, sektör yetkililerinin sık sık, “Artık, trafik konuşmayı bırakalım, başka şeyler konuşalım” şeklindeki serzenişleri de halen hafızalardaki tazeliğini koruyor. Günümüzde ise her şey çok farklılaştı. ‘Trafik kabusu’ belki halen devam ediyor. Ancak, Bireysel Emeklilik Sistemi (BES) ve hayat dışındaki yeni ürünlerle birlikte artık sigorta şirketlerinin kullandığı teknolojileri de konuşmaya başladık. Şirketlerin, yapay zekâ ve ileri teknoloji kullanımlarının hasar yönetimi ve müşteri ilişkileri üzerindeki olumlu etkileri ve sektörün teknoloji liderleri ile ilgili haberler de basında geniş yer bulmaya başladı. Sigorta şirketlerinin bu alandaki başarısı kuşkusuz, şirket yönetimlerinin yıllardır bu alana yatırım yapması ile ilgili. Bununla birlikte başarının arkasındaki ‘gizli kahramanları’ da es geçmeyelim. Bunlar belki sigorta şirketleri kadar ön planda değil. Ancak, şirketler için sundukları çözümlerle şirketlerin dijital dönüşümünde büyük rol oynayan kuruluşlar…Bu kuruluşların başında da AcerPro geliyor. 2005 yılında Fatih Acer’in kurduğu şirket bu yıl 20’nci yılını kutluyor. Şirket, geçen ay düzenlenen ve büyük ilgi gören Bankasürans Zirvesi’ne de sponsor oldu. Biz de Hayatımız Sigortalı Dergisi olarak Fatih Acer ve AcerPro kurmaylarına bu ayki kapağımızda yer verdik. Başarı dolu 20 yılın ardından AcerPro’yu gerçek anlamda halka mâl etmek istediklerini belirten AcerPro Kurucusu, Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Fatih Acer, tüm faaliyetlerini bir InsurTech Holding çatısı altında toplamayı da planladıklarını söylüyor.
Sektörü dijitalleştirme fikri ile kuruldu
Röportajımızın başında Acer’den AcerPro’nun kuruluş hikâyesini öğrendik. Şirket aslında basit bir fikirle, ‘sigorta sektörünü dijileştirne’ fikri ile kurulmuş. 2005 yılında faaliyetlerine başlayan şirket, aradan geçen 20 yılda bankalar, sigorta şirketleri, acente ve brokerler için geliştirdiği teknolojilerle Türkiye’nin sigorta ekosisteminde dönüşümün öncüsü haline gelmiş. Şirket, bugün AcerPro altyapılarıyla 40’tan fazla sigorta şirketi, 12 banka ve 100’ün üzerinde acente ve broker ile aktif şekilde çalışıyor. Sigorta teklifi oluşturmadan poliçeleştirmeye, prim tahsilatından hasar yönetimine, yenileme süreçlerinden finansal mutabakatlara kadar sigortacılığın en kritik süreçleri uçtan uca dijital olarak AcerPro sistemleri üzerinden yönetiliyor. Acer, AcerPRO’nun aradan geçen 20 yılda sigorta sektörde bu kadar ilgi gören bir şirket olmasının sırrını şu sözlerle açıklıyor: “AcerPro’nun günümüzdeki başarısının temelinde yatan faktör, sadece teknolojik ürünler ortaya koymakla sınırlı kalmayıp, aynı zamanda sigorta hizmetlerine ulaşımı basitleştiren, sigortalı olma oranını yükselten ve müşterilerin sigorta süreçlerindeki deneyimlerini en üst düzeye taşıyan yenilikçi çözümler üretme vizyonudur.”
Kendimizi sadece teknoloji sağlayıcısı olarak görmedik
AcerPro’nun sektördeki rolünü hiçbir zaman sadece ‘teknoloji sağlayıcısı’ olarak görmediklerini vurgulayan Acer, “Aksine, bankalar, sigorta şirketleri, acente ve brokerların işlerini kolaylaştıran, hızlandıran ve herkes için erişilebilir kılan sistemler geliştirdik. Bu yaklaşımla hem kurumların asıl işlerine odaklanmasını hem de sigortalıların daha iyi hizmet almasını sağladık” diyor.
Sigorta sektörünün geleceğini yeniden tanımlıyoruz
Acer, röportajımızda son söz olarak şu mesajları veriyor: “Gecesini gündüzüne katan ekibimiz, güven dolu ilişkiler kurduğumuz iş ortaklarımız ve hayallerimize inanan tüm paydaşlarımızla birlikte, sigorta sektörünün geleceğini yeniden tanımlıyoruz. Dün tohumlarını attığımız inovasyon kültürü, bugün filizlendi; yarın ise Türkiye’nin global teknoloji sahnesindeki gururu olarak dünyaya yayılacak. Bizim için bu yolculuk, sadece bir şirketin büyüme hikâyesi değil; Türkiye’nin teknoloji vizyonunun başarı destanıdır.”
AcerPro’yu başarıya ulaştıran 3 temel ürün
- InsurGateway, Türkiye’nin ilk açık sigortacılık platformu ve sigorta API portalı. Tüm sigorta şirketlerinin ürünlerini tek API yapısında birleştirerek; mevzuata tam uyumlu, merkezi ve hızlı entegrasyon sağlayan bir altyapı sunar. Bankalar, acenteler ve brokerlar için teknoloji yükünü azaltır, dijitalleşmeyi hızlandırır.
- BankasuransPro, bankaların sigortacılık süreçlerini şube, mobil ve çağrı merkezi gibi tüm satış kanallarında entegre biçimde yönetebilmesini sağlayan bir platform. Kredi, CRM ve tahsilat gibi bankacılık sistemlerine kolayca entegre olurken kampanya kurgularını destekler. Böylece müşteri deneyimi ve üretim verimliliğini üst seviyeye taşır.
- InsurUp ise sigorta acenteleri için yenilikçi bir ekosistem. ‘InsurUp CRM’, teklif, poliçe, yenileme, zeyil, iptal ve 360 derece müşteri yönetimi işlemlerini tek platformda birleştiren bir çözümken, ‘InsurUp Web Satış Platformu’ ise, acentelerin kendi markaları altında son kullanıcılara online sigorta satışı yapabilmelerini sağlayan dijital satış kanalı. Sigorta şirketlerinin acente ile olan tüm süreçleri için köprü görevi gören ‘Acente360’ ürünü ve yapay zekâ destekli ürünler de InsurUp ekosisteminin yenilikçi ürünlerinden.
Tüm dünyaya teknoloji ihraç etmek istiyoruz
AcerPRO Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Acer’le röportajımızda şirketin 2030 yılı hedeflerini de konuştuk. AcerPro’nun 2030’a giden yolda ana hedefinin Türkiye sigorta ekosistemini büyütmek ve sigortalı penetrasyonunu artırmak için teknolojiler geliştirmek olduğunu vurgulayan Acer, “Hedefimiz, ülkemizin ilk ‘Turcorn’ (şirket değeri 1 milyar doları geçen Türk teknoloji şirketi) sigorta teknolojileri şirketi olmak. Bu büyük vizyonu gerçekleştirmek için tüm faaliyetlerimizi bir InsurTech Holding çatısı altında toplamayı planlıyoruz. Amacımız, daha fazla poliçe üretmek için ekosisteme yatırım yaparak büyüyen ve sigortalı penetrasyonunu artıracak girişimlere odaklanan güçlü bir holding yapısı oluşturmak. Bu yolda attığımız en önemli adımlardan biri, şirketimizi halka arz etme planımız. Ancak bunu yaparken amacımız sadece finansal büyüme değil, AcerPro’yu gerçek anlamda halka mâl etmek, vatandaşlarımızın da bu başarı hikâyesinin bir parçası olmasını sağlamaktır. Halkımızla birlikte büyümeyi, bu yolculuğu onlarla paylaşmayı arzu ediyoruz” diyor. Nitelikli insan gücüne yaptığı yatırımların yanı sıra, sürekli olarak Ar-Ge faaliyetlerine, son teknolojiye sahip altyapı sistemlerine ve inovasyon çalışmalarına büyük önem verdiklerini vurguluyan Acer, AcerPro’nun globalleşme stratejisi çerçevesinde tüm dünyada teknoloji ihraç eden bir insurtech markası olma yolunda emin adımlarla ilerlediklerini vurguluyor.
