2 Kasım 2024, Cumartesi
spot_img

Aksigorta rakiplerden çalmıyor, pazarı büyütüyor

Aksigorta, tamamlayıcı trafik sigortasının ardından sağlık ve konut sigortalarında da hamleye hazırlanıyor. Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, “Rakiplerden çalarak büyümeyeceğiz, pazarı büyüteceğiz” dedi.

ALP SÜER / SİGORTAMEDYA

Türkiye’de hayat dışı (elementer) sektörün önde gelen şirketlerinden Aksigorta, 2019 yılı için iddialı hedeflere sahip. ‘Tavan fiyat uygulaması ve havuz sistemi’nin başlamasının ardından hayat dışında üst sıralardaki bir çok şirketin ‘zorunlu trafik sigortası’nda pazar payını küçültmesine karşın, söz konusu branşta pazar payını büyütmesiyle dikkatleri çeken  Aksigorta, son olarak piyasaya sunduğu ‘tamamlayıcı trafik sigortası’ ile adından söz ettiriyor. ‘Aksigorta ile sigortacılık şimdi bambaşka’ sloganıyla yeni reklam filmini de hayata geçiren şirket, 21 Kasım’da düzenlediği basın toplantısı ile kamuoyunu Aksigorta ile ilgili yeni gelişmeler konusunda bilgilendirdi.

Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen
Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen

Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen ve Aksigorta Genel Müdür Yardımcısı Tolga Tezbaşaran’ın katıldığı toplantıda şirketin yeni ürünü tamamlayıcı trafik sigortası da tanıtıldı. Toplantıda verilen mesajları özetlersek, şirket, tamamlayıcı trafik sigortasında pazarda iddialı; 2019 sonunda 1 milyon kişinin ürünü alması hedefleniyor. Şirket, söz konusu ürünün ardından sağlık, konut ve işyeri sigortalarında yeni hamlelere hazırlanıyor. Yeni ürünlerle büyüyecek Aksigorta, büyürken de özellikle de sigortalı olmayan kesime ulaşılacak. Bu konuda Uğur Gülen’in şu sözleri toplantıyı izleyenlerin de dikkatini çekti: “Aksigorta, rakiplerden çalarak büyümeyecek, pazarı büyütecek!”

Kaskoda sabit fiyat garantisi

Gülen, Aksigorta’nın eylül ayında piyasaya sunduğu yeni ürünü tamamlayıcı trafik sigortasının da hedefin, mevcut 5 milyon civarındaki kasko müşterisi değil, trafik sigortası olup kasko yaptırmayan 7 milyon kişi olduğunu söyledi. Ürün ile ilgili olarak Tolga Tezbaşaran’ın verdiği bilgilere göre,  özellikle 4 yaş üstü ve değeri 100 bin TL’nin altında olan 7 milyonun üzerindeki araç potansiyel hedef kitleyi oluşturuyor. Modüler yapıya sahip ürün kapsamında; Tamamlayıcı Çarpışma Paketi, Tamamlayıcı Doğal Afet Paketi ve Tamamlayıcı Sorumluluk Paketi bulunuyor. Araç yaşı arttıkça artan kasko primlerine karşı, sabit fiyat garantisi de sunan ürün, sigortalılardan da büyük ilgi görmüş. 2 aylık sürede yaklaşık 15 bin poliçe satışıyla 10 milyon prim üretilmiş. 100 bin TL’nin altında değeri olan araçlar için geçerli olan sigortada fiyatlar ve araç değerleri 2019’da güncellenecek.  Kasko yaptırmaktan vazgeçen araç sahibi sayısının geçen yılki 600 bin’den bu yıl 900 bin’e çıkmasını beklediklerini ifade eden Tezbaşaran, 2019’da da kasko sahibi araç sayısının ya hiç artmayacağını veya azalacağını söyledi.

