Aksigorta, 2017 yılının üçüncü çeyreğinde 1.7 milyar TL prim üreterek, 128 milyon teknik kâr ve 86 milyon TL net kâr elde etti. 2017’nin ilk 9 ayında geçen yılın aynı dönemine göre, prim üretiminde yüzde 27 büyüme gerçekleştiren Aksigorta, teknik kârını 97 milyon TL, net dönem kârını 69 milyon TL artırdı.
2017 yılının üçüncü çeyreğinde 1.7 milyar TL prim üretimi gerçekleştiren Aksigorta, geçen yılın aynı dönemine göre prim üretimini, yüzde 10’luk sektör büyümesinin üzerinde, yüzde 27 artırdı. Trafik dışı branşlardaki yüksek büyüme oranlarının pozitif etkisi ile teknik karlılığı 128 milyon TL seviyesinde sonuçlanan Aksigorta’nın, sigortacılıktaki teknik karlılık göstergesi olan bileşik rasyosu ise yakın dönemde yaşanılan sel ve dolu hasarlarına rağmen geçen yılın aynı dönemine göre 10 puan iyileşerek yüzde 96 seviyesine çekildi. Aksigorta’nın hasar prim rasyosu ise 8 puan gelişerek yüzde 69 seviyesinde gerçekleşti.
Yatırım portföyü büyüklüğü 1,5 milyar tl’ye ulaştı
Aksigorta, ilk 9 ayda yakaladığı finansal performansı sayesinde, yüzde 27 seviyesinde güçlü bir özsermaye karlılığı elde etti. Uluslararası Finansal Raporlama Standartları (UFRS) bazında hazırlanan finansal tablolara göre Aksigorta net karı, geçen yıl aynı döneme göre yüzde 80 artış göstererek 99 milyon TL olarak gerçekleşti. Aksigorta’nın toplam yatırım portföyü büyüklüğü 1,5 milyar TL’ye ulaştı.
Verilen bilgiye göre Aksigorta’nın trafik harici branşlardaki prim üretiminin, 2017’nin son çeyreğinde, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 10-15 aralığında büyümesi ve bileşik rasyosunun 90-100 aralığında gerçekleşmesi bekleniyor.
“2017 Aksigorta’nın ilk hamle yılıydı, çok hızlı devam edecek”
Aksigorta’nın sigortacılık alanında müşteriyi en iyi tanıyan ve anlayan şirket olma hedefiyle dijital ve inovasyon yetkinliklerini geliştirmek üzere önemli yatırımlar yaptığına da değinen Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, 2017’yi son derece olumlu bir görünümle tamamlayacaklarını öngördüklerini de belirterek, şöyle dedi:
“2017, Aksigorta’nın ilk hamle yılıydı, 2018 ve sonrasında bu hamle çok hızlı bir şekilde devam edecek. Yeni yılda da portföyümüzü müşteri odaklı şekillendirmeyi sürdürecek, dijitalleşme ile verimliliğimizi artırarak değer yaratmayı hedefleyeceğiz. Kolay, yalın, erişilebilir sigortacılık vizyonumuz ile müşteri odaklılık, inovasyon, analitik, yeni teknolojiler ve dijital rekabet avantajı yaratacağımız önceliklerimiz olacak”.