Kuzey Amerika’da satış sonrası hizmetler sektörünün büyüklüğünün 37 milyar dolar olarak hesaplandığını söyleyen Auto King İcra Kurulu Başkanı Ayhan Dayoğlu “Bu rakamın yüzde 2-3’ünü bundan 10 sene önce networkler yaparken, bugün bu oran yüzde 20’ye kadar çıktı.” dedi
Sektörün iş yapış modelinde böl parçala yönet gibi strateji egemen bir segmentasyona gittiklerini ifade eden Auto King İcra Kurulu Başkanı Ayhan Dayoğlu, yetkili servislerin değişim sürecinden ayrı kalamayacaklarını söyledi. Dayoğlu, Hayatımız Sigortalı Dergisi’ndeki röportajında, sözlerine şöyle devam etti: “Unutulmaması gereken şey asıl iş, değişim yetkili servis tarafında olacak. ABD’den örnek verecek olursak 100 yetkili servisten sadece 37 tanesinin boya kaporta ünitesi var. 63 tanesi boya kaporta yapmıyor. Bu nedenle bu işin gideceği yer şurası ki yakın bir zamanda yetkili servislerle bizim networkler entegre olacaklar. Avrupa’da,Amerika’da en önemli şey bu networklerin marka tarafından onaylanmış olması. Standardı yükseltirken fiyatı da sigorta şirketinin optimum düzeyi tutturmak gerekecek”.
Tamirhane sayısı azalacak
Modern teknolojilerin tüm dünyada, gelişmiş batıda servis sistemlerini de kökten sarstığını ve değişime uğrattığını vurgulayan Dayoğlu “Örneğin Amerika’da servis adedi 80 binlerden bugün 30 binlere kadar düştü.İngiltere’de ise kaporta boya ile ilgili servis adedi 18 binlerden 3 binlere kadar düştü. Oralarda konsolidasyon her yıl artarak sürüyor. Türkiye’de de bu konsolidasyonlar olacak. Zaten oto sanayine gittiğinizde birçok servis sahibinden ve tamircisinden, işinden mutlu olmadığını duyabilirsiniz. Yetkili servis tarafında ise özellikle şöyle bir şey var: Yetkili servisler yedek parça değiştirmek durumundalar. Kendi içlerindeki operasyonun hızlıca olması için yedek parça değişimini tercih ediyorlar genelde. Bu da maliyeti yükseltiyor kuşkusuz. Bizim gibi servislerde ise gerekirse parça değiştirilmeyecek, gerektiğinde değiştirecek bir onarım mekanizması var. Bunu da hızlıca yapacak ve müşteri algısını da yüksek tutacak bir hizmet üretmek zorundayız. Bu nedenle bu onarım ve değişim hizmetlerini hızlıca görecek network şirketlerin zamanı geldi ve geliyor. Bizde de sistem tam yerli yerine oturup iyi işlemeye başlayınca tamirhane sayısı da azalacak. Hayatın doğal akışı da bu yönde” dedi.