Sigortaya tüketici odaklı bakmak gerekli

Toplantıda yeni sloganlarının arkasında yatan müşteri odaklılığına vurgu yapan Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, “Bakış açımızı değiştirerek müşterinin gözüyle bakan, onların ihtiyaçlarını görüp, bambaşka ürünler ve hizmetler getiren, kısacası sigortaya bakış açısını ‘bambaşka’ yapma yolunda iddialı bir Aksigorta göreceksiniz” dedi.

ugur gulen tolga tezbasaran

Tamamlayıcı trafik 3 ayrı paketten oluşuyor

  • 347 TL’den başlayan fiyatlarla sunulan Tamamlayıcı Çarpışma Paketi, Trafik sigortasının karşılamadığı, çarpma, çarpışma sonucu müşterinin kendi aracında oluşan hasarı karşılayarak aracın korumasını tamamlıyor.
  • 126 TL’ye sunulan Tamamlayıcı Doğal Afet Paketi, trafik sigortasının karşılamadığı deprem, dolu, sel, su baskını gibi doğal afet sonucu oluşan hasarları karşılayarak aracın korumasını tamamlıyor.
  • Tamamlayıcı Sorumluluk Paketi, trafik sigortasındaki İMM teminatını 100.000 TL artırıyor. 63 TL sabit fiyat ile sunulan bu paket, trafik sigortası limitlerinin yetmediği maddi ve bedeni hasarlarda ek koruma sağlıyor.

 

İki ayda 15 bin poliçe satışı ve 10 milyon prim üretimi

Müşteriye en uygun, modüler ve ona özel ürünlerin hazırlanması ve sunulması gerektiğinin altını çizen Aksigorta Genel Müdür Yardımcısı Tolga Tezbaşaran, “Biz de Aksigorta olarak sektörde ‘artık yeni şeyler söyleme zamanının’ geldiğine inanıyoruz. Bu düşüncenin ilk ürünü olarak da Tamamlayıcı Trafik Paketleri’ni müşterilerimize sunduk ve ürün büyük heyecanla karşılandı. İki ay gibi kısa sürede yaklaşık 15 bin poliçe satışıyla 10 milyon prim ürettik. En çok satışı İstanbul, Ankara ve İzmir’de yaptık. 2019 sonuna kadar 1 milyon kişinin bu ürünü almasını hedefliyoruz” dedi.

tezbasaran
Aksigorta Genel Müdür Yardımcısı Tolga Tezbaşaran

Türkiye’de trafiğe kayıtlı 16 milyon otomobil ve kamyonet bulunduğuna dikkat çeken Tezbaşaran, “Sektöre baktığımızda; bu araçların trafik sigortalılık oranı yüzde 87, kasko sigortalılık oranı ise yüzde 27.  Kasko sigortalılık oranı özelikle 0-3 yaş aralığındaki araçlarda yüksek iken araç yaşı arttıkça bu oran azalıyor.  Pazarda trafik sigortası olup kaskosu olmayan 4 yaş üstü ve değeri 100 bin lira altında olan 7 milyonun üzerinde araç bulunuyor. Özellikle 4-15 yaş aralığında araca sahip müşteriler yüksek bedelli kasko fiyatları nedeniyle kasko yaptırmaktan kaçınıyor” dedi.

Tezbaşaran, “Zaten trafik sigortasını yaptırdıklarını, kaskonun ek maliyet oluşturduğunu belirtiyorlar. Bir yanda da yalnızca Trafik Sigortası ile trafikte karşılaşılan çarpma, çarpışma durumlarında veya bu aralar sıkça yaşadığımız sel, dolu gibi doğal afet olaylarında kendi aracında oluşan hasarlara karşı tam güvence altında olmadıklarının da farkındalar. İşte Tamamlayıcı Trafik Paketleri tam da bu ihtiyaca yönelik bir çözüm sunuyor. Trafik sigortasının güvence altına aldığı tüm durumlarda müşterilerin kendi araçlarında oluşabilecek hasar riskini de güvence altına alıyoruz. Günümüz ekonomik şartlarını da göz önüne aldığımızda, yeni paketlerimiz sabit fiyat garantisi ve maliyet avantajı sunmasıyla da dikkat çekiyor” diye konuştu.

Yeni reklam filmi yayında

Aksigorta’nın yeni marka konumlandırmasını “Her şey şimdi bir başka, Aksigorta bambaşka” sloganıyla tüketiciye taşıdığı reklam kampanyasının ilki olan imaj filmi, 21 Kasım Çarşamba akşamı yayına girdi. Reklam filminde rol alan oyuncu Ali Yağcı, film boyunca hayatın farklı anlarında farklı insanlara dokunuyor. an reklam filmi izleyecek. Yönetmenliğini Çağatay Kaya’nın yaptığı reklam filmi, Tribal Worldwide İstanbul’un imzasını taşıyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER