Pandemi döneminde insan kaynakları süreçlerini geliştirmeyi sürdüren Anadolu Sigorta, 2020 yılında 1352 olan çalışan sayısını 2021 yılında 1403’e yükseltti.
Anadolu Sigorta, pandemi döneminde çalışanlarına daha mutlu bir iş ortamı sunmak için yeni uygulamalar sunmaya hız kesmeden devam ederken, istihdama ve ülke ekonomisine destek olmayı da sürdürüyor. Güçlü dijital altyapısı, yenilikçi yaklaşımı ve aldığı çevik kararlar sayesinde insan kaynakları süreçlerini pozitif yönde geliştiren Anadolu Sigorta, 2020 yılı Mart ayında 1.352 olan çalışan sayısını da 1.403’e yükseltti. Pandemi döneminde en çok önem verdikleri konuların başında çalışanların kişisel gelişimlerine katkı sağlamak olduğunu ifade eden Anadolu Sigorta 1.Genel Müdür Yardımcısı Filiz Tiryakioğlu; çalışanlar bazında hazırlanan online eğitim sürelerinin ortalama 35 bin, acente çalışanları bazında ise 21 bin saat olduğuna dikkat çekti.
MT Genç Yetenekler Programı
Pandeminin yarattığı belirsizlik ortamında tüm yöneticilerin liderlik becerilerini ve uzaktan yönetim yetkinliklerini geliştirici eğitimler de verdiklerini söyleyen Tiryakioğlu; “Pandemi döneminde hayata geçirdiğimiz MT Genç Yetenekler Programı ile 26 yeni yetenek Anadolu Sigorta ailesine katıldı. Saha satış ekibimize 20 farklı ilde 54 yeni personel alımı yapmak üzere mülakat süreçlerini yürütüyoruz. IT tarafında yeni mezunlara yönelik oluşturduğumuz BT Genç Yetenek Programımız ile 20 yeni yeteneği ailemize katmayı hedefliyoruz. Pandemi döneminde gençlere destek olmak ve istihdam sağlamak amacıyla hayata geçirdiğimiz Genç Anadolu projesi ile sigortacılık ve ilgili bölümlerden mezun olan veya yakın zamanda mezun olacak gençlere ve sigortacılık deneyimi olan ancak acenteliği bulunmayan kişilere acentelik fırsatı tanıyoruz” dedi.
Dijital düşünce yetkinliğinin önemi arttı
Pandemi sürecinin insan kaynakları alanında dijital düşünebilme yetkinliğinin daha da önemli hale geldiğini belirten Tiryakioğlu, şöyle devam etti: “Bu dönemde, çevik iş yapış biçimlerimizle güncel gelişme ve yeniliklerin takipçisi olarak hızlı aksiyonlar aldık. Çalışanlarımızla kurduğumuz iletişimi sürekli kılmak için geliştirdiğimiz Biz Bize adlı iç iletişim uygulamamızın yanında, 23 Nisan, yılbaşı, Kadınlar Günü gibi özel günlerde kısa molalar yaratıp, birlikte keyifli vakit geçirmek için online etkinlikler düzenledik. Seyahat kısıtının olduğu dönemde çalışanlarımızın kullanımına sunduğumuz seyahat uygulaması sayesinde dijital ortamda profesyonel rehberlerle bir araya gelerek, Türkiye ve dünyanın farklı coğrafyalarını keşfetmelerine yönelik online seyahat deneyimi sağladık.”
Tiryakioğlu; “Bunun yanı sıra, konunun uzmanları ile çalışanlarımızı buluşturduğumuz webinar serileri sayesinde çalışanlarımızın farklı alanlarda kendilerini geliştirebilecek bilgiler edinmeleri için alanlar yarattık. Anadolu Sigorta olarak çalışanlarımıza yaptığımız yatırımların yanında sürdürülebilirlik ve çağımızda ayakta kalabilmenin en önemli kıstası noktasına gelen dijitalleşme konusunda da sürekli yeni proje ve uygulamaları hayata geçiriyoruz. Geleceğin burada olduğunu biliyoruz. Bu uygulamalarla hem sorumlu bir şirket olmanın gereklerini yerine getiriyor hem de çalışanlarımızın ve sigortalılarımızın hayatını kolaylaştırıyoruz” diye konuştu.