Allianz Türkiye, değişen müşteri ihtiyaçlarına hızlı cevap verebilecek çözümler sunacağı dijital dönüşümün kapısını araladı.
Seval KARACA
2015 yılında 125. yılını kutlayacak olan Allianz, gelecek stratejisini ‘dijitalleşme’ üzerine kurdu. Dijital dönüşüm projesine start veren Allianz, müşterilerin talep ve ihtiyaçlarına daha hızlı ve kişiye özel hizmetlerle daha etkin çözümler sunmayı hedefliyor. Dijital dönüşümde düğmeye basıldığını söyleyen Allianz Türkiye CEO’su Solmaz Altın bu dönüşümün aplikasyonda ibaret olmadığını bir kültür değişikliği olduğunu belirtti.
Allianz Türkiye’nin 2013 performansı ve gelecek vizyonu, Allianz Türkiye CEO’su Solmaz Altın, Allianz Türkiye Finans Genel Müdür Yardımcısı Aylin Somersan-Coqui ve Allianz Türkiye Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Bülent Eriş’in katılımıyla düzenlenen bir basın toplantısı ile duyuruldu.
2013 yılının Allianz Türkiye ve Türk sigorta sektörü için bir kilometre taşı olduğunu söyleyen Altın, “Geçtiğimiz yıl Allianz Grubu’nun Yapı Kredi Sigorta Grubu’nu 1.6 milyar TL’ye satın alması, Allianz Grubu’nun, Türkiye ekonomisine, Türkiye’deki yönetim ekibine ve Türk toplumuna olan güveninin kuvvetli bir göstergesidir” diye konuştu.
Allianz Türkiye’nin 3,5 milyar TL prim üretimi ve 5 milyar TL’lik emeklilik fonu ile 2013 yılında Türkiye sigorta sektörünün lideri olduğunu vurgulayan Altın, “Hayat dışında yüzde 15.35 ve BES’te yüzde 19.7 pazar payı ile liderliğimizi pekiştirdik. Geldiğimiz noktada yüzde 141 oranındaki güçlü sermaye yapımız müşterilerimiz nezdinde kalıcılığımızın ve güvenilir bir şirket olduğumuzun en gerçekçi kanıtıdır” dedi.
2014, sağlıkta fırsat yılı
2014 yılında bir önceki yıldan daha farklı bir dönemle karşı karşıya olduklarını belirten Altın, Merkez Bankası tarafından alınan önlemler dolayısıyla sigorta sektöründe fiyat rekabetinin hızlanacağını, fark yaratmanın hizmet anlayışıyla mümkün olabileceğini öngördüklerini kaydetti. Özellikle oto sigortalarında daha yoğun bir rekabet yaşanacağına inandıklarını ifade eden Altın, demografik değişimlerle birlikte artacak bütçe yükünü düşündüğümüzde ve özel şirketlerin sağlık pazarındaki oranının sadece yüzde 3 olması sebebiyle, bu alanda önemli bir fırsat gördüklerini vurguladı.
BES’te yüzde 20 pazar payı
Allianz Türkiye Finans Genel Müdür Yardımcısı Aylin Somersan-Coqui ise şirketin 2013 yılına ilişkin performansını açıkladı. 2013 yılının tamamında Allianz Türkiye’de emeklilik fonlarındaki konsolide büyümenin yüzde 24 artışla, 5.2 milyar TL’ye ulaştığını kaydeden Somersan-Coqui “Böylece bireysel emeklilik pazarındaki toplam payımız yaklaşık yüzde 20 oldu. Allianz Hayat ve Emeklilik şirketi yüzde 23 oranında büyüme ile yaklaşık 1 milyar TL fon büyüklüğüne ulaşırken, Allianz Yaşam ve Emeklilik şirketi yüzde 30 oranında büyüme ile 4.2 milyar TL fon büyüklüğü gerçekleştirdi” diye konuştu.
Aylin Somersan-Coqui’nin verdiği bilgilere göre; hayat sigortalarında, Allianz Hayat ve Emeklilik şirketi yüzde 9 büyüme ile 98 milyon TL prim üretimine imza atarken, aynı dönemde Allianz Yaşam ve Emeklilik şirketi yüzde 15 büyüme ile 240 milyon TL prim üretti. Bu rakamlarla Allianz Türkiye, hayat sigortaları tarafında konsolide rakamlarla yüzde 13 büyüme performansı ile 338 milyon TL prim üretimi gerçekleştirdi. Allianz Türkiye hayat sigortalarında yüzde 10 pazar payı ile sektördeki üçüncülüğünü korudu.
3.2 milyar TL prim üretimi
Allianz Türkiye’nin hayatdışı prim üretimi ise konsolide rakamlarla yüzde 20 artışla 3.2 milyar TL oldu. Toplam prim üretiminin 1.9 milyar TL’si Allianz Sigorta, 1.3 milyar TL’si ise Yapı Kredi Sigorta tarafından gerçekleştirildi. 2013 yılını yüzde 15.4 pazar payı ile tamamlayan Allianz Türkiye’nin sağlık sigortalarındaki pazar payı yüzde 37 olurken, kaskoda yüzde 15, trafik sigortalarında yüzde 13, yangında ise yüzde 12 oldu.
2014 yılının ilk iki ayını da değerlendiren Somersan-Coqui, şubat ayı itibariyle Yapı Kredi Sigorta ve Allianz Sigorta’nın prim üretiminde konsolide olarak yüzde 8 büyüdüğünü ifade etti. Allianz Türkiye olarak ‘sürdürülebilir karlılık’ konusunun kendileri için büyük önem taşıdığını da sözlerine ekledi.
‘Müşteri Tanıma Ekibi’miz ile müşteri temas sayısını artıracağız
Allianz Türkiye Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Bülent Eriş, dünya ile birlikte Allianz’ın da dijitalleştiğine dikkat çekerek, “Dijital Dönüşüm Projemiz ile teknolojiyi kitlelere hızlı, etkin ve kişiye özel yaklaşımla ulaşmak için kullanıyoruz” dedi.
Müşteri deneyimlerine önem verdiklerinin altını çizen Eriş, 6 milyona yakın aktif müşterileri olduğunu, 1 yılda 12 milyon müşteri teması kurulduğunu ve sosyal medyada 500 binin üzerinde takipçileri olduğunu belirtti. Müşteriyle kurulan teması artırmak adına yatırım yaptıklarını ve bu amaçla Müşteri Tanıma Ekibi kurduklarını söyleyen Eriş, “Müşterilerimizi daha yakından tanımak için bu “Big Data”yı yönetip veri madenciliği çalışmaları yapmalıyız. Her bireyin kendine özgü ihtiyaç ve tercihlerini, içinde bulunduğu yaşam evresini, risk algısını, finansal bilgi düzeyini anlayıp, en uygun ürün, öneri, hizmet ve iletişimi, uygun kanaldan doğru zamanda sunmalıyız” diye konuştu.
Allianz Mobil Uygulama, ilaç saatlerini bile hatırlatacak
Allianz’ın Dijital Dönüşüm Projesi’ni tanıttığı toplantının süprizi ise Buket Derelioğlu ve Özgür Ozan’ın sergilediği skeç oldu. Tatile çıkan bir çiftin, başına gelebilecek olumsuzluklar ve ihtiyaç duyabileceği hizmetlerin anlatıldığı skeçte, Allianz Mobil Uygulaması ile sunulacak çözümler anlatıldı. Skeçte mobil uygulama ile ambulanstan, ilaç saatinin hatılatılmasına kadar her ihtiyacın karşılandığı da belirtildi.