Her yıl yaklaşık 1.5 milyon adet hasarlı parça onarımı yapan Auto King, Türkiye ekonomisinin yanı sıra sigorta şirketlerine de yıllık 60 milyon dolar tasarruf sağlıyor.
Türkiye’nin 47 ilindeki 56 servis merkezi ve 1.250 eğitimli personeli ile Auto King; “hasar yönetimi” kapsamında yılda ortalama 35 bin hasarlı aracı onarıyor.
Gün geçtikçe artan taşıt yoğunluğu sebebiyle oluşan maddi hasarların meydana gelme olasılığı her geçen yıl artış gösteriyor. Bu artış ile doğru orantılı olarak Türkiye’de her yıl ortalama 1,2 milyon adet maddi hasarlı kaza meydana geliyor. Meydana gelen kazalar sonucu oluşan bu hasarların onarımını ise sigorta şirketlerinin kasko ve trafik poliçelerinin yanı sıra perakende olarak hizmet veren servis merkezleri tarafından yapılıyor. Türkiye’nin 47 ilindeki 56 servis merkezi ve 1.250 eğitimli personeli ile Auto King, “hasar yönetimi” kapsamında yılda ortalama 35.000 hasarlı aracı onarıyor.
Son teknoloji ile donatılmış ekipmanlar
Auto King’in Operasyon ve Hasar Genel Müdür Yardımcısı Safiye Kanar, 26 sigorta ve 12 filo şirketiyle anlaşmalı olarak merkezi sistem üzerinden çalıştıklarını söyledi. Kanar, araçların servis merkezine geldikten sonra sigorta ile ilgili süreçlerin yönetilmesinden araç onarımının yapılıp müşteriye teslim edilmesine kadar olan süreci hasar yönetimi kapsamında gerçekleştirdiklerini belirtti. Hasar sürecinin araç sahibinin Auto King servis merkezine gelmesiyle başladığının altını çizen Kanar, sürecin prosedürler çerçevesinde aracın onarılarak müşteriye teslim edilmesi ile bittiğini açıkladı.
Auto King servis merkezlerinde boya fırınlarının, kurutma sıcaklığına ulaşmasının 20 dakikadan 7.5 dakikaya indiğini ve zamandan tasarruf sağlayarak daha fazla aracın onarıldığını aktaran Kanar, “Auto King olarak yeni nesil zımpara ve son teknoloji ile donatılmış ekipmanlarımızla hasar onarım işlemlerini gerçekleştiriyoruz. Yüzde 100 müşteri memnuniyetini ilke edinmiş eğitimli iş gücümü sayesinde bireysel müşterilerimize ve iş ortaklarımıza hızlı, güvenilir ve garantili onarım hizmeti sunuyoruz” dedi.
Dijitale yatırım yapıyoruz
Auto King’in sigorta ve filo şirketlerine dijital ortamda ekspertiz hizmetini sunduğunu ve bu şekilde daha hızlı hasar yönetim sürecini yönettiklerini söyleyen Kanar; bunların yanı sıra iş ortaklarına dinamik raporlama imkanı sunduklarını belirtti. Auto King olarak “Değiştirmeyelim Onaralım” prensibini benimsediklerinin de altını çizen Kanar, yılda ortalama 35 bin hasar onarımı ve 120 bin mobil parçayı onarak geri kazandırdıklarını söyledi. Kanar, bu sayede Türkiye ekonomisine ve sigorta şirketlerine yılda ortalama 60 milyon dolar tasarruf katkısı sunduklarının da altını çizdi.
Değiştirmeyelim onaralım
Kanar şöyle konuştu: “Ülkemiz otomotiv sektörünün, ikinci el araç piyasasının belirleyicileri olan nihai tüketicilerin araç alımlarında çok önem verdikleri Trafik Sigortaları Bilgi Merkezi (TRAMER) hasar kayıtlarıdır. Tabii bu noktada da satın alma kararı verdikleri aracın geçmiş dönemlere ait hasarlarının ikinci el araç fiyatlandırmasında belirleyici rol üstlenmektedir. Bu durum araç sahiplerinde aracın değerinin korunması açısından ‘Değiştirmeyelim Onaralım’ prensibini ön plana çıkarmaktadır. Auto King servis merkezlerindeki onarım teknikleri ile aracın hasarlı parçalarını değiştirmek yerine onarmak suretiyle aracın orijinalliği azami ölçüde korunarak aracın değer kaybı askeri seviyelere düşürülür. Müşteri memnuniyeti açısından verilen hizmetler Türkiye’de ki Auto King servislerinde 2 yıl garanti kapsamındadır. Gelecek dönemde servis sayısını arttırmayı hedefleyen Auto King, Türkiye’nin her yerinde kurumsal, güvenilir kaliteli hizmetleriyle bireysel müşterilerine ve iş ortaklarına daha fazla hizmet vermeyi hedeflemektedir.”