Allianz Grubu’nun toplam gelirleri 2015’te yüzde 2,4 artarak 125,2 milyar Euro ile yeni bir rekora ulaştı. Grubun 2015 faaliyet kârı yüzde 3,2’lik artışla 10,7 milyar Euro ’ya ulaştı. Mal ve kaza sigortaları segmentindeki güçlü büyümeye ise Allianz Türkiye’nin katkısı dikkat çekti.
Allianz Grubu, dördüncü çeyrekte sergilediği üstün performansı sayesinde yıl içinde toplam 10,7 milyar Euro faaliyet kârı elde ederek 2015 yılını çok güçlü bir sonuçla kapattı. Mal ve kaza sigortaları segmentinde, doğal afetlerden bir önceki yıla göre daha fazla etkilenmiş olmasına rağmen gerek faaliyet kârı ve gerekse prim üretiminde özellikle Allianz Türkiye ve AGCS’in katkısıyla artış kaydedildi. Hayat sigortaları segmentinde ürün karmasındaki stratejik değişim nedeniyle gelirlerde biraz düşüş görülse de faaliyet kârı arttı. Fon Yönetiminde üçüncü taraf net çıkışları yıl içinde azalmaya devam etti. Üçüncü taraf fon yönetimi ortalamasının daha düşük olması segmentin faaliyet kârına da yansıdı.
Allianz SE CEO’su Oliver Bäte, “Allianz, giderek zorlaşan faaliyet ortamında da olsa istikrarlı şekilde güçlü sonuçlar elde etmeye devam etmektedir. İşimiz sağlıklı ve çok iyi çeşitlendirilmiş durumdadır. Bu nedenle güçlü sonuçlar elde etmeye devam edeceğimizden eminiz. 2016 yılında artı eksi 500 milyon Euro farkla 10,5 milyar Euro faaliyet kârı elde etmeyi hedefliyoruz. Yönetim Kurulu 2015 için hisse başına 7,3 Euro temettünün 2014 yılına göre yüzde 6,6 arttı” dedi.
llianz SE CFO’su Dieter Wemmer ise “Dördüncü çeyrekte sigorta faaliyetlerimizdeki güçlü performansımız ve fon yönetimindeki performans ücretlerimiz nedeniyle yılın toplam faaliyet kârı hedeflenen kazanç aralığının üst sınırına yaklaştı. Aktif risk yönetimi sayesinde Solvency II kurallarına göre yüzde 200 gibi güçlü bir sermaye rasyosu elde ederek günümüz dalgalı pazarlarına çok iyi hazırlanmış olduk” dedi.
Grup genelinde güçlü faaliyet kârı büyümesi
Allianz Grubu’nun faaliyet kârı yıl itibarıyla yüzde 3,2 artışla 10,7 milyar Euro rakamına ulaşarak 2015 yılı hedef aralığının üst sınırına yaklaştı. Sigorta faaliyetleri sayesinde büyüme sağlanmasına rağmen, Fon Yönetimindeki faaliyet kârı beklendiği gibi düştü. Faaliyet dışı sonucun daha iyi olması sayesinde hissedarlara ait net kârda yüzde 6,3 artış sağlandı. Toplam gelir yıl itibarıyla yüzde 2,4 arttı. Hisse başına baz kazanç (EPS) yüzde 6,2 artışla 14,56 Euro oldu. Öz sermaye kârlılığı 2015 yılında yüzde 12,5 olarak gerçekleşti. 2014 yılı sonunda yüzde 191 olan Solvency II rasyosu aktif risk yönetimi sayesinde yüzde 200’e yükseldi. Kasım 2015,’te Alman Murakabe Kurulu içsel modeli onayladı. Toplam gelir dördüncü çeyrekte yüzde 1,1 düştü. Bunun ana nedeni, hedeflendiği gibi Hayat ve Sağlık sigortaları segmentinde birim bağlantılı ve sermaye açısından verimli ürünlere yönelme stratejisiydi.
