23 Aralık 2024, Pazartesi
spot_img

Atilla Benli: Sigorta sektöründe ‘rol model’ olacağız

Türkiye Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Atilla Benli, sektörde rol model olacaklarını söyledi. Kârlı büyümeyi sürdürmeyi hedefleyen şirket, yurtiçi ve yurtdışı satın alma fırsatlarını da değerlendirecek.

ALP SÜER / SİGORTAMEDYA

Türkiye Varlık Fonu (TVF) çatısı altında, kamu sigorta ve emeklilik şirketlerinin birleşmesi ile oluşan ve 1 Eylül 2020’den itibaren faaliyet göstermeye başlayan Türkiye Sigorta ile Türkiye Hayat ve Emeklilik sektöre iyi bir başlangıç yaptı. 2020’yi hayat dışı sektörde lider olarak tamamlayan Türkiye Sigorta; prim üretimi ile birlikte kârlılığını da artırmayı başardı.

Türkiye Sigorta’nın Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Atilla Benli ile Türkiye Sigorta Yönetim Kurulu Başkan Vekili Çağatay Abraş; 9 Mart’ta online düzenlenen basın toplantısında hem 2020 yılını değerlendirdi hem de şirketin önümüzdeki döneme ilişkin hedeflerini paylaştı. Basın mensuplarının da sorularının cevaplandığı toplantıda verilen temel mesajlar; “Kârlı büyüme ve liderlik sürecek”; “Türkiye ve yurtdışında satın alma fırsatları değerlendirilecek”; “5 yıl içinde bölgesel liderliğe ulaşılacak”; “Yenilikçi ürünler sunulacak” şeklinde özetlenebilir. Benli’nin toplantıda sarf ettiği, “Sektörde rol model olacağız” sözleri de ilgiyle karşılandı.

Akıl ve kalp buluştu

Türkiye Sigorta olarak sektörde lider olmak; iyi bir şirket olmak, kâr etmek gibi klasik hedeflerin dışında asıl hedeflerinin Türkiye’de sigorta sektöründe rol model olmak olduğunu ifade eden Benli; “Sigorta sektörü, banka dışı finansal kesimin en güçlü alanı. Burada Türkiye üzerindeki risklerin dağılımını elementer tarafta doğru yapabilirsek; rol model olup sektörü de arkamızdan getirebilirsek; kamu üzerindeki risklerin büyük çoğunluğunu aktüeryal mantıkla tüm dünya ile paylaşabiliriz” dedi.

Toplantıda, iyi niyetle yola çıktıklarını akıl (aktüeryal akıl) ve kalbi (kamu yararı) buluşturduklarını vurgulayan Benli; küresel salgın ve birleşme sürecinin etkilerine rağmen 2020’de başarılı bir yıl geçirdiklerini vurguladı. Benli, 2020’ye ilişkin şu değerlendirmelerde bulundu: “Yüzde 24 büyüdük; hayat dışında 8 milyar 887 milyon lira prim üretimi ve yüzde 13,04’lük pazar payı; hayat tarafında ise 3 milyar 993 milyon lira prim üretimi ve yüzde 27.67 oranındaki pazar payı ile 2020 yılını sektör lideri olarak tamamladık. 2.5 milyon TL kâr elde ettik.” Bu rakamları, kısa sürede 2’ye katlamayı hedeflediklerini vurgulayan Benli, 2021’de de kârlı büyümenin süreceğini söyledi. Toplantıda, Türkiye Sigorta’nın dengeli bir portföy dağılımına vurgu yapan Benli’nin verdiği bilgilere göre, şirket finansal sigortalar; sağlık, tamamlayıcı sağlık, siber riskler sigortası; hayat, uzun süreli bakım vb. alanlarda yenilikçi ve hibrit ürünleri de sunmaya hazırlanıyor.

Büyük yatırımların güvencesiyiz

Türkiye Sigorta adıyla ilk poliçeyi Türkiye tarihinin en büyük doğal gaz keşfi Sakarya Gaz Sahası’ndaki Tuna-1 kuyusuna yaptıklarını; ardından milli haberleşme uyduları Türksat 3A, Türksat 4A ve Türksat 4B’yi sigortaladıklarını belirten Benli; “Türkiyemizin büyük yatırımlarının güvencesi olmaya devam edeceğiz. Bu konuda hem kapasitemizi hem gücümüzü artırarak Türkiye’nin yerli ve milli duruşunda, Türkiye Sigorta olarak yerimizi almayı sürdüreceğiz. Bu, bize büyük sorumluluk yüklerken sektörde yapıcı rekabeti artırmamıza da katkı sağlıyor” dedi.

Vodafone’u takdir ettim

Konuşmasında, Türk sigorta sektörüne yönelik yatırımcı ilgisinden de bahseden ve sigorta sektörüne giriş yapan Vodafone’u; (Vodafone Sigorta Aracılık Hizmetleri ile müşterilerine dijital ortamda sigorta teklifleri sunacak) takdir etiğini vurgulayan Benli; bu yıl sektöre yatırım yapmak isteyen farklı girişimcilerin de duyulacağını söyledi. Kadınların, 8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü’nü de kutlayan Benli’nin; “25 yaşında hayatta tek başına kalan bir annenin yetiştirdiği bir çocuk olarak bu günü kutluyorum” sözleri de çok anlamlıydı.

Bu görsel boş bir alt niteliğe sahip; dosya adı Adsiz.jpg
Türkiye Sigorta Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve TVF Genel Müdür Yardımcısı Çağatay Abraş

Satın alma fırsatlarına bakıyoruz

Türkiye Sigorta’nın düzenlediği basın toplantısında konuşan Türkiye Sigorta Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve TVF Genel Müdür Yardımcısı Çağatay Abraş; Türkiye Varlık Fonu (TVF) açısından sigorta sektörünün stratejik bir sektör olduğunun altını çizdi. Türkiye Sigorta olarak, inorganik fırsatların da değerlendirileceğini belirten Abraş; “Türkiye içinde ya da bölgesel fırsatlara bakıyoruz. Burada bizim için bir satın alma Türkiye Sigorta’ya hangi faktörleri katar; bizim için nasıl bir sinerji yaratır; ona bakıyoruz. Esas önemlisi, 5 yıllık vizyonda bölgesel lider olmak için diğer coğrafyalardaki fırsatlara yakından bakıyoruz” dedi.

Rakamlarla Türkiye Sigorta…

  • 2.578 çalışana sahip.
  • 7.664 dağıtım ağıyla hizmet veriyor.
  • 38 bölge müdürlüğüyle faaliyet gösteriyor.
  • 11.6 milyon müşterisi var.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER