Türkiye’de inovasyon ofisini kuran Allianz Türkiye, kurum içinde çalışanlarına yönelik özel bir girişimcilik programını uygulamaya koyarken, kurum dışında da E-Tohum ile iş birliğine giderek, girişimcilere projelerini hayata geçirebilmeleri için fırsat kapılarını açtı.
Sigorta sektöründe, ‘sürdürülebilirlik modeli’ni hayata geçiren Allianz Türkiye, modelin yapı taşlarından girişimcilik ve inovasyonu kurum kültürünün bir parçası haline getirmek için ‘inovasyon ofisi’ni kurdu. Söz konusu ofisle, kurum içinde çalışanlarına yönelik özel bir girişimcilik programını uygulamaya koyan şirket, kurum dışında da E-Tohum ile iş birliğine giderek, girişimcilere projelerini hayata geçirebilmeleri için fırsat kapılarını açtı. Allianz Türkiye, aynı zamanda üniversiteler ve teknoparklar ile arasındaki bağı kuvvetlendirmeye yönelik projeler geliştirmeyi hedefliyor. Bu kapsamda ‘Allianz’ ve ‘inovasyon’ kelimelerinden ilham alınarak oluşturulan Allinn İletişim Dünyası, ofisin tüm faaliyetlerinin yürütüleceği bir platform olacak.
İnovasyona çok önem veriyoruz
Konu ile ilgili olarak bir açıklama yapan Allianz Türkiye CEO’su Aylin Somersan Coqui, inovasyona, sürdürülebilirlik modelinin en önemli yapı taşları arasında yer verdiklerini söyledi. Somersan Coqui, inovasyon ofisinin amaçlarını şu şekilde özetledi: “İnovasyon ofisimiz; Allianz Türkiye’nin her bir biriminin, müşterilerin hayatlarını kolaylaştıracak, onların yeni nesil sigortacılık ihtiyaçlarına cevap verecek projelerin hayata geçmesinde gerek kurum içi girişimci potansiyelini harekete geçirmek gerekse kurum dışındaki girişimcilerle işbirliği yapmak; kurumun tüm kılcal damarlarında inovasyon kanının akmasını sağlamak; çalışma kültürünü ve iş süreçlerini inovasyon ile beslemek amacını taşıyor.”
Allianz Türkiye’den verilen bilgilere göre şirket, ‘Kurum İçi Girişimcilik Programı’nı çalışanlarının sadece fikirlerini ileteceği bir platform olarak değil, bu fikirlerin hayata geçirileceği ve iş modeline dönüştürüleceği sağlam bir süreç olarak tasarladı. Çalışanlarının inovatif fikirlerini ve önerilerini sisteme katmak üzere hayata geçirilen projeye başvurular ise mart ayı itibarıyla kabul edilmeye başlandı ve ilk elemeyi geçen iş fikirleri ile mayıs ayı itibarıyla hızlandırma programı çalışmalarına geçildi. İnovatif fikir sahibi çalışanlar; konunun uzmanlarından oluşan danışmanların desteğiyle ‘hızlandırma’ ve ‘kuluçka’ programları ile eğitimler aracılığıyla desteklenerek girişimcilik yetkinlikleri geliştirecek.
E-tohum aracılığıyla tüm girişimcilere çağrı
Yeni ekonominin girişimleri ve şirketleri ile tanışmak isteyen Allianz Türkiye, çalışanlarının dışında, sigortacılık ve müşteri deneyimi alanındaki inovatif çözümler için dış girişimcilere de çağrı yaptı. Allianz Türkiye, bu kapsamda E-Tohum ve Girişimcilik Vakfı gibi dış paydaşlarla yapılan iş birliği çerçevesinde, kurum dışındaki girişimcilere destek olmayı ve topluma faydalı projeleri bünyesine katmayı hedefliyor.