Faaliyet kârı büyümesi çeyrek içinde Hayat ve Sağlık segmentinde oldukça güçlüydü. Bunun nedeni özellikle Almanya’daki net gerçekleşen kazançlarla ve ABD’deki büyüyen fon tabanıydı. Mal ve Kaza sigortaları segmentinde risk değerlendirme ve yatırım sonuçlarının daha iyi olması, faaliyet kârı büyümesini de destekledi. Fon Yönetimindeki olumlu döviz kuru etkisi ve yüksek performans ücreti gelirleri, fon yönetiminin azalmasını bir ölçüde telafi etmiş oldu.
Mal ve kaza sigortalarındaki büyümeye Türkiye’nin katkısı
Mal ve kaza sigortaları segmentinde brüt yazılan primler, yıl itibarıyla yüzde 6,8’lik artışla 51,6 milyar Euro’ya ulaştı. Döviz kuru ve konsolidasyon etkileri hariç tutulduğunda, dönemsel büyüme yüzde 2,9 olarak gerçekleşti. Bu büyümenin ardındaki ana faktörler Allianz Worldwide Partners, Türkiye ve endüstriyel sigortacı Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) oldu. Faaliyet kârı yıl itibarıyla yüzde 4,1 artışla 5,6 milyar Euro oldu. Yıl itibarıyla bileşik rasyo, önceki yıla göre 0,3 puan artışla yüzde 94,6 olarak gerçekleşti. Doğal afetlerin etkisi önceki yıla göre 0,9 puan artışla yüzde 1,6’ya yükseldi.
Prim üretimi 2015 yılı dördüncü çeyreğinde, önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 1 azalışla 10.9 milyar Euro olarak gerçekleşti. Döviz kuru ve konsolidasyon etkileri hariç tutulduğunda ve yine özellikle Allianz Türkiye ve AGCS sayesinde dönemsel büyüme yüzde 2,6 olarak gerçekleşti. Gerek fiyat ve gerekse hacim yönünden etkileri olumlu oldu.
Faaliyet kârı dördüncü çeyrekte önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 8,6 artışla 1,2 milyar Euro oldu. Özellikle Birleşik Krallık’ta yaşanan fırtına ve su baskınları ile birlikte Fransa, ABD ve Hindistan’da meydana gelen seller nedeniyle doğal afet hasarları artış gösterdi. Bileşik rasyo önceki yılın aynı dönemine göre 0,2 puan iyileşerek dördüncü çeyrekte yüzde 96,2 oldu.
Ana ve gelişen pazarlarda büyüme devam etti
Allianz Grubu yönetimi değerlendirmesinde ana pazarların yanı sıra gelişen pazarlarda büyüme devam ederken, son on yıldaki en büyük yıllık prim büyümesi gerçekleşmiş olduğunu kaydetti. Son dönemde Hollanda’daki ticari bir mal ve kaza sigortaları portföyünün devralınması da dâhil hedefli alımlar yardımıyla grubunun büyüme stratejisinin devam edeceğini iletti.
Hayat ve sağlık sigortaları ürün karmasındaki stratejik değişimi hızlandırıyor
Hayat ve sağlık sigortasında genelde daha yüksek yatırım kârlılığı sonucu yıl itibarıyla faaliyet kârı yüzde 14,1 sıçramayla 3,8 milyar Euro olarak gerçekleşti. Zorunlu primler yıl itibarıyla yüzde 0,6 düşüşle 66,9 milyar Euro oldu. Yeni İş Kârlılığı’nın (NBM) yıl içindeki gelişiminde birim bağlantılı ve sermaye açısından verimli ürünlere yönelme stratejisinin izleri görüldü. İlk yarıda, piyasa volatilitesinin yüksek ve faiz oranlarının da düşük seyretmeye devam etmesi yeni iş kârlılığının yüzde 1,5 gibi nispeten düşük bir oranda gerçekleşmesine neden oldu. Ancak ürün karmasındaki hedeflenen değişim yılın ikinci yarısını olumlu etkiledi. Yeni iş kârlılığı neredeyse ikiye katlanarak yüzde 2,9 olurken yılın ortalaması da yüzde 2,1 oldu. Dolayısıyla yeni işlerden elde edilen gelir ilk yarıya göre artışla ikinci yarıda daha yüksek olarak gerçekleşti. Ancak yılın ilk yarısındaki düşük faiz oranı ortamının olumsuz etkisi sonucu yeni işlerden elde edilen gelir 2014 yılına göre yüzde 18,5 düşüşle 1,2 milyar Euro olarak gerçekleşti.
