27 Nisan 2024, Cumartesi
spot_img

Araçlar ‘servet’ oldu kaskosu olmayan yanar

Araçların fiyatının şu an bir servet olduğunu belirten Aksigorta Genel Müdür Yardımcısı Metin Demirel, “Bu kadar değerli araçların sigortasız olmasını düşünemiyorum. Bu anlamda, trafik sigortaları üzerinden tasarruf etmek çok doğru değil” dedi.

SİGORTAMEDYA

SigortaMedya’nın YouTube kanalı Sigorta Ekranı’nın bugünkü konuğu Aksigorta Genel Müdür Yardımcısı Metin Demirel’di. Dijitalleşme, acenteler ve oto sigortaları ile ilgili olarak SigortaMedya Genel Yayın Yönetmeni Can Kantar’ın sorularını yanıtlayan Demirel, kasko sigortası yaptırmayan araç sahiplerini uyardı. Araçların fiyatının şu an bir servet olduğunu belirten Aksigorta Genel Müdür Yardımcısı Metin Demirel, “İnsanlar da bu serveti korumak isteyeceklerdir. Bu kadar değerli araçların sigortasız olmasını düşünemiyorum. Bu anlamda trafik sigortaları üzerinden tasarruf etmek çok doğru değil” dedi. En son yağan dolunun, sektöre bayağı bir zarar verdiğini belirten Demirel, “Bir de kaskosu olmayanları düşünüyorum. Evinizin önünde o kadar değerli bir şeyi bırakıyorsunuz. Bu nedenle kaskonun mutlaka yaptırılması lazım” diye konuştu.

Yapay zeka ‘oto’da bize 2 puan pazar payı sağladı

Şirket olarak trafik sigortalarında liderliği yakaladıklarını ifade eden Demirel, Aksigorta’nın başarısında belirleyici olan teknoloji ve yapay zekâ kullanımı ile ilgili şu bilgileri verdi: “Şu anda bir rekabet ortamındayız. Çünkü, trafik müşterin almak zorunda olduğu bir ürün. Acentelerimizin de en çok sattığı ürün, motor sigortaları oluyor. Bu ürüne düzgün fiyatlama yapmazsanız herkes kaybedebilir. Burada, yapay zekâyı kullanmaya başladık. Yaklaşık 1 yıldır bunun üzerine çalışıyorduk ve son 1 aydır da yapay zekâyı devreye soktuk. Bu durum bize 2 puan pazar payı kazandırdı. Pazar payımız şu an yüzde 10’a çıktı. Türkiye’deki motor sigortalarının yüzde 10’u yapay zekâ ile fiyatlandırılıyor diyebiliriz. Böylece, uygun fiyat ortaya çıkıyor. Bu durum acentelerimiz için de önemli. Çünkü elinde satılabilir bir ürün var ve müşterilerine mahçup olmuyor. Müşteriler de hizmeti daha uyguna alabiliyorlar. Şirket olarak bizim açımızdan da önemli. Çünkü kâr ediyoruz. Aynı teknolojiyi kaskoda da belli yerlerde kullanıyoruz.”

ADA işimizi kolaylaştırdı

Pandemi ile birlikte Aksigorta’daki dijital gelişmeler hakkında da bilgi veren Demirel, şunları söyledi: “Mekanlardan bağımsız olarak işimizi yapar hale geldik. Aksigorta olarak biz bunu çok önceden gördük. Bütün hedefimiz Aksigorta’yı dijital ortamın üzerine taşımaktı. Çünkü bir işi dijital ortama taşıdığınız zaman sınırsız büyümeyi yakalayabiliyorsunuz. Bu çerçevede acentelerimizin de çok iyi bildiği Aksigorta’nın dijital asistanı olan ‘ADA’ var. Acentelerimiz ve müşterilerimiz ADA ile ilişkiye geçtiğinde, talepleri alıp bizim sanal çalışan dediğimiz robotlara işleri yaptırabiliyoruz. ADA, pandemi döneminde işimizi çok kolaylaştırdı. Eskiden teknik operasyon merkezi üzerinden acente ile iletişime geçilirken; bu 2-3 saat sürebiliyordu. Şu an ADA sayesinde 2 dakikanın altında hizmet verebiliyoruz. Burada önemli olan nokta acentelerimizin ADA’yı ilk başından itibaren kullanmaya başlamaları. Bu çok büyük bir adaptasyon” Dijital anlamda daha farklı yatırımlarının da olduğunu belirten Demirel, “Motor ürünlerinde yapay zekâyı çok yoğun olarak kullanmaya başladık. Bu da pandemi sürecindeki değişken ekonomide çok işimize yaradı. Teknolojiyi kullandığınız zaman çok çevik bir şekilde her türlü değişikliğe ayak uydurabiliyorsunuz. Kârlı büyümeyi yakalayabiliyorsunuz.”

Pandemi teknolojinin önünü çok açtı

Teknolojiye, çalışanların da başarılı bir şekilde adapte olduğunu ifade eden Demirel, “Aksigorta olarak toplamda 650 kişi çalışıyoruz. 3 bin’den fazla acenteye, Akbank’a, brokerlere ve 3 milyondan fazla müşterimize 650 kişi ile cevap veriyoruz. Bunun arkasında yatan en önemli faktör de teknolojiyi kullanıyor olmamız. Pandemi, teknolojinin önünü açtı ve bizi birkaç yıl ileriye taşımış oldu ”değerlendirmesine bulundu.

Aksigorta olarak Türkiye’de sigortalılar için en önemli avantajlarının ‘acente yapıları’ olduğunu belirten Demirel, şu görüşleri dile getirdi: “Türkiye’deki acenteler dünyanın diğer ülkelerinden farklı olarak müşterilerinin yanında bir danışman olarak çalışıyor. Çünkü sigorta olayları biraz teknik bilgi gerektiriyor. Bunu okumak, anlamak kolay değil. Bizim acentelerimiz ailenin bir parçası gibi müşterisi için en uygun sigortayı verebiliyor. Eksik sigorta konusunda da detaylı bilgilendirmeyi yapıyorlar.”

Sağlık Sigortaları konusunda Acıbademle bir iş birliğinin söz konusu olduğunu ifade eden Demirel, “Bu noktada belli bir çizgide ilerliyoruz. Tam istediğimiz noktada değiliz. Tamamlayıcı sağlık ürünümüzü de piyasaya sunduk. Talep görmeye başladı. İleride sağlık sigortalarında büyük değişiklikler olacağını düşünüyorum” diye konuştu. 

Eksperlere he zaman İhtiyaç olacak

İzleyicilerden gelen soruları da yanıtlayan Demirel, “Dijital gelişme ekspertiz işlemlerini ortadan kaldıracak mı?” şeklinde gelen soruya; “Hayır ortadan kaldırmayacak. Eksperler de dijitali kullanarak ekran üzerinden ekspertiz yapabilecek. Bu nedenle eksperlere her zaman ihtiyacımız olacak” diye cevap verdi. Demirel bir acentenin, “İleriki dönemlerde meslek indirimlerini kaskoda uygulayabilecek miyiz?” şeklindeki sorusunu şöyle cevapladı: Meslek, kullandığımız parametrelerden biri. Sigortalının mesleği ile ilgili bilgiler daha netleştikçe indirimlere yansıyacaktır. Zaten komik döneminde sağlık çalışanları için belli indirimler yaptık. Ama bu, fiyatlamalardan bağımsız olarak yapılmıştı. Biz meslek hesaplamalarını fiyat noktalarının içine gömülmüş olarak gerçekleştiriyoruz ve bu durum fiyatlara yansıyor.”

Acentelerimiz aslında bizdençok önce dijitalleşti

Programda, “Acentelerimiz aslında bizden daha önce dijitalleşti” diyerek bir itirafta da bulunan Demirel, acenteler ve dijitalleşme konusunda şu bilgileri verdi: “Facebook, Twitter ve benzeri sosyal medya platformları; acentelerimiz tarafından yıllardır müşterileri ile olan iletişimde kullanılıyor. Aslında burada dijitalleşmeye yakalamaya çalışan sigorta şirketleri oluyor. Biz klasik yöntemlerle çalıştığımızdan dolayı kendimizi sosyal medya turlarıyla çalışacak hale getirmemiz zaman aldı. Çünkü bizim çalıştığımız sistemlerimiz geçtiğimiz yüzyılda dizayn edilmiş durumda. Sadece Aksigorta’ya özel bir durum değil, tüm şirketler için geçerli. Bu nedenle acentelerimiz daha avantajlı durumdaydı. Bizim şansımız da böyle acentelerle çalışmak oldu. Acenteler de klasik yöntemlerle çalışmış olsalardı bizi geride tutarlardı. Ama şu anda acentelerimiz dijitali yoğun kullandıkları için biz rahat hareket edebiliyoruz.”

Yayının tamamını aşağıdaki linkten izleyebilirsiniz.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER