Aksigorta, deepfake teknolojisi ile hayata geçirdiği dijital riskler konulu video projesi ile Türkiye’nin en prestijli reklam ödüllerinden Kristal Elma’da 4 kategoride ödül almaya hak kazandı.
Geçtiğimiz aylarda ‘deepfake’ teknolojisini kullanarak dijital risklerin olasılıkları ile ilgili bir video projesi gerçekleştiren Aksigorta, geniş yankı uyandıran bu video ile Türkiye’nin en prestijli reklam ödüllerinden olan Kristal Elma’da “Dijital mecra kullanımı’’ kategorisinde Gümüş Elma, “Teknoloji kullanımı’’, “Sosyal / Yaratıcı Etkileşim içerikleri’’, “VR/AR teknoloji projeleri’’ kategorilerinde ise Kristal Elma olmak üzere 4 farklı kategoride ödüle layık görüldü.
Dijital risklerin toplumdaki genel kanının aksine aslında ne kadar ‘yaşanabilir’ olduğuna dikkat çeken ve Müzikotek yayımcılığında hayata geçirilen videoda farklı bir ses teknolojisi kullanıldı. Ses konusunda çalışılan Ukraynalı silikon vadisi şirketi Respeecher, ortaya koyduğu yapay zekâ destekli ses klonlama teknolojisi ile insan sesini başarılı bir şekilde kopyalayıp çoğalttı. Görüntü konusunda ise İsrailli CannyAI firması ile çalışıldı. Her iki partner de ses ve görüntü oluşturulması konusunda ne kadar başarılı olduğunu gösterdi.