Son günlerde ülkemizde yaşanan ekonomik dalgalanmalar, şirketleri yeni iş modelleri oluşturmaya yönlendirdi. Servis sektöründe faaliyet gösteren Auto King de başlattığı “Değiştirmeyelim, Onaralım” kampanyası ile dövizin içeride kalmasını ve bu sayede ülke ekonomisine katkıda bulunmayı hedefliyor.
SİGORTAMEDYA ÖZEL
Türkiye’nin son dönemlerde ekonomide yaşadığı sıkıntılar, birçok şirketi ülke kaynaklarını daha iyi kullanmak üzere harekete geçirdi. Özellikle servis sektöründe faaliyet gösteren şirketler araç tamirlerinde eşdeğer parça kullanma taleplerini bu dönemde daha yüksek sesle dile getirirken, yeni kampanyalar da birbiri ardına geliyor. Auto King de, “Mobil Parça Onarım Operasyonu” ile 2001 yılından bu yana ülke ekonomisine katkı sağlıyor. Auto King Genel Müdürü Ertuğrul Bul, göreve geldiği andan itibaren gündeme “Değiştirmeyelim, Onaralım” kampanyasını getirdi ve Mobil Parça Onarım hizmetine ağırlık vereceğini belirtti. Kampanyanın öncelikli amacı; ülke ekonomisine katkıda bulunmak ve bu kapsamda ülkenin dövizinin yurtdışına gitmesine engel olmak…
Bu dönemde ithal mal getirmeyip tüketiciyi eş değer parça kullanmaya yöneltmek gerektiğine dikkat çeken Bul, “Devalüasyonun bu kadar yüksek olduğu bir dönemde yurtdışından mal ithal etmektense, yapabileceğimiz kadarıyla hasarlı araçları tamir edelim onaralım diyoruz. Yurtdışına kaynaklarımızı, dövizlerimizi göndermeyelim, israf yapmayalım. Çünkü bu işleri içeride yapabilecek çok ciddi sayıda teknik personel var. Sadece Auto King için söylemiyorum. Türkiye otomotiv sektörünü yan sanayi ve işçilik diye değerlendirdiğimizde Avrupa’ya nazaran hem ucuz, hem de çeşitli imkânlar var. Bu sayede sektör olarak, biz de ekonomiye katkı sağlamış oluyoruz. Bu noktada tüketiciye büyük görev düşüyor” yorumunu yapıyor.
Ağustos ayı içinde Auto King’in Genel Müdürü olarak göreve başlayan Ertuğrul Bul, işe oldukça hızlı başladı. Öncelikle şirketin organizasyon yapısını yenilemek için çalışmalara başlayan Bul, bir yandan da şirketin yurtdışı servis noktalarının sayısını artırmak için şimdiden kolları sıvadı. Bugün 45 şehirde 54 servis merkezi ile hizmet veren Auto King, Türkiye dışında da Kuzey Kıbrıs ve Yunanistan’da hizmet veriyor.
Onaralım, değiştirmeyelim bilincini yerleştirmek istiyoruz
‘Onaralım, değiştirmeyelim’ sloganı ile tüm servis merkezlerine gelen müşterilerini bu konuda yönlendirmeyi hedeflediklerini belirten Bul, kampanya ile ilgili şu bilgileri verdi: “Onaralım, değiştirmeyelim. Biz bunu uygulamaya hazırız. Tüketici açısından baktığımızda da oldukça yararlı bir uygulama olacak. Örneğin; ben 2009 yılında aldığım bir aracı satmak için ilan vermiştim. Beni arayan müşteriler hep parçası değişti mi diye soruyordu? Ben de hayır bir hasarı var ama onarıldı diyordum. Çünkü araçta parça değiştiyse değeri birdenbire düşüyor. İşte bu nedenle ortaya koyduğumuz ‘onaralım, değiştirmeyelim’ mesajının arkasında tüketici açısından araçlarının değerinin korunacağı mesajı var. Bu bilinci müşterilerimizde yerleştirmek istiyoruz.”
Acentelerden de destek istiyoruz
20 yıldır sigorta sektöründe olduğunu belirten Bul, acentelerle uzun yıllara dayanan dostlukları olduğuna dikkat çekti. Bu noktada özellikle ‘onaralım, değiştirmeyelim’ kampanyası ile ilgili acentelerden destek isteyen Bul, şöyle devam etti: “Bu kampanya ile yurtdışına para gönderilerek parça değişimlerinin yapılacağı yerlerden ziyade sigorta şirketlerinin hasar primleri de aşağı çekilecektir. Hem Türkiye, hem de bizimle birlikte çalışan insanlar kazanç sağlayacaktır. Ama asıl olarak müşterilerin Auto King’e yönlendirilmesi için sigorta şirketleriyle görüşeceğim. Bunu genel bir kampanyaya çevirebiliriz. ‘Onaralım, değiştirmeyelim’ kampanyasıyla, bize araç yönlendirmeleri halinde acaba acentelere nasıl kazanç sağlayabiliriz diye pazarlamacı arkadaşlarımızla kendi aramızda konuşuyoruz. Sonuçta hepimizin kazanacağı bir uygulama olacak.”
Müşteri memnuniyeti çok önemli
Bulundukları sektörde müşteri memnuniyetinin çok önemli olduğunu belirten Bul, konuyla ilgili şunları söyledi: “Örneğin yaptığımız işçilik üzerinden 2 yıl garanti veriyoruz. Yetkili servis olmamakla birlikte yetkili servislerin verdiği garantinin bir benzerini veriyoruz. Bundan sonraki hedefimiz hizmet kalitemizi ve operasyonel verimliliğimizi artırmak. Şimdiye kadar gelen geri dönüşlere baktığımızda çok büyük bir memnuniyet oranı var. Zaten Auto King marka güvenirliliği ve bilinirliliği anlamında kimsenin kafasında bir soru işareti yaratmıyor. “Auto King’e gideceksin” denildiğinde herkes markayı tanıyor ve seviyor çünkü garantisinin ve işçiliğinin farkında. İşte bunu yeni ekibimizle daha da geliştirmek istiyoruz.”
Çevre ülkelerden talep var
Çevre ülkelerden de Auto King’in kendi ülkelerine taşınması konusunda talepler geldiğini belirten Auto King Genel Müdürü Ertuğrul Bul’un hedefleri arasında markayı üçüncü çeyrekten sonra çevre ülkelere genişletmek var. “Kendimizi hazır hissettiğimiz gün dışarıya bakmaya başlayacağız” diyen Bul, buna yatırımcılarının gücü olduğuna dikkat çekti. Auto King modelinin çok güzel bir örnek model olduğuna vurgu yapan Bul, “Fazıl Bey ve Dilek Hanım pek çok ülkeye rol model olabilecek bir şirket kurmuş. Benim amacım ise bu şirkete kendi artı yetkinliklerimle bir şeyler katabilmek. Bu dönemde biraz daha teknolojiye ağırlık vereceğiz” diye konuştu.
Dijital yatırımlarımız artacak
Ertuğrul Bul’un önem verdiği konuların başında ise kurumsallaşma geliyor. Auto King’in hissedarları arasında Private Equity şirketleri olduğuna değinen Bul, bu şirketlerin bütün dünyada aile şirketlerini kurumsallaştırmak üzere görev yaptığına dikkat çekiyor ve ekliyor: “Şirketimizin, kişilerden bağımsız olarak kalitesinden ödün vermeden ve kendini geliştirerek çalışması için elimden gelen gayreti göstereceğim.” Bul, konuyla ilgili dijital yatırımın önemine de dikkat çekiyor. Bul, “Görev yaptığım bütün şirketlerde bilgi işlem bölümüne özel önem veririm. Önümüzdeki dönemde şirkette öncelikle önem vereceğim üç departman var. Pazarlama, Süreç ve Bilgi-İşlem. Şirketteki bu üç birimin birlikte uyumlu bir şekilde çalışmasını sağlamak için çalışacağım” dedi.
Bul, bu üç bölümün birlikte çalıştığında ortaya çok güzel sonuçlar çıkacağını belirterek, şunları söyledi: “Pazarlama bölümü tüketicinin taleplerini toplayacak, yeni ürüne ihtiyaç varsa bunu tespit edecek. Süreç departmanı ise şirket içinde bütün süreçlerin haritalanmasını sağlayacak. Ardından da bu süreçleri nasıl geliştiririz diye çalışma yapacak. Yapılan çalışmaları da bilgi-işlem ortamına taşıyacağız. Sonuç olarak operasyon merkezimiz içeride daha hızlı şekilde ilerleyecek. Mobil uygulamayı daha efektif kullanacağız. Nihai tüketici resmi web sitemizden sonra mobil uygulama ile de aracın onarımının ne durumda olduğunu takip edebilecek hale gelecek. Bununla da sınırlı kalmayacağız. Operasyonu, sistemin içine taşıyarak, olabildiğince hızlı olmasını sağlayacağız ve tüm bunlarla birlikte müşteriye ulaştığımız nokta sayısını artıracağız.”
Sistem Yunanistan’da başarıyla uygulanıyor
Auto King’in sistemi şu anda Yunanistan’da başarıyla uygulanıyor. Bul, Yunanistan Servis Merkezinin bir sigorta firmasıyla Eylül ayından itibaren yeni bir ürün çıkarmak için hazırlık yaptığına dikkat çekerek, “Kriz ortamında insanlar Türkiye’de ürün alma konusunda geri çekiliyor. Yunanistan ise 2008 de içine girdiği krizden yavaş yavaş çıkma emareleri gösteriyor. Yunanistan’daki şirketimiz bu dönemde azalan sigorta satışlarını artırmak için oradaki sigorta şirketleri ile görüşerek Türkiye’de olduğu gibi mini onarım hizmeti vermeye başladılar. Sayısı da giderek artıyor. İlgi de çok. Bu da bize çok ciddi bir referans” diye konuştu.
Dolu onarım yönetiminde reflekslerimiz gelişti
Türkiye’de son iki-üç yıldır iklim değişiklikleri ile birlikte yeni hasarların gündemde olduğunu belirten Auto King Genel Müdürü Ertuğrul Bul, ama buna rağmen insanların değer verdikleri şeyleri yeterince korumadığına dikkat çekti. Bul, “Örneğin ülkemizde toplam 22 milyonu geçen bir araç var. Ancak bunun 4-5 milyonunun kaskosu var” dedi. Dolu hasarları konusunda yurtdışında sadece bu konuyla ilgili hizmet sağlayan ekipler olduğuna dikkat çeken Bul, şöyle devam etti: “Hangi ülkede dolu hasarı yaşanmışsa ilk uçağa atlayıp geliyorlar ve tamire başlıyorlar. Türkiye’de bu konuda tecrübe olmadığı dönemlerde bile Auto King bunu başarmış bir şirket. Yurtdışında dolu hasarlarında uzman olan pek çok ekibi kısa bir zamanda Türkiye’ye getirmiş. Tüm bunlar bizde ciddi bir tecrübe birikimi oluşturdu. Örneğin geçen yıl yaşanan dolu hasarında, Auto King Servis Merkezlerinin yetmeyeceğini öngörerek hemen dış mekânlar kiralanmış. Böyle bir hasar yaşandığında ne yapacağımızı, kimi nereye göndereceğimizi biliyoruz. Bunun yanında içeride iyi yetişen, gayretli arkadaşlarımızı komşu ülkelerde de kullanmak istiyoruz. En azından oradaki teknisyenlerin eğitiminde kullanmak gibi bir hedefimiz var.”
Organizasyon şeması değişti
Yeni CEO ile birlikte şirket de yeni organizasyon şeması da güncellendi. Buna göre Auto King’de ilk defa Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı göreve başlayacak. Auto King Genel Müdürü Ertuğrul Bul, şirkette yönetim şemasında yapılacak değişikliklerle ilgili ise şunları söyledi: “Öncelikle şirkette bir Operasyon Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı göreve başlayacak. Yeni organizasyon şemamız yalın ama ağırlıklı olarak satış ve pazarlama üzerine olacak. Pazarlamanın içinde, satışın altında ise az evvel saydığım üç fonksiyon yer alacak. Nedir onlar? Pazarlama, süreç, bilgi işlem. Yeni ürünleri sigorta şirketleriyle görüşeceğiz. Bunun yanında şirkette ilk defa Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı göreve başlayacak. Bu kişi de sigorta sektörünün yakından tanıdığı bir isim.”