23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

‘Ayakta kalmamız için destek lazım’

Sigorta acenteleri pandemiden en çok etkilenen sektör aracıları oldu. Türkiye çapında pek çok acente faaliyetlerine son vermek zorunda kaldı. Sigorta şirketleri, imkânları ölçüsünde destek olsalar da acenteler hem şirketler hem de devletten gelir artıcı ve maliyetlerini düşürücü önlemlerin alınmasını istiyor.

VELİ KARADENİZ / SİGORTAMEDYA

Sigorta sektörünün, diğer sektörlere oranla pandemiden daha az etkilendiği söylense de acentelerin durumu hiç de iç açıcı değil. Sektörde pandemiden en çok acenteler etkilendi. Avrasya Sigorta Acenteleri Derneği (AVSAD) Başkanı Eyyup Çelik, acentelerin içinde bulunduğu zor durumu, “İstanbul’da 4500 tane sigorta acentesi var. Bunların 1200 tanesi askıda, yaklaşık 300 acentemiz de kapanmış vaziyette. Bunu Türkiye’ye oranladığımızda acentelerin durumu çok daha vahim” cümleleriyle özetliyor.

Sigorta acentelerinin önde gelen sivil toplum örgütlerinden olan Türkiye Sigorta Acenteleri Federasyonu (TÜSAF) Başkanı Murat Büyükçelebi de olağanüstü bir süreçten geçtiklerini söylüyor. Büyükçelebi; “Koronavirüs salgını nedeniyle meslektaşlarımız, ciddi anlamda iş kaybı ve beraberinde tahsilat ile ilgili problemler yaşıyor. Sigorta şirketleri acenteler lehine birtakım iyileştirmeler yapıyor ancak; biz daha fazla destek bekliyoruz” diyor.

Türkiye Sigorta Acenteleri Federasyonu (TÜSAF) Başkanı Murat Büyükçelebi

Gelirlerimiz artırılmalı

“Pandemi sürecindeki asıl problem, ekonomik sıkıntılardan kaynaklı sigortalıların düştüğü durum ve bizlerin ciddi bir iş kaybı yaşıyor olması” diyen Büyükçelebi, şunları söylüyor: “Mevcut giderlerimiz artarken, gelirlerimizin düşmesine bağlı olarak bu anlamda sigorta şirketlerinin ve devletimizin acentelere daha fazla destek vermesini bekliyoruz. Poliçe iptal süreçlerinin mümkün olduğunca uzatılması gerekiyor. Gelirlerimizin artması için komisyonların arttırılması gerektiğini düşünüyorum. Komisyon oranlarındaki artış; meslektaşlarımıza can simidi olacaktır.”

Mücbir sebepten faydalanamadı

Gaziantep Sigortacılar Derneği (GASAD) Başkanı İhsan Yiğit

Devlet teşviklerinden acentelerin göz ardı edildiğini belirten Gaziantep Sigortacılar Derneği (GASAD) Başkanı İhsan Yiğit ise vergi diliminde indirim, personel istihdamında SGK ve maaş desteği istedi. Pandeminin ilk gününden beri birçok sektör ‘mücbir’ sebepten faydalanırken, acentelerin faydalanamadığını ifade eden Yiğit, “KOSGEB tarafından istihdam amaçlı yeni bir kredi oluşturuldu. Bu oluşturulan krediden de yararlanamadık. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın açıkladığı destek paketi içerisinde de acenteler yer almadı. Gerekli desteğin verilmemesi halinde acenteleri çok zor günler bekliyor. İstihdamda düşüş yaşanabilir” diyor.

Acentelerimizi hem maddi hem manevi destekledik

Anadolu Sigorta 1. Genel Müdür Yardımcısı Filiz Tiryakioğlu

Anadolu Sigorta 1. Genel Müdür Yardımcısı Filiz Tiryakioğlu; “Türkiye genelinde 2 bin 560 acentesiyle hizmet veren bir şirket olarak acentelerimizle gelişmeye ve büyümeye devam ediyoruz” diyor. Acentelerin sektörde en yüksek üretim payına sahip kanal olarak devam edeceğini vurgulayan Tiryakioğlu; acentelere verdiği destek konusunda şunları söylüyor; “Biz de en önemli iş ortaklarımızdan olan acentelerimiz için bu zorlu süreçte hayatlarını kolaylaştıracak birçok hizmet ve uygulamayı devreye aldık. Pandemi süreci boyunca acentelerimizle dijital toplantılar gerçekleştirerek, iletişimimizi güçlendirmeye ve bilgi paylaşmaya devam ettik. Sürecin en başında ise belirsizliği azaltacak bir dizi önlem ve destek paketleri hazırladık. Acentelerimizin hem maddi hem manevi olarak yanlarında olduğumuzu hissettirebilmek amacıyla, avans destek komisyonları ödedik. Aynı zamanda satışlarını desteklemek amacıyla indirim kotalarımızı artırdık. Yenilemelerde ve yeni işlerinde kolaylıklar sağlamaya çalıştık. Ek komisyon kampanyalarımızdan hak edilen tutarları; nakit sıkıntısına bir nebze destek olabilmek için erken ödemeye başladık.”

Gençlere yönelik projeler geliştirdik

Dijital süreçlere acenteleri de dahil ettiklerini vurgulayan Tiryakioğlu; “Acenteler uzaktan iletişim ile poliçe yenilemelerini yapıp, dijital yollar ile sigortalılarına ulaştırdı. Ayrıca acente olmak isteyen gençlere yönelik projeler geliştirdik. Özellikle pandemi döneminde yaşanan sıkıntılara çözüm olmak ve istihdama katkıda bulunmak amacıyla Genç Anadolu projemizi başlattık. Bu proje ile sektörümüze yeni ve genç acenteleri kazandırarak katkı sağlamayı ve nitelikli acente ağımızı daha da güçlendirmeyi amaçlıyoruz” diye konuşuyor.

Quick Sigorta, pandemide de acentelerinin yanında

Quick Sigorta Acenteler ve Satış Koordinatörü Sibel Doğaç

Quick Sigorta Acenteler ve Satış Koordinatörü Sibel Doğaç, pandemi sürecinde acenteler yönelik olarak ‘Evdeyiz Hizmetinizdeyiz’ ve ‘Agent Değil Acente” uygulamalarını hayata geçirdiklerini söyledi.

Doğaç, acentelere yönelik uygulamaları konusunda şu bilgileri verdi: “Bu projelerle acentelerimizin müşterilerine 7/24 hizmet verebilmelerini sağladık. Müşterilerimizin, acentelerin sayfaları üzerinden kolaylıkla poliçe alabilmeleri için her acentemize bir profil sayfası oluşturarak acentelerimizi müşterilerimiz ile buluşturduk. Quick Sigorta olarak ‘Agent Değil Acente’ uygulamamız ile Türkiye’de bir ilki gerçekleştirip ülkenin neresinde olursa olsun acente ile müşteriyi dijital platformda buluşturmayı başardık. Bu dijitalleşme atılımı hız, zaman ve mesafe maliyetini ortadan kaldırdı, acentelerimiz de portföylerine yeni müşteriler katmayı başardı. Pandemi döneminde sigortalılarımızın her an ihtiyaç duyabileceği tıbbi danışmanlık ve acil ambulans hizmetlerini kapsayan ‘Covid-19 Destek Paketi’ni tüm ürünlerimize ilave ettik. Bu da acentelerimizin ürün satmalarını olumlu yönde etkileyecek hamlelerdendi. Türk Sigorta Eğitim Enstitüsü Vakfı iş birliği içinde eğitimler verdik. Sektöre yeni başlayan veya oto dışı branşlarda bilgi edinmek isteyen bir grup acentemize online eğitim alma imkânı sağladık.”

Çalışmaya zorlayan bir şirket olmadık

Acentelerden beklenen hedefler ve kotalar konusunda da iyileştirmeler yaptıklarını sözlerine ekleyen Doğaç, şunları söyledi: “Acentelerimizden beklediğimiz belli hedeflerimiz var fakat pandemi öncesinde de acentelerimizi kota veya hedef baskısıyla bunaltan; bu baskı altında çalışmaya zorlayan bir şirket olmadık hiç. Bize göre bu baskılar başarının da verimin de düşmesine sebep oluyor. Bu yolla nicelik olarak belki daha fazla satış yapmak mümkün fakat niteliğin düştüğüne inanıyoruz. Dönem şartları da göz önünde bulundurularak acentelerimize öncekinden de daha toleranslı davrandığımızı söyleyebilirim.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER