Dijitalleşme kapsamında yaptığı çalışmalara her gün yenisini ekleyen Axa Sigorta, Google ve Microsoft gibi dünya devleri ile işbirliği yaparak acentelere yazılım ve reklam çalışmaları konusunda destek veren yeni projelere start verdi.
HAYATIMIZ SİGORTALI
Axa Sigorta ‘dijitalleşme’ kapsamında önemli adımlar attı. Bu kapsamda şirket dünyanın teknoloji devleri Microsoft ve Google ile işbirliği yaparak yeni projelerin startını verdi. İlk olarak Microsoft’un Dynamics yazılımını kendi acenteleri için özelleştirerek ‘Acentem 360’ adını verdikleri yeni bir yazılım olarak geliştiren Axa Sigorta, onların dijitalleşme süreçlerine de önemli bir katkı sağlamayı amaçlıyor. Axa Sigorta’nın Google ile yaptığı diğer bir işbirliği ise acentelere reklam harcamalarında önemli bir kolaylık sağlıyor. Google Premier Partners adı verilen proje ile acenteler Google Adwords reklamlarına yıllık bir harcama taahhüdünde bulunmaları halinde reklam harcamalarının ilk 4 ayını Axa Sigorta karşılıyor. Bu iki dev marka ile yürüttükleri ortak projeleri acentelere yönelik sürdürdükleri dijitalleşme sürecinin birer parçası olarak değerlendiren Axa Sigorta Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Başkan ve İcra Kurulu Üyesi Özer Şimşek, sektörde fark yaratan çalışmalarının süreceğini söyledi.
DYNAMİCS YAZILIMINI ÖZELLEŞTİRDİK
Microsoft’un yeni geliştirdiği yazılımlar içinde yer alan ‘Dynamics’in en az Office ve işletim sistemleri kadar rüştünü ispatlamış bir yazılım olduğunu belirten Şimşek, kendi acenteleri için özel olarak geliştirilen ‘Acentem 360’ CRM yazılımı ile ilgili şu bilgileri verdi: “Biz de acentelerimizi geleceğe hazırlama, yani dijitalleştirme inisiyatifimizin önemli aşaması olarak gördüğümüz “müşterinin analiz edilmesi” ve buna yönelik stratejilerin oluşturulması açısından bir CRM yazılımının acenteler için gerekli olduğunu biliyoruz. Projeyi ortaya koyduğumuzda acentelerin bu seviyede bir CRM yazılımını etkin kullanabilecekleri yönünde farklı görüşler belirdi. Ancak, biz ekip olarak bunda ısrar ettik ve acentenin işine özelleştirilmiş bir yazılım geliştirmeye karar verdik ve önemli bir teknoloji uzmanı ile çalışmaya başladık. Bu sebeple de kendi yazılımımızı geliştirmek üzere Silikon Vadisi dahil dünyanın pek çok yerinde ofisi bulunan ve Microsoft’un Türkiye’de en önemli çözüm ortaklarından biri olan VeriPark yazılım evi ile kontrat imzaladık. VeriPark ile birlikte baz platform olarak seçtiğimiz Microsoft Dynamics üzerinden acentelerimiz için özelleştirilmiş bir yazılım geliştiriyoruz. Şu anda bitirme aşamasındayız. Öyle tahmin ediyorum ki, mart ayı sonunda tam olarak live’a alabileceğiz. Uçtan uca platformun adı “Acentem 360”. Acentelerimiz bu yazılımı satın alıp işlerine önemli bir katma değer katabilecekler.”
RAKİPLERİN BİRKAÇ ADIM ÖNÜNDE OLACAKLAR
Acentelerin tek başına böyle bir yazılıma sahip olmalarının maliyet açısından biraz yüksek olduğunun altını çizen Şimşek, VeriPark ile birlikte acenteleri KOBİ kontenjanları içine dahil ederek Microsoft ile çok sıkı pazarlık ettiklerini söyledi. Bu yazılımın acentelere sağlayacağı faydalara da değinen Şimşek, şunları söyledi: “Bu yazılım sayesinde acentelerimiz 360 derece müşteri analizinden bu müşteriler için fırsatlar ve kampanya tasarlamaya kadar çok geniş bir yelpazede çözümler üretebilecekler. Acente tüm bunları etkin bir şekilde yapabilir hale geldiğinde, samimiyetle şunu ifade etmek isterim ki, geleceği kucaklamak açısından rakipleri olan 16 bin acentenin bir değil bir kaç adım önüne geçebilecekler.”
ACENTELER KOLAY ADAPTE OLDU
Axa Sigorta olarak 4 yıl önce acentelerin dijitalleşmesi için yola çıktıklarını belirten Şimşek, şunları söyledi: “Bunun için 2016 yılı başından itibaren geliştirdiğimiz kotasyon/web ve mobilden fiyat alma sayfalarımızı birebir acentelerin kendi web ve mobil sitelerine gömdük. Bu şu anlama geliyor. Bu projeye dahil olan acentelerimizin web sitelerine girdiğinizde kaskodan tamamlayıcı sağlık sigortasına kadar birçok ürünü kredi kartı ile satın alınabilir duruma getirdik. Acentelere bu güvenli altyapıyı masraf yapmalarına gerek kalmadan sunuyoruz. Bu işi, yani sitelerinden “pure online” dediğimiz dijital satış yapabilmeyi, bir sonraki aşamada müşterilerinin bıraktığı izleri takip ederek onlara telefon ile ulaşarak satış yapabilmeyi öğreniyorlar. Açıkçası 2016 yılının ortasında başladığımız bu proje sayesinde öğrendiler de… Müşteri izi takip ederek elde ettikleri satışa dönüştürme oranı gerçekten bizi dahi şaşırtmış durumda. “
İLK DÖRT AYLIK REKLAM HARCAMALARINI KARŞILIYOR
Alternatif iş modelinde acentelerin artık web ve mobil sitelerine trafik yaratmak zorunda olduklarının altını çizen Şimşek, bunun için de dijital reklam yatırımı yapmaları gerektiğini söyledi. Şimşek’e göre Google Adwords yaklaşımı dünyada bu trafiği çekebilmenin en etkin yolu. Şimşek, bu konuda acentelere destek olmak amacıyla geliştirdikleri Google Premier Partners Projesi ile ilgili de şunları söyledi: “Acentelerin geleceğin dijital satışını öğrenmeleri için Google gibi platformlara ve hatta bazı önemli sitelerdeki banner dediğimiz reklam kutucuklarına para harcamaları gerekiyor. Google Premier Partners projemiz kapsamında acentelerimizin Google Adwords reklamlarına yıllık bir harcama taahhüdünde bulunmaları koşuluyla reklam harcamalarının ilk 4 ayını Axa olarak biz karşılıyoruz. Google da bunun karşılığında standart reklamlarını yayınlıyor ve acentelerin web sitelerini ücretsiz yeniden tasarlıyor. Biliyorsunuz reklamdan öte, bir sitenin organik aramalarda üstte olması son derece kritik. Zaten bunun kurallarını belirleyen Google’ın kendisi. Ayrıca, Google’ın anlaşmalı dijital ajans partnerleri bu reklam işinde ve performans yönetiminde tam bir danışmanlık hizmeti verecekler. Aslında yine acentelerimizin dijital satışı öğrenmeleri konusunda oldukça önemli bir adım.”
Şimşek, bu sistemden pilot olarak seçilen 200 acentenin faydalanabileceğine dikkat çekti.
ACENTELERE DİJİTAL EĞİTİM VERİYORUZ
Axa Sigorta olarak sektörde yaptıkları çalışmalarla fark yarattıklarını kaydeden Şimşek, şöyle devam etti: “Biz esasen fark yaratmaktan ziyade ortaya koyduğumuz somut planı gerçekleştirme gayretindeyiz ki bunu da büyük oranda başarabildik. Bakın, 200’e yakın acentemize Bahçeşehir Üniversitesi ile işbirliği ile altı günü kapsayan bir sertifika programı kapsamında dijital eğitim verdik. Bunun yanında acentelerimizin sosyal medya etkinliklerini arttırmak adına “Hear Say Social” dediğimiz bir yazılımı Türkiye’ye ilk kez getirdik ve adapte ettik. Bu yazılım sayesinde, acenteler tüm sosyal medya hesaplarını tek bir platformdan yönetebilir hale geldi. Öte yandan biz bir içerik kütüphanesi oluşturup etkinliklerini ciddi şekilde arttırdık. Bugün programa sadece tek bir komut vermeleri durumunda tüm hesaplarından her gün bizim hazırladığımız bir içeriği post edebiliyorlar.” Hear Say Social’ı etkin kullanan 150’nin üstünde acente olduğunu belirten Şimşek, henüz pilot olan projenin yaygınlaştırıldığında sayının 1000’i geçeceğini söyledi. “Dijitalleşmeden korkmayın, gelin bu oyuna dahil olun” dediklerini belirterek, acentelere şu uyarılarda bulundu: “Evet, bazıları gelecekte yok olacak ama siz daha da kalkının. Ama biliyorum ki Axa’ya güvenleri olmasa onları ikna etmek son derece güç olurdu. Çünkü, bugün için gerçekten yaptıkları yatırımın somut bir getirisi yok. Bugün işe başlamaz, kendilerini yenilemezlerse ilerleyen günlerde oyunun dışında kalırlar, bizim savunduğumuz konu bu.”