Bankasürans Zirvesi, bankasürans kanalının büyümesine katkı sağlayacak
AcerPro, geçtiğimiz ay düzenlenen ve büyük ilgi gören ‘2025 Türkiye Bankasürans Zirvesi’nin de ana sponsoru oldu. Fatih Acer, röportajımızda Bankasürans Zirvesi ile ilgili şu düşünceleri paylaştı: “20 yıldır Türkiye’nin öncü bankasürans teknolojileri geliştiren şirketi olarak, yoğun ilgi gören 2025 Türkiye Bankasürans Zirvesi’ne ana sponsor olmak bizim için büyük bir gurur kaynağı oldu. Sektörün en kapsamlı buluşmasında, 30’un üzerinde banka ve banka yöneticisi, 30’un üzerinde sigorta şirketi ve şirket yöneticisi, startuplar, değerli kamu temsilcileri ve basın mensupları bir araya geldi. Yapay zekâ ve dijitalleşmenin sigorta sektörüne sağlayacağı katkıların derinlemesine tartışıldığı bu zirve, bankasürans kanalının büyümesine ve sigorta penetrasyonunun artmasına önemli katkılar sunacak bir buluşma oldu.”
Spor yapmayı seviyor, düzenli uçurtma sörfü yapıyor
Röportajımızın sonunda sıra geldi, Fatih Acer’i biraz daha yakın tanımaya. Kendisinden aldığımız bilgilere göre, 1977 Nevşehir doğumlu Fatih Acer, İstanbul Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü’nü bitirdi. Yeditepe Üniversitesi MBA eğitiminin ardından, 2005’te kurduğu AcerPro ile Türkiye’nin sigorta teknolojileri dönüşümüne öncülük etti. InsurTech Hub’ın kurucusu olarak sektörel gelişime katkı sağlayan Acer, Global Engelliler Vakfı Kurucu Başkan Yardımcılığı görevini de yürütüyor. Kitap okumayı, seyahat etmeyi ve Spor yapmayı çok seven Acer, futbol, uçurtma sörfü (kitesurfing) plaj voleybolu ve tenis yapmaktan da çok hoşlanıyor. İyi bir aile babası da olan Fatih Bey, boş zamanlarında eşi ve iki çocuğu ile vakit geçiriyor.
AcerPro’nun başarısında emeği geçen yöneticilerden, AcerPro’nun 20’inci yılı ile ilgili düşüncelerini ve geleceğe yönelik hedeflerini öğrendik.
AcerPro Genel Müdür Yardımcısı Hanife Çilingiroğlu: ‘Sigorta güvencesini herkes için erişilebilir kılmak istiyoruz’
“AcerPro’nun 20 yıllık yolculuğu, benim de 2007 yılından bu yana içinde olduğum, ortak hedeflerle büyüyen bir başarı hikâyesi. Sadece teknolojik altyapımız değil, iş yapış biçimimiz ve müşteri yaklaşımımız da sürekli evrildi. Bu dönüşümün bir parçası olmak ve yönetim ekibiyle birlikte şirketimizin geleceğini şekillendirmek benim için derin bir anlam taşıyor. Sigortacılık dünyası, sayısız detay ve karmaşık süreçlerle dolu. Bizim yaptığımız, bu karmaşıklığı göğüslemek ve onu insanların hayatını kolaylaştıran, erişilebilir araçlara dönüştürmek oldu. Bankalar, acenteler ve brokerlar için birçok dijital ürün sağladık ve bu ürünlerle beraber Türkiye’deki sigortalılara daha kolay, anlaşılır ve erişilebilir bir deneyim sunduk. Bu başarıların arkasında her zaman güçlü bir ekip çalışması ve iş birliği kültürü vardı.
AcerPro’da geliştirdiğimiz her çözüm, şirketimizin temel vizyonu olan sigorta penetrasyonunu artırma hedefine somut adımlarla hizmet ediyor. Müşterilerin sigortaya temas ettiği her noktayı sadeleştiriyor, kurumların satışa odaklanmasını sağlayan dijital sistemler kuruyoruz. Geleceğimiz için öngördüğümüz başarıda kilit rol oynayacak unsur, iş birliğiyle güçlenen bir ‘ekosistem’ yaratmak. Çünkü biliyoruz ki; rekabetten daha fazlasını “rekaberlik” getirir. Bu anlayışla, hem iç ekosistemimizi hem de sektördeki iş ortaklarımızı aynı hedefe yönlendiren bir operasyonel liderlik sunmaya devam edeceğiz. İnsanı teknolojinin merkezine koyan yaklaşımımızla, sigorta güvencesini herkes için erişilebilir kılma misyonumuzu sürdüreceğiz.”
