Oto camında çeşitlilik, ulaşılabilirlik ve cevap vermede lider olduklarını belirten Olimpia Oto Camları Genel Müdürü Ali Ümit Çelik, hem geleneksel pazarda hem de ticari araçların orijinal ürün tedarik pazarında bu konumlarını sürdüreceklerini söyledi.
SEVAL ÖZKAP / HAYATIMIZ SİGORTALI
Kurumsallaşma sürecinin ardından yatırımlarını tamamlayan Olimpia Oto Camları, bu süreçten sonra modernizasyon ve verimliliğe odaklanmış durumda. Olimpia Oto Camları ve OCP Olimpia Oto Cam Pazarlama Genel Müdürü Ali Ümit Çelik, hedeflerini trafikte kullanılan her oto camın yerli olması olarak açıkladı.
Sigorta sektörüne büyük maliyet faydaları sağladıklarını ifade eden Çelik, “Yenileme pazarında kasko anlaşmaları kapsamında değişecek cam ihtiyacının yerli ürünle değişimi, sigorta şirketlerine maliyet avantajı sağlıyor. Örneğin, bizim camımız 25 TL’ye takılırken birebir aynı özellikteki cam yetkili servislerde 100 TL’ye takılıyor. Yani sektöre yüzde 75’lik bir tasarruf sağlıyoruz” dedi. Türkiye’de oto cam pazarında çeşit, bulunabilirlik ve cevap verme açısından lider olduklarının altını çizen Çelik, bu konumlarını sürdüreceklerini ve daha da yükselteceklerini vurguladı. Çelik, üretim kodu almış 40 bin ürünleri olduğunu ve bunların 15 bininin aktif olarak üretildiğini de ifade etti. Çelik, “Müşterilerimiz taktığımız, ürettiğimiz camın hem orijinal hem de aynı şartlarda üretilen eş değer ürün kalitesin de olduğundan, sonuna kadar her türlü güvenlik aşamasında ve müşteri memnuniyetinde arkalarında olduğumuzdan emin olsunlar. Hep daha iyi şeyler yaparak müşterinin bir numarası olmayı sürdüreceğiz” şeklinde konuştu.
2016 yılı sonunda Türkiye ekonomisinden beklenen yüzde 3,5’luk oranın üstünde büyüme kaydedeceklerini belirten Çelik, büyüme ve gelişme hedefli yatırımlarını tamamladıklarını da sözlerine ekledi. Bu doğrultuda Ankara fabrikasını devreye aldıklarını belirten Çelik, “Bu işe 1964’te Ankara’da başladık, bu alanda Türkiye’nin ilklerindeniz. Büyüme odaklı yatırımımızı da Ankara’da yaptık. Ankara’yı tercih etmemizin bir diğer nedeni de Gebze fabrikamızı destekleyecek bir genişleme alanına ihtiyacımız olmasıydı. Ancak Organize Sanayi Bölgesi’nin yeni olması nedeniyle altyapı eksikliklerini hissediyoruz” ifadelerini kullandı.
Oto camı zorunlu bir emniyet parçası!
[box type=”custom” bg=”#d8e0ce” fontsize=”14″ radius=”8″ ]Müşteri memnuniyeti odaklı çalıştıklarını ve her zaman müşteri ihtiyaçlarını göz ettiklerini belirten Ali Ümit Çelik, “En büyük hedefimiz müşteri memnuniyetini en yüksekte tutmak. 53 yıldır kurduğumuz karşılıklı bağ sayesinde çalışıyoruz. Nesilden nesile çalıştığımız müşterilerimiz de var. Onlara, rakiplerimize ihtiyaç duymayacağı çözümler sunuyoruz” dedi. Oto camının yüksek standartlar gerektiren zorunlu bir emniyet parçası olduğuna dikkat çeken Çelik, hangi camda nasıl bir üretim yapılacağı, hangi nitelikte malzeme kullanılacağının regülasyonlarla tanımladığını söyledi. Sıçrayan bir taşın ölümlere sebep olabildiğini hatırlatan Çelik, camın her üretim partisinin önemli testlerden geçmesi gerektiğini belirtti. Çelik, tüketicileri de şöyle uyardı: Standartlara sahip olmayan, sahte regülasyon numaralı, özellikle Uzak Doğu’dan gelen ürünlerden uzak durulmalı![/box]
OEM ve yenileme pazarında güçlü konumumuz sürecek
Hem Gebze hem de Ankara fabrikalarının otomasyon, modernizasyon ve verimlilik planlarına eğileceklerini söyleyen Çelik, son çalışmaları hakkında şu bilgileri verdi: “Orijinal ürün tedarikçisi (OEM) müşterilerimizle köklü ilişkiler kurmaya başladık. Müşterilerimizin sistemlerinin içine girmeye, birlikte çalışmaya, verimli, maliyetli çalışmaların nasıl yapılacağını projelendiren mühendislik hizmeti de vermeye başladık. Bir buçuk yıldır yurtdışında çalıştığımız çok önemli bir firma ile Türkiye’de üretim için çalışma aşmasında sona geldik. Denetimdeydik ve geçiş vizesini aldık. Dolayısıyla hem Türkiye’de OEM’de hem Avrupa’da OEM’de hem de geleneksel pazarda güçlü pozisyonumuzu sürdüreceğiz.”
Fiziksel olarak yatırıma ihtiyaçları olmadığını dile getiren Çelik, Ankara fabrikalarının kendilerine rezerv alanı sağladığını da kaydederek, “Projelerimiz var ama şu anda kapasitemiz yeterli. İç pazarda hedeflerimizi tutturduk. Ancak yurtdışı müşterilerimiz ülke ve bölge ortamından etkilendiği için Türkiye’ye gelmek istemiyorlar. Bu nedenden ötürü yurtdışında hedefimizin yüzde 8 altındayız. Müşterimize biz gidiyor ve anlatıyoruz” dedi.
Bayilerimiz MEB onaylı sertifika sahibi
[box type=”custom” bg=”#d8e0ce” fontsize=”14″ radius=”8″ ]Ali Ümit Çelik, 2010 yılında sigorta sektörünün de beklentisi doğrultusunda bir sosyal sorumluluk projesi olarak bayilerine yönelik eğitim projesi gerçekleştirdiklerini söyledi. Çelik, projenin detayları hakkında şu bilgileri verdi: “Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) hazırladığı müfredat çerçevesinde 424 bayimize ve çalışanlarına MEB onaylı yetkili servis sertifikası kazandırdık. Bayilerimizin görüntüsünü, servis düzenini, yetkinliğini artırmaya yönelik bir çalışma oldu. Kalite ve montaj konusunda eğitimler yaparak sektöre ve servis ağımıza bir katkıda bulunmuş olduk. Yine üç yıl önce eş değer parça konusunda da üyesi bulunduğumuz TAYSAD bünyesinde teknik komite çalışmalarına katıldık. Avrupa’da ne tür uygulamalar olduğunu inceledik. Türk sanayisinin gelişimi için ihtiyaca uygun, sigorta sektörünün de müşterisini daha uygun maliyetle tatmin edeceği ürün ve hizmetlerin geliştirilmesi gerektiğini düşünüyoruz. Bu konuda Türkiye Sigorta Birliği bünyesinde oluşturulmuş bulunan OSEM’in kuruluş çalışmalarına TAYSAD bünyesinde yaptığımız çalışmalar ve aktif katılımımızla teknik destek vermiş olduk.” [/box]
Müşterimiz, ürünlerimizin planlanan zamanda teslim olacağını bilir
[quote color=”#ffffff” bgcolor=”#1366bf” bcolor=”#eded9c” align=”right”]Acenteler yerli cama destek olmalı
Olimpia Oto Cam’ın logosuz orijinal kategorisinde eş değer ürün üretimi yaptığını belirten, Ali Ümit Çelik, “Sigortalılar araçlarında değer kaybı yaratacağı endişesiyle birçok parçayı orijinaliyle değiştirmek istiyor. Ancak biz, o emniyeti sağlayan logosuz orijinal ürün ile değişim yapıyoruz ve değer kaybı yaşanmıyor” dedi. Bu noktada yerli cam kullanımında hem sigorta şirketlerinden hem de acentelerden destek beklediklerini kaydeden Çelik, bu alanda farkındalık yaratılması gerektiğinin altını çizdi.[/quote]
Çelik’in verdiği bilgilere göre, Olimpia’nın 260 adet sigorta anlaşmalı bayisi, 200 adet de diğer satış noktası bulunuyor. Tüm satış noktalarında günlük irtibat yakaladıklarını kaydeden Çelik, pazarda ilişkileri canlı tuttuklarını belirtti. Kurumsallaşma döneminde bayilik ve satış kanalı yapılarını da yenilediklerini söyleyen Çelik, süreci şöyle aktardı: “Yıllarca sıcak satış yaptık. Daha sonra bölge depoları veya bayileri oluşturduk. 10 sene bu yapı ile çalıştık ancak artık hız önem kazanmaya başladı ve rekabetçilik nedeniyle bu yapıyı değiştirdik. İki yıl önce kendi lojistik yapımızı oluşturduk. Bölgelere lojistik depoları ve iyi bir lojistik ağı kurduk. Şu anda Türkiye’nin her iline ulaşıyoruz. Her şeye rağmen haftada bir Diyarbakır’a, Van’a, Şanlıurfa’ya ulaşıyoruz, tüm araçlarımız yoldadır. Tüm müşterilerimiz bilirler ki Olimpia ürünleri planlanan zamanda gider. Bu yıl siparişlerimizin yüzde 93’ünü hem ana hem de bölge depolarımızdan karşıladık, geri kalan kısmını ise iki hafta içerisinde üreterek teslim ettik.”
“Müşteri memnuniyetinde yüzde 99,6 oranındayız” diyen Çelik, bağımsız bir kuruluş tarafından yapılan araştırmalarda canlı bir dönüşüm sağladıklarını dile getirdi. Sigorta sektöründe camı değişen sigortalıların hemen hemen yüzde 50’sinin arandığını belirten Çelik, “Aramalarda ‘Takılan camın markasını biliyor musunuz?’, ‘Takılan camdan memnun musunuz?’, ‘Servisin hizmet ve kalitesinden memnun musunuz?’ soruları soruluyor. Böylece markamızın nihai tüketiciye yansımasını ve varsa bayilerimizin eksiklerini görebiliyoruz” dedi.