Çalışanlarına yönelik yatırımlarını artıran Sompo Japan Sigorta, Sompo Japan Akademi ile ilgili çalışmalarına hız verdi. Sompo Japan Sigorta İnsan Kaynakları ve Akademi’den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Işın Mengenli, “Şirkete bağlı ve mutlu çalışanlar, aynı zamanda bağlı ve mutlu müşteri demek” diyor.
Türkiye’de hayat dışı sektörün önde gelen şirketlerinden Sompo Japan Sigorta, sadece sigortacılıkla ilgili faaliyetleri için değil aynı zamanda çalışanlarına yönelik yatırımlarını da artırıyor. Şirket, bir süre önce hayata geçirdiği ve çalışanların eğitim faaliyetlerini gerçekleştirdiği Sompo Japan Akademi ile ilgili çalışmalarına hız verdi. Sompo Japan Akademi ile ilgili olarak Hayatımız Sigortalı Dergisi’nin sorularını yanıtlayan Sompo Japan Sigorta İnsan Kaynakları ve Akademi’den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Işın Mengenli, şirket olarak sahip oldukları en önemli değerin, ‘çalışanları’ olduğuna dikkat çekerek, çalışanların gelişimlerini desteklemenin, her zaman öncelikleri arasında olduğunu söylüyor. Sompo Japan Sigorta olarak sundukları gelişim fırsatlarının, çalışanların şirkete bağlılıklarını artıran en önemli etkenlerden biri olduğunu vurgulayan Mengenli, “Son zamanlarda yapılan araştırmalarda da gelişim fırsatları, ücret ve ödüllendirme sistemlerinin bir parçası olarak ortaya çıkıyor ve müşteriye de yüksek pozitif etkileri oluyor. Bir anlamda, bir şirkette bağlı ve mutlu çalışanlar, aynı zamanda bağlı ve mutlu müşteri anlamına geliyor” diyor.
Butik gelişim yaklaşımı
Sompo Japan Akademi ile ilgili olarak bilgiler veren Mengenli, şunları söylüyor: “Şirketimizde, tüm eğitim ve gelişim faaliyetlerini Sompo Japan Akademi çatısı altında gerçekleştiriyoruz. Akademimizin vizyonu, ‘Strateji odaklı öğrenme yaklaşımıyla, çalışanların ve şirketin performansına ivme kazandırmak.’ Bu vizyondan hareketle, piyasadaki gelişmelere ve çalışanlarımızın ihtiyaçlarına birebir hakim olarak, şirketin ve fonksiyonların hedeflerine hizmet eden butik gelişim yaklaşımını benimsiyoruz.” Sompo Japan Akademi olarak, eğitim teknolojilerini de yakından izlediklerini belirten Mengenli, geleneksel yöntemler ile yeni nesil eğitim çözümlerini bir arada kullandıklarını, ayrıca e-eğitimler, eğitim videoları, video konferans ve webinar gibi uzaktan eğitim çözümleri ile genel müdürlük ve İstanbul dışı bölge çalışanlarımıza yerlerinde eğitim imkanı sunduklarını söylüyor.
Sompo Japan bir okul
Şirkete yeni katılan çalışanlara şirket ile ilgili algılarını ölçmeye yönelik ‘anket’ de uyguladıklarını ifade eden Mengenli, “Bu ankette, şirketi bir cümle ile ifade edin diye sorduğumuzda sıklıkla aldığımız yanıt ‘Sompo Japan Sigorta bir okul’ oluyor ki bu da bizim için mutluluk verici bir durum” diyor. Mengenli’nin verdiği bilgilere göre; Akademi çatısı altında, göreve göre okullar oluşturulmuş. Satış ekipleri, Satış Okulu’na, teknik ekipler ise Teknik Okula katılıyor. 2016 yılında başladıkları Satış Okulu’nun, ilk akademik yılı geride kalmış ve ikinci yılın programına başlanmış durumda. Sompo Japan acentelerinin beklentileri ve şirketin strateji ve hedefleri Satış Okulu içeriklerinin belirlenmesinde yol gösterici oluyor.
Sompo Japan Sigorta’dan 2016’da 22 bin saat eğitim
▼ Şirket, 2016 yılı içinde 22 bin saatin üzerinde eğitim verdi. Çalışan başına düşen eğitim 48 saatler mertebesine ulaştı.
▼ Şirkete yeni katılan çalışanlar, yanlarında olan ‘buddy’leri, iki günlük oryantasyon programı ve göreve özel eğitim programlarıyla şirkete ve Sompo Japan kültürüne uyum sağlıyor.
▼ Çalışanların kişisel gelişimlerini desteklemek için seminerler de düzenleniyor. “Bilgi ile Beslenme Saati” adı altında, dışarıdan konuk konuşmacılar getiriliyor.
▼ Çalışanlar, şirketin sermayedarı Sompo Holdings’in Tokyo’da ve dünyadaki birçok şirketinde düzenlediği çalışan değişim programlarına ve Singapur Üniversitesi’nde düzenlenen mini-MBA programlarına katılıyor.