Zorunlu primler 17 milyar Euro
Zorunlu primler dördüncü çeyrekte yüzde 1,8 düşüşle 17,0 milyar Euro olarak gerçekleşti. Bunun nedeni esas itibarıyla İtalya’daki geleneksel ürünlerin satışındaki azalma ve yine ABD’de 2014 yılı dördüncü çeyreğinde sabit endeksli düzenli gelir ödemesi (annüite) işinden elde edilen yüksek primlerin bu yıl aynı şekilde gerçekleştirilememiş olmasıydı. Faaliyet kârı çeyrek itibarıyla yüzde 63,7 artışla 1,1 milyar Euro oldu. Bu artışın ardındaki ana neden, ABD’deki fon tabanının yatırım kârlılığındaki büyüme ve Almanya’daki hayat işinden elde edilen net gerçekleşen kazançlardı.
Ana ve gelişen pazarlarda büyüme devam etti
Allianz Grubu yönetimi değerlendirmesinde ana pazarların yanı sıra gelişen pazarlarda büyüme devam ederken, son on yıldaki en büyük yıllık prim büyümesi gerçekleşmiş olduğunu kaydetti. Son dönemde Hollanda’daki ticari bir mal ve kaza sigortaları portföyünün devralınması da dâhil hedefli alımlar yardımıyla grubunun büyüme stratejisinin devam edeceğini iletti.
Hayat ve sağlık sigortaları ürün karmasındaki stratejik değişimi hızlandırıyor
Hayat ve sağlık sigortasında genelde daha yüksek yatırım kârlılığı sonucu yıl itibarıyla faaliyet kârı yüzde 14,1 sıçramayla 3,8 milyar Euro olarak gerçekleşti. Zorunlu primler yıl itibarıyla yüzde 0,6 düşüşle 66,9 milyar Euro oldu. Yeni İş Kârlılığı’nın (NBM) yıl içindeki gelişiminde birim bağlantılı ve sermaye açısından verimli ürünlere yönelme stratejisinin izleri görüldü. İlk yarıda, piyasa volatilitesinin yüksek ve faiz oranlarının da düşük seyretmeye devam etmesi yeni iş kârlılığının yüzde 1,5 gibi nispeten düşük bir oranda gerçekleşmesine neden oldu. Ancak ürün karmasındaki hedeflenen değişim yılın ikinci yarısını olumlu etkiledi. Yeni iş kârlılığı neredeyse ikiye katlanarak yüzde 2,9 olurken yılın ortalaması da yüzde 2,1 oldu. Dolayısıyla yeni işlerden elde edilen gelir ilk yarıya göre artışla ikinci yarıda daha yüksek olarak gerçekleşti. Ancak yılın ilk yarısındaki düşük faiz oranı ortamının olumsuz etkisi sonucu yeni işlerden elde edilen gelir 2014 yılına göre yüzde 18,5 düşüşle 1,2 milyar Euro olarak gerçekleşti.
Zorunlu primler 17 milyar Euro
Zorunlu primler dördüncü çeyrekte yüzde 1,8 düşüşle 17,0 milyar Euro olarak gerçekleşti. Bunun nedeni esas itibarıyla İtalya’daki geleneksel ürünlerin satışındaki azalma ve yine ABD’de 2014 yılı dördüncü çeyreğinde sabit endeksli düzenli gelir ödemesi (annüite) işinden elde edilen yüksek primlerin bu yıl aynı şekilde gerçekleştirilememiş olmasıydı. Faaliyet kârı çeyrek itibarıyla yüzde 63,7 artışla 1,1 milyar Euro oldu. Bu artışın ardındaki ana neden, ABD’deki fon tabanının yatırım kârlılığındaki büyüme ve Almanya’daki hayat işinden elde edilen net gerçekleşen kazançlardı.