AcerPro CTO-Teknolojiden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Mesut Talebi:
‘Hedefimiz, dijital sigortacılığın daha hızlı, ve güvenli işlediği bir dünya yaratmak’
“AcerPro’nun teknolojik omurgasını kurarken hedefimiz netti: sadece bugünün ihtiyaçlarını karşılamak değil, geleceğe hazır, esnek ve ölçeklenebilir bir altyapı inşa etmek. 20 yıllık yolculuğumuzda Ar-Ge’ye ve teknolojik yetkinliğe verdiğimiz önem sayesinde bugün sektörün en güçlü insurtech altyapılarından birine sahibiz. Yazılım geliştirme süreçlerimizde sadece fonksiyon üretmiyoruz; mevzuata uyumlu, güvenli ve sürekli gelişen bir dijital sigortacılık zemini inşa ediyoruz. En güncel yazılım mimarisi, yapay zekâ destekli karar sistemleri ve çevik entegrasyon altyapılarıyla şirketlerin hem bugünkü hem de gelecekteki ihtiyaçlarına yanıt veriyoruz. Gelecek hayalimiz; dijital sigortacılığın daha hızlı, daha güvenli ve daha akıllı işlediği bir dünyayı mümkün kılmak. Yeni nesil teknolojilere yatırım yaparken, bu dönüşümün merkezinde veri, entegrasyon ve kullanıcı deneyiminin olduğuna inanıyoruz. Amacımız yalnızca sistemleri çalıştırmak değil, iş ortaklarımıza gerçek rekabet gücü kazandırmak. AcerPro’da teknoloji, sadece bir araç değil; değer üretmenin temelidir. Bu anlayışla her gün daha çevik, daha entegre ve daha güçlü sistemler inşa ediyoruz. Önümüzdeki dönemde de teknolojik sürdürülebilirliği, kurumsal vizyonumuzun en değerli bileşeni olarak görmeye devam edeceğiz.”
AcerPro İK Müdürü İlknur Acer:
Sadece yazılım değil, güven, tutku ve sürdürülebilirlik üretiyoruz
“AcerPro olarak 20 yıldır dijital sigortacılığın geleceğini inşa ederken, bu yolculuğun en güçlü yapı taşı her zaman ekibimiz oldu. Başarılarımızı; işini sahiplenen, gelişime açık ve çözüm odaklı çalışanlarımızla birlikte elde ettik. İnsan Kaynakları olarak hedefimiz; aidiyet duygusunu güçlendiren, herkesin potansiyelini ortaya koyabildiği, öğrenmeye ve yeniliğe açık bir kültürü beslemek. Her bir ekip arkadaşımızın katkısıyla, sadece yazılım değil; güven, tutku ve sürdürülebilirlik üretiyoruz. Geleceğe bakarken amacımız; çevik, esnek ve insan odaklı bir yapıyla büyümeyi sürdürmek. AcerPro’yu ileri taşıyan gücün insan olduğuna inanıyor ve bu gücü geliştirmeye devam ediyoruz. Türkiye’nin teknolojik dönüşümüne katkıda bulunmak isteyen, sigortacılık ve yazılım alanında kariyer hedefleyen tüm yetenekleri, bu büyük dönüşümün bir parçası olmaya davet ediyoruz.
AcerPro InsurGateway Ürün Müdürü Kağan Ayyıldız:
‘InsurGateway API portalı ile sigorta sektörünü dijitalleştiriyoruz’
“Sigorta sektörünün en karmaşık sorunlarından biri olan entegrasyon süreçlerini sadeleştiren açık sigortacılık platformu ve sigorta API portalımız InsurGateway, tüm sigorta sektöründeki IT ekiplerinin ortak bir dilde iletişim kurmasını sağlar. Bu, web servis farklılıklarını ortadan kaldırarak, karmaşık süreçleri sigorta şirketleri, banka/acenteler/brokerlar ve teknoloji şirketleri/startuplar için optimize eder. InsurGateway, sektörün merkezini oluşturan, TÜBİTAK onaylı Acerpro teknolojisiyle geliştirilen bir üründür.
Güvenilir erişim hizmeti sağlayan, mevzuata tamamen uyumlu ve hızlı entegrasyon imkanı sunan InsurGateway, sigorta şirketlerinin farklı kurumlarla entegrasyon sırasında harcadığı eforları ortadan kaldırırken, banka/acenteler/brokerlar/teknoloji şirketleri/startuplar için entegrasyon zorluklarını ve uyum gerekliliklerini minimuma indirir. Böylece tüm sektör için fayda yaratmaya devam eder.
