22 Aralık 2024, Pazar
spot_img

“Artık poliçe yenilemeleri gözden kaçmayacak”

AYSE RASNAWeb programlarının son güncellemelerle cari paket, web ara yüzü, akıllı teklif gibi birçok özelliği bir arada bulundurduğunu belirten Ada Yazılım Satış ve Pazarlama Müdürü Ayşe Rasna, “Web Arayüz Programı sayesinde poliçe yenilemeleri de kontrol altında tutuluyor. Yenilemesi gelen poliçe için ilgili kişinin ekranına uyarı geliyor” dedi.

HAYATIMIZ SİGORTALI / ARZU EFEOĞLU

İş takiplerinin ve belirli görevlerin zamanında yapılması veya tamamlanabilmesi çoğu sektör için bilgi depolaması ihtiyacını doğurdu. Özellikle satış odaklı şirketlerin veri ve bilgi depolama ihtiyacı ve bu bilgilerin ulaşılabilir olması da iş devamlılığının olmazsa olmazları arasında yerini aldı. Hemen hemen her sektörün ihtiyacı haline gelen bilgi depolama ve bu bilgiyi yerinde ve doğru bir şekilde kullanma ihtiyacının en büyük destekçisi ise yazılım sektörü. Neredeyse her gün yeni bir yazılımla iş hayatını kolaylaştıran programlar, hem gündelik hem de iş hayatımıza büyük kolaylıklar sağlıyor ve bu sigortacıların da vazgeçemeyecekleri yardımcısı oluyor.

Yazılım alanındaki 20 yıllık deneyimi ile sigorta sektörüne iş hayatını kolaylaştırmaya yönelik programlar sunan Ada Yazılım, yeni güncellemeleri yapılan Web Arayüzü Programı ile hem iş takibi sürecini kolaylaştıracak hem de şirketler için zaman kaybının önüne geçecek. Ada Yazılım Satış ve Pazarlama Müdürü Ayşe Rasna, Ada Yazılım Web Arayüz Programı’nı kullanan acentelerin, kendilerinden en çok şubeler ve satış ekiplerinin teklif alma ve poliçeleştirme oranlarını görebilmeyi talep ettiklerini belirtirken, programın bunu çok kolaylıkla yaptığını söyledi.

Şubelerin herhangi bir teklif alma ve poliçeleştirilme süreçlerini kaydeden, programla acente merkezlerinin şube denetlemesi de yapabildiğine dikkat çeken Rasna, “Bu sistemle acenteler hem poliçe sürecini hem yenileme sürecini hem de pazarlama sürecini bir ekrandan takip edebiliyor. Çünkü bilgi tek yerde toplanıyor. Tek yerde toplandığı içinde bilgiye erişim daha kolay oluyor” dedi. Rasna, kullanıcıların bilgiye kolaylıkla ulaşmasının acenteler için büyük bir avantaj sağladığını yineleyerek, Web Arayüz ile acentelerin çapraz satış konularına daha fazla ağırlık vermelerine olanak sağlandığını ve çapraz satış için pazarlama stratejisi geliştirebilmelerinin de daha kolay olacağının vurgusunu yaptı.

Mobil erişim vakit kaybını engelliyor

Şubeleşen acentelerin özellikle müşteri ile bağlantıları sırasında hızlı bilgi alışverişi ihtiyacı duyduklarını söyleyen Rasna, “Bizim yıllardan beri çalıştırdığımız bir cari programımız var ve orada birçok işi birlikte yapıyoruz. Bunun yanında programın bir de web üzerinden çalışan kısmı var. Bu kısmı ile programa tablet, akıllı telefon gibi mobil cihazlardan da ulaşılabilir olma kolaylığı ön plana çıktı. Artık acentelerin satış ekipleri müşteriye gittiklerinde çok kolaylıkla teklif alabilir, kısa sürede merkezle bağlantıya geçebilir ve yürüttüğü projelerin hangi süreçte olduğunu takip edebilir” dedi.

Acentelerinden aldıkları geri dönüşlerde özellikle fiyat teklifi sürecinde fazlasıyla yoğunluk yaşandığının belirtildiğini dile getiren Rasna, “Programda teklif kısmıyla ilgili yeniliklerimiz oldu. Artık ‘Akıllı Teklif’ modülümüz var. Cari paket, web ara yüzü, akıllı teklif bunların hepsi birbirine entegre edildi. Bu da, satış ekibi merkezden farklı bir yerde olduğunda bulunduğu yerden kolaylıkla tablet ya da akıllı telefondan program sayesinde merkezle iletişime geçerek teklif alınması kolaylığını sağlıyor. Böylece hem acente merkezlerinin hem şubelerin hem de satış ekibinin vakit kaybını en aza indirirken oluşabilecek hataların önünde geçilmiş olunuyor” diye konuştu.

Poliçeleştirme talebi otomatik olarak ekrana düşüyor

Teklif alma sırasında yaşanan zaman kayıplarının poliçeleştirme sürecinde de aynı oranda olduğunu söyleyen Rasna, “Bir ürün için en uygun teklifi alan satış ekibi, bunu poliçeleştirmek istediğinde talebini belirlediği anda merkezdeki ilgili kişinin ekranında bu talep görünüyor” dedi.

Rasna, bu işlemin şu an acenteler tarafından mail yoluyla ya da telefonla arama yapılarak gerçekleştirildiğine de dikkat çekerek şöyle konuştu: “En büyük vakit kaybını bu yaşatıyor. Oysa İş Takip Programı ile kullanıcılar, teklifin poliçeleştirilme isteğini onayladığında hemen ilgili kişinin görevlerine istek düşüyor, ilgili kişi şirket ekranından poliçeleştirme işlemini gerçekleştirip PDF çıktısını anında talepte bulunan kişiye gönderebiliyor. Bu aşamadan sonra talepte bulunan ekip veya satıcı/sorumlu poliçenin çıktısını alabilir veya mail yoluyla poliçeyi müşteriye iletebilir. Böylece teklif alma ve poliçeleştirilmesi süreci çok kısa bir zamanda halledilebiliyor. Ayrıca projenin iş takibi de kolay ve en kısa yoldan yapılabiliyor.”

Program, çapraz satışları da olumlu etkiliyor

Rasna, acentelerin aynı zamanda performans değerlendirmelerini de bu program ile yapabileceklerini söylerken değerlendirmenin tek bir komutla satış ekibi veya şubelerin hangi tarihler arasında ne kadar teklif aldığı ya da poliçe kestiğinin takibinin de yapılabileceğini sözlerine ekledi.

Müşteri sınıflandırması yapılabiliyor

İş Takip Programı ile müşterilerin sınıflandırılması yapılarak iyi müşteri, kötü müşteri ayrımı da yapılabileceğini söyleyen Rasna, “Bazı müşteriler bilgilerini eksiksiz veriyor, ödemelerini düzenli yapıyor. Fakat bazıları sizi çok yoruyor. Bilgiler eksik oluyor, poliçeleştirme gecikiyor ya da ödemeler düzenli yapılmıyor” dedi. Programın not ekleme kısmının bulunmasının kullanıcılara bu durumlarda kolaylık sağladığını da belirten Rasna, “Alınan notlarla, iyi müşteri kötü müşteri ayrımı kolayca yapılabiliyor. Böylece kişiye özel pazarlama yöntemleri de geliştirilebilir” diye konuştu.

Performans değerlendirmesine imkân sağlanıyor

Ayşe Rasna, acentelerin performans değerlendirmelerini de bu program ile yapabileceklerini söylerken değerlendirmenin tek bir komutla alınıp satış ekibi veya şubelerin hangi tarihler arasında ne kadar teklif aldığı ya da poliçe kestiğinin takibinin de yapılabileceğini belirtti. Rasna, sözlerini şöyle sürdürdü: “Alınan her teklif ve poliçeleştirme talebi otomatik olarak tarihi ve günüyle kaydediliyor. Şubelerin hangi branşlarda ne tür çalışmalar yürüttüğü bu sayede kolayca öğrenebiliyor. Acenteler performans değerlendirmelerini de çok kısa bir sürede program üzerinden alabiliyor.”

Yeni çalışanların işe adaptasyon süreci de kısalıyor

Sigorta sektöründe yaşanan personel sirkülasyonu da İş Takip programında unutulmamış. Acente çalışanlarının programı kullandığı sürece kaydettiği bilgilerin ve girilen tüm notların programda ulaşabilir olmasının çalışan değişimlerinde, hem acente yöneticilerine hem de çalışanlara vakit tasarrufu avantajı sağladığını söyleyen Rasna, program ile yeni işe alımlarda adaptasyon süreçlerinin de ciddi derecede kısaldığını belirtti.

fulyaulugTüm sektörlere zaman kazandıracak bir program

Ada Yazılım Genel Müdürü Fulya Uluğ, özellikle sigorta sektörüne vakit kazandıracak ve işlerini kolaylaştıracak yazılımlarla hizmet verdiklerini belirtirken, “İş Takip Programı, aslında sadece sigorta sektörüne yönelik geliştirilmiş bir yazılım değil. İster satışa odaklı olsun ister farklı sektörlerde faaliyet gösteren şirketler olsun her şirkete zaman kazandıracak bir program. Çünkü bilgiyi tek bir yerde topluyor ve o bilgiye ulaşımı da kolaylıkla sağlıyor” dedi. Uluğ, şirketlerin İş Takip ile tüm işlerini zamanında yapabileceğini, bilgiye ulaşmak için vakit kaybetmek yerine stratejik planlamalara yoğunlaşabileceklerini de sözlerine ekledi. 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER