Allianz Türkiye, “Sosyal Medya İletişim Elçileri Programı” projesiyle 15. Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri’nde Kurum İçi İletişim kategorisinde ödül kazandı.
Allianz Türkiye, kurum içi iletişim projesi Sosyal Medya İletişim Elçileri Programı ile Türkiye Halkla İlişkiler Derneği tarafından bu yıl 15’incisi düzenlenen Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri töreninden ödülle döndü. Allianz Türkiye’nin sosyal medyadaki varlığını güçlendirerek, markanın itibarını, bilinirliğini, sosyal etkileşimini artıran proje, Kurum İçi İletişim kategorisinde Altın Pusula ödülünün sahibi oldu. 30 Mayıs Pazartesi akşamı Raffles İstanbul Zorlu Center’da düzenlenen bir törende Altın Pusula Ödülü’nü Allianz adına Akademi ve İnsan Kaynakları İş Ortaklığı Grup Başkanı Gamze Doğan, İç İletişim Müdürü Özlem Özer aldı.
Allianz Türkiye İç İletişim Müdürü Özlem Özer ödül hakkında şunları söyledi: “Allianz Türkiye olarak dijital medyayı oldukça aktif kullanan genç bir nufüsa sahibiz. Sosyal Medya İletişim Elçileri projesi ile çalışanlarımızın yetkinliklerini daha da güçlendirerek, bu potansiyeli Allianz Türkiye’nin sosyal medyadaki iletişimini desteklemek için kullandık. Uzmanlaşmak istedikleri alanda sertifika almaya hak kazanan çalışanlarımızın kuruma olan bağlılığı artarken, edindikleri bilgileri ise şirket içerisinde icra kurulu dâhil, diğer çalışanlar ile paylaşma fırsatı bularak organik bir büyüme sağladılar.”
58 saatlik sosyal medya eğitimi
Kontra Eğitim ve Danışmanlık ile Kadir Has Üniversitesi Yaşam Boyu Eğitim Merkezi işbirliğiyle hazırlanan proje kapsamında, sosyal medyayı aktif kullanan Allianz çalışanlarına profesyonel sosyal medya yönetimi eğitimi veriliyor. Bu alanda profesyonelleşen Allianz çalışanları Sosyal Medya İletişim Elçileri olarak sosyal medyada Allianz markasının etkileşimine katkıda bulunuyorlar.
Program kapsamında başvuranlar arasından belirlenen çalışanlara dijital pazarlama, sosyal medya mecraları, itibar yönetimi gibi konuların işlendiği 42 saatlik yoğun bir sosyal medya eğitimi ve 16 saatlik “eğitimcinin eğitimi” veriliyor. Programın sonunda Kadir Has Üniversitesi’nin “Sosyal Medya Uzmanlığı” sertifikası alan iletişim elçileri, sosyal medya alanındaki donanımlarını Allianz Türkiye Akademi’de verdikleri düzenli eğitimlerle şirket içinde yaygınlaştırıyor.
Organik büyüme sağlandı
Sosyal medya kullanımı konusunda bilgi ve tecrübelerini artıran şirket çalışanları bu mecraları en doğru ve etkili şekilde kullanarak, hem markanın bilinirliğini hem de kurumun itibarını artırarak geliştiriyor. Elçiler şirketin dijital iletişim sürecine fikir aşamasında dahil ediliyor, icra kurulu üyelerine danışmanlık veriyor. Ayrıca, Allianz Türkiye’de işe yeni başlayan tüm çalışanlara 1 saatlik sosyal medya eğitimi veriliyor. Organik yayılımla bu kişiler çevrelerindeki bireylerin bilinçlenmelerine katkı verdi.
Allianz Türkiye Sosyal Medya İletişim Elçileri, eğitimlerini tamamlamalarının ardından geçen altı aylık süreçte; kişisel hesaplarından Allianz ile ilgili yaptıkları paylaşımlarla 720 bin potansiyel erişim yarattı. Kişisel hesaplarında Instagram’da yüzde 92, Twitter’da yüzde 72, Facebook etkileşimlerinde ise yüzde 13 oranında artış sağladı.
Sosyal Medya İletişim Elçileri’ne eğitimlerini; dijital iletişim alanında “Sosyal Medya ve Dijital İletişim Danışmanlığı” hizmeti veren Ercüment Büyükşener, ManAjans Kreatif Direktörü Olcayto Cengiz, Türkiye’de ve dünyada birçok markaya dijital iletişim üzerine danışmanlık ve prodüksiyon hizmetleri sunan Brandwolf Dijital İletişim Ajansı’nın sahibi Özgür Akman, Alafortanfoni’yi kurucularından Demir Çilingir, MiceWizard kurucu ortağı Deniz Ürgen, Kontra Eğitim ve Danışmanlık’tan Güliz Aksoy ve Ece Bora verdi. Gazeteci ve yazar Serdar Kuzuloğlu da program kapsamında konuk konuşmacı olarak yer aldı. Geliştirilerek devam eden program ile her yıl 30 iletişim elçisi yetiştirilmesi planlanıyor.