Gelecekteki hedefimiz, yapay zekâ destekli entegrasyon yönetimi, geliştirici dostu API’lar ve küresel ölçekli servis mimarisiyle InsurGateway’i yalnızca Türkiye’nin değil, dünyanın lider sigorta teknolojileri platformu haline getirmektir. Sektörün teknik altyapısını güçlendirerek, tüm paydaşlara değer katmaya devam edeceğiz.”
AcerPro BankasuransPro Ürün Müdürü Ekrem Yitmen:
‘BankasuransPro ile sigortacılığı bankalar için daha da kolaylaştırdık’
BankasuransPro ile sigortacılığı bankalar için daha kolay, daha hızlı ve çok daha verimli hale getirdik. Bugün Türkiye’nin önde gelen bankalarında aktif olarak kullanılan platformumuz, mevzuata tam uyumlu yapısı ve güvenli altyapısıyla bankalar için güven kaynağı oldu. BankasuransPro’nun en önemli avantajlarından biri, bankaların tüm kanallarına (şube, internet bankacılığı, mobil uygulama, çağrı merkezi) kısa sürelerde entegre olabilmesi. Bu sayede müşteriler hangi kanaldan bankacılık işlemi yapıyorsa, aynı kanaldan sigorta ürünlerine de erişebiliyor. Platformumuz tekliften poliçe mutabakatına kadar tüm süreci tek bir sistemde yönetirken, yeni sigorta ürünlerinin banka kanallarında hızla aktif edilmesini de sağlıyor. Sigorta ve bankacılık alanında uzmanlaşmış deneyimli ekibimiz, bankaların ihtiyaçlarını ve zorlayıcı noktalarını çok iyi biliyor. Kolay kurulan ve teknolojik altyapı yükünü bankaların omuzlarından alan çözümümüz sayesinde, bankalar asıl işlerine, sigortalıları memnun etmeye ve sigortalılık penetrasyonunu artırmaya odaklanabiliyor. AcerPro’nun 20. yılında, bu dönüşümün bir parçası olmaktan büyük bir mutluluk duyuyorum. Bu mutluluk bizi, her gün daha iyi çözümler üretmeye teşvik ediyor. Gelecek hedefimiz ise net: Yapay zekâ destekli öneri sistemleri ve yeni nesil dijital ürünlerle bankasurans dünyasını daha akıllı, daha kapsayıcı ve sınırların ötesine taşımak. Tüm bankaları, müşterilerine daha iyi sigorta deneyimi yaşatacak bu güvenilir platformumuzla tanışmaya davet ediyoruz.
AcerPro InsurUp Ürün Müdürü Yusuf Altunbıçak:
Tüm acentelerin ‘insurtechleşmesi’ni sağlamak istiyoruz
AcerPro’nun 20. yılında gurur duyduğumuz en yeni ürünlerden biri olan InsurUp, uzun yıllara dayanan sigorta teknolojileri deneyimimizin ve sektör anlayışımızın bir meyvesi olarak sigorta acentelerinin dijital dönüşümünde önemli bir rol oynuyor. InsurUp vizyonunu inşa ederken ilk olarak, bir sigorta acentesinin 360 derece dijitalleşmesi için gereken yüzlerce kriteri belirledik. Müşteri deneyiminden operasyonel verimliliğe, veri güvenliğinden satış performansına kadar tüm alanları kapsayan bu kriterler üzerine ekosistemimizi inşa ettik. Günümüzde ‘insurtech acentesi’ olmak, sadece dijital araçları kullanmaktan çok daha fazlasını ifade ediyor. Insurtech acentesi; müşteri verilerini akıllıca analiz eden, dijital kanallardan kesintisiz hizmet sunabilen, operasyonel süreçlerini otomatize ederek insan kaynağını değer yaratan alanlara yönlendirebilen ve teknoloji sayesinde daha fazla sigortalıya ulaşabilen acentedir. Temel hedefimiz, Türkiye’deki tüm acentelerin ‘insurtechleşmesi’ni sağlamak ve sigorta penetrasyonunu artırmaktır. Çünkü biliyoruz ki geleceğin başarılı acenteleri, teknoloji ve insani dokunuşu mükemmel şekilde harmanlayanlardır. Dijital dönüşümün öncüsü olarak sektörde fark yaratmaya hazırsanız, InsurUp ekosistemi sizi bekliyor. Yarının sigortacılığını bugünden inşa etmek için birlikte çalışalım.”