29 Aralık 2024, Pazar
spot_img

Teknolojinin devleri sigorta sektöründe

Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda piyasa değeri yüksek teknoloji şirketlerinin sahip oldukları gücü farklı sektörlerde kullanmak üzere hareket ettiklerine değindi.

Google, Facebook,E-Bay gibi şirketlerin zaman içinde otomotiv, lojistik, finans alanlarında boy göstermeye başladıklarına dikkat çeken Gülen son olarak Amazon’un sigorta sektörüne el attığına değindi. Gülen’in makalesi şöyle…

Google, Facebook, Ali Baba, Amazon, eBay… Bunlar herkesin yakından tanıdığı, piyasa değerleri yüksek teknoloji şirketlerinden bazıları. Sosyal medya üzerindeki kontrolleri ve hizmetlerini kullanan milyarlarca insanla birlikte günümüzün en büyük şirketleri arasında girdiler. Hepsinin yaptığı bir ana iş var. Ali Baba ve Amazon çeşitli ürünler satıyor, E-Bay açık artırmalar düzenliyor, Google ve Facebook sosyal medya platformları sunuyor.

Ancak büyük paralar kazanan bu şirketler zaman zaman elde ettikleri gücü başka sektörlere girmek için kullanıyorlar. Örneğin Google sürücüsüz otomobil geliştirme çalışmalarıyla otomotiv sektörüne el attı. eBay’in sahibi olduğu PayPal sunduğu finans teknolojileriyle finans kurumlarına rakip oldu. Amazon fiziksel altyapısını daha da geliştirerek lojistik sektörüne girdi.

Amazon da sigorta işine girdi

Geçenlerde internette takip ettiğim haber sitelerinden birinde Amazon’un sigorta işine girdiğini okuyunca ilgimi çekti. Birleşik Krallık’ta Amazon’un bünyesindeki Business Prime programına üye olan KOBİ’ler sigorta satın alabilecekler.[1] Amazon bunun için Superscript adlı bir şirketle iş birliği yapıyor. Business Prime üyeleri Superscript üzerinden içerik, siber güvenlik ve mesleki tazminat sigortaları satın alabiliyorlar. Birleşik Krallık’ın önde gelen sigorta ve reasürans şirketlerinden güvence sağlanıyor. Üstelik fiyatlarda %20 de indirim yapılıyor. Ne kadar cazip değil mi? Amazon aynı şeyi ABD’de insurtech diye ifade edilen sigorta teknolojileri şirketi Next Insurance ile yapıyor.

Capgemini tarafından yakın zamanda yapılan ve küresel düzeyde 12.000 kişinin katıldığı bir araştırmanın sonuçlarına göre müşterilerin %50’den fazlası büyük teknoloji ve insurtech şirketlerinden sigorta satın almaya hazır. Yine Capgemini ve Efma iş birliği ile hazırlanan World Insuretech Report 2021(Dünya Insuretech Raporu 2021) araştırmasına göre[2], insurtech ve büyük teknoloji şirketleri sektöre ciddi sermaye girişi sağlayarak teknolojik gelişmeye ve inovasyona güçlü bir ivme kazandırıyor ve geleneksel sigorta şirketlerini sıkıştırıyorlar. Raporda 2020 sonu itibarı ile insurtech şirketlerin toplam piyasa değerinin 22 milyar ABD dolarını geçtiği belirtiliyor.

Müşteriye odaklanan kanalları geliştirmemiz lazım

Peki, bu durum geleneksel sigorta şirketleri için ne anlama geliyor? Bence öncelikle geleneksel olmaktan çıkmak anlamına geliyor. Bu şirketlerin inovasyon ve teknolojiye yaptıkları yatırımları hızlandırması gerekiyor. Müşterinin sigortacıya kolay ulaşacağı, müşteriye odaklanan, onun satın alma ihtiyaçlarına yanıt verecek kanalları geliştirmemiz lazım. Parça parça ürün satmaktan, müşterinin bu alandaki tüm ihtiyaçlarını karşılamaya odaklanan, topyekûn bir yaklaşıma geçilmeli. Bu da teknoloji ile mümkün.

Bu süreç kurum içi çalışmalar ve yatırımlarla, insurtech satın almalarıyla veya insuretech ve teknoloji şirketleriyle iş birlikleri kurularak yürütülebilir. Elbette her şirket kendi planlamasını yapacaktır. Ama sektör olarak yönümüz belli; biz teknolojiye gitmezsek teknoloji bizim sektöre gelecek ve kendi koşullarını dayatacak.

İyisi mi bu süreç sektörümüzün inisiyatifinde yürüsün.


[1] https://www.insurancejournal.com/news/international/2021/09/27/633899.htm

[2]https://www.capgemini.com/news/world-insurtech-report-2021-unprecendeted-access-to-capital-investment-fuels-insurtech-and-bigtech-maturity-and-customer-adoption/

Uğur Gülen’in yazısı: Linkedin

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER