Aksigorta’nın, müşterilerine ve dağıtım kanallarına geleceğin sigortacılık deneyimini yaşatma hedefiyle hayata geçirdiği ADA (Aksigorta Dijital Asistanı), hasar inceleme sürecindeki dokümanları ayrıştırıp, sınıflandırmaya başladı.
Aksigorta’nın dijitalleşme stratejisi doğrultusunda sigorta sektörünün ilk yapay zeka uygulaması ADA (Aksigorta Dijital Asistanı) gözünü açtı. “Görüntü Tanıma” (Image Recognition) teknolojisini kullanarak geliştirilen “Görüntü Tanıma ve Sınıflandırma Motoru”, ADA (Aksigorta Dijital Asistanı)’ya entegre edildi.
Kırtasiyeyi ortadan kaldırdı
ADA’ya kazandırılan “Görüntü Tanıma ve Sınıflandırma” yeteneği ile elektronik posta yoluyla Aksigorta’ya iletilen hasar evraklarının yüzde 70’lik bölümünü oluşturan ehliyet, ruhsat, kaza tespit tutanağı, fatura, beyanname ve kaza fotoğrafı otomatik olarak tanınıyor, sınıflandırılıyor ve robot teknolojisi yardımıyla da ilgili hasar dosyasına ekleniyor.
Yüzde 100’e yakın başarı
Günlük 5 bin elektronik posta işleme kapasitesine sahip Görüntü Tanıma ve Sınıflandırma Motoru’nun kullanılmaya başlandığı ilk 4 günde bin 938 mail (elektronik posta) ile gelen 3 bin 258 doküman ADA tarafından işlendi ve bu dokümanlar yüzde 98.4 başarı oranıyla sınıflandırıldı.