23 Kasım 2024, Cumartesi
spot_img

Anadolu Sigorta, ‘TURBOJET’ ve ‘AS’LI ile yapay zekaya da el attı

Türkiye Yapay Zeka İnisiyatifi (TRAI) koordinasyonunda bu yıl ilk defa ‘Türkiye Yapay Zeka Zirvesi’ düzenlendi. Zirvede konuşma yapan Anadolu Sigorta Genel Müdürü Yardımcısı Mehmet Abacı, bu konuda Anadolu Sigorta’nın geçtiğimiz yıl uygulamaya koyduğu ‘TURBOJET ve AS’LI’yı anlattı.

Mehmet Abaci
Anadolu Sigorta Genel Müdürü Yardımcısı Mehmet Abacı

Bu yıl ilk defa düzenlenen “Türkiye Yapay Zeka Zirvesi” önde gelen şirketlerin temsilcilerinin yanı sıra akademisyen, girişimci, sanayici gibi birçok teknoloji ve yapay zeka meraklısının katılımıyla gerçekleşti. Türkiye Yapay Zeka İnisiyatifi (TRAI) koordinasyonunda gerçekleştirilen zirvede dünya ve Türkiye’deki yapay zeka girişimleri ve etik konusundaki tartışmalar da gündeme geldi.

Zirvede konuşma yapan Anadolu Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Abacı, yapay zeka uygulamalarını sigorta ve finans sektörü açısından değerlendirdi. Bu alanda yaşanan hızlı gelişmenin sigorta sektörüne de yansıdığını belirten Abacı, “Yapay Zeka teknolojilerini bir şekilde müşteriye daha iyi hizmet verebilmek için kullanabilen finans şirketleri diğerlerinden ayrışacak” dedi.

Sektörde öncüyüz

Anadolu Sigorta’nın yapay zeka konusundaki öncü çalışmalarına değinen Mehmet Abacı, şu bilgileri verdi: “Müşterilerimize daha iyi bir hasar deneyimi sunmak için 2017 yılında bir Yapay Zeka uygulaması geliştirdik. Adına da TURBAJET dedik. İnsanlar bir tıkla bankacılık işlemlerini, sigortacılık işlemlerini ve hasar süreçlerini yönetmek istiyor. Buradan yola çıkarak hayata geçirdiğimiz mobil uygulamamız üzerinden hasar faturasını ve IBAN bilgisini paylaşan müşterilerimize anında ödeme yapabiliyoruz. Müşterilerimiz gönder tuşuna bastıktan en geç 5 saniye sonra hasar ihbarını alıyoruz, gönderdiği faturayı al teknolojileri ile analiz ediyoruz. Ödemeyi API aracılığı ile banka hesabına yatırıyoruz ve hasar dosyasını da kapatıyoruz. Yani süreç müşterimizin gönder tuşuna basması ile başlıyor ve bitiyor. Bu işlemleri de en geç 5 saniyede tamamlıyoruz. Tüm bu özellikleri ile uygulamamız Türkiye de bir ilk olma özelliği taşıyor.”

Mevcut sistem gelişmeye devam edecek

Yapay zeka konusunda Anadolu Sigorta’nın çalışmalarına devam edeceğini belirten Abacı, mevcut sistemleri geliştirmeyi sürdürdüklerini de söyledi. Abacı Anadolu Sigorta’nın bu konuda gelecek dönem çalışmalarını şöyle anlattı: “Yenilikçi uygulamalar alanında son dönemde en dikkat çeken uygulamamız robotumuz AS’LI oldu. AS’LI, acentelerimizin yenileme dönemi gelmiş kaskolarını tespit ediyor, bunlar için teklif hazırlıyor, bu projeler onaylanırsa, ilgili kişiler tarafından poliçelendiriliyor. AS’LI’nın yakında çok daha tecrübeli, akıllı ve daha kompleks süreçleri de yapabilir hale geleceğini düşünüyorum. Chatbots alanında da çok hızlı gelişmeler var ve başarılı Türkçe Chatbots’lar görmeye başladık. Bu konuyu da yakından takip ediyoruz. 2018 yılında biz de CHATBOT konusunda çalışma yapmak istiyoruz. Ayrıca TURBOJET uygulamamızın hasar süreçlerimizde kullanımını daha çok yaygınlaştıracağız. Böylece müşterilerimize hasar anında yaşattığımız müşteri deneyimini iyileştirirken operasyonlarımızı daha az insan ile yapabilir hale geleceğiz.”

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER