Aksigorta’nın müşterilerin karşı karşıya kalabileceği riskleri önceden tahmin ederek, onlara alabileceği önlemleri sıraladığını belirten Aksigorta Genel Müdür Yardımcısı Soner Akkaya, “Aksigorta, müşterilerine hasarın öncesi, sırası ve sonrasında uçtan uca hizmet sağlıyor” diyor.
ALP SÜER/SİGORTAMEDYA
Sigortacılıkta hasar ödemelerinin önemi ile ilgili olarak, “Sigortacı, hasarda belli olur” diye güzel bir söz var. Bu söz doğru olmakla birlikte sigorta şirketleri artık sadece hasar anında değil, hasar öncesi ve sonrasında da sigortalının yanında yer almaya başladı. Hayat dışı sektörde hasar süreçlerini dijitalize ederek sigortalıların hayatını kolaylaştıran şirketlerin başında da Aksigorta yer alıyor. Biz de Hayatımız Sigortalı Dergisi olarak geçen ay, Aksigorta Genel Müdür Yardımcısı Soner Akkaya ile bir röportaj yaptık. Akkaya, öncelikle Aksigorta’nın sigortalının ‘risk yoldaşı’ olduğunu söylüyor. Aksigorta’nın müşterilerin karşı karşıya kalabileceği riskleri önceden tahmin ederek, onlara alabileceği önlemleri sıraladığını belirten Akkaya,“Aksigorta, müşterilerine hasarın öncesi, sırası ve sonrasında uçtan uca hizmet sağlıyor” diyor.
Sigortalılar artık bize daha çabuk ulaşıyor
Akkaya, Aksigorta’da hasar süreçlerinin dijitalize edilmesi konusunda şu bilgileri paylaşıyor: “Aksigorta müşterilerine, pürüzsüz ve onların ihtiyaçları doğrultusunda bir deneyim yaşatmak ve kayıplarını en kısa sürede karşılayabilmek için hasar sürecimizi uçtan uca dönüştürecek bir ‘dijital yolculuk’ başlattık. Hasar ihbarlarımızı alma işini ‘RPA’ teknolojisine yani robotik otomasyonlara devrettik; böylelikle çağrı merkezimizde yarattığımız kapasite ile müşterilerimizin diğer ihtiyaçlarına yönelik bize ulaşmalarında hız kazandık. Ekspertiz süreçlerimizde video araması üzerinden veya WhatsApp üzerinden canlı yapılan görüşmeler ile dakikalar içerisinde ekspertiz sürecimizi tamamlayabiliyoruz. Hasar süreçlerimizi hızlandırmak için tekrarlı ve etkisi büyük, ancak süreci uzun işlerimizi ‘robot’a devrediyoruz. Hasar inceleme dijital asistanımız hasar dosyasının incelenebilmesi için gerekli 30’un üzerinde veriyi tek bir raporda dosya incelemecileri için değerlendirip sunabiliyor, buna ek olarak dosya ödeme ve fatura onay süreçlerimizi otomatikleştirmemiz sayesinde dosya süreçlerimizi yüzde 30 kısaltıyoruz. Hasar dosya sürecimizin her aşamasında tüm sigortalılarımızı anlık olarak sms, mail, robot arama ve Whatsapp üzerinden bilgilendiriyoruz.”
Müşteri beklentileri dijital süreçlere kaydı
Değişen müşteri trendlerine bakıldığında beklentilerin dijital süreçlere doğru kaydığının gözlemlendiğini ifade eden Akkaya, “Aksigorta olarak kendi bünyemizde yarattığımız, sektöre de örnek olan dijital dönüşümümüzle ‘sabit’ olan bu süreçleri oldukça kolay bir şekilde çözümleyerek, müşterilerimize tüm sigortacılık süreçlerinde olduğu gibi bize en ihtiyaçları olan hasar süreçlerinde de dijital bir deneyim sunabiliyoruz” diyor.
Kişiselleştirilmiş projeleri hayata geçireceğiz
Aksigorta Genel Müdür Yardımcısı Soner Akkaya, 2024 yılı projeleri hakkında şunları söylüyor: “2024 yılında şirket hedeflerimizle bağlantılı olarak yenilikçi dijital çözümler ve teknolojiler aracılığıyla daha hızlı, daha doğru ve daha verimli iş süreçleri oluşturmak için dijital araçların kullanımını artırmayı hedefliyoruz. Bu bağlamda müşterilerimize daha iyi hizmet sunmak için de daha kişiselleştirilmiş ve etkileşimli deneyimler sunan projeleri hayata geçirmeyi planlıyoruz. Dağıtım kanallarımızla daha interaktif iletişim kurabileceğimiz sistemsel alt yapıyı da hazırlıyoruz. Aynı zamanda iş süreçlerimizi uçtan uca otomatize ederek kaynaklarımızın daha verimli kullanılmasını sağlayarak maliyetleri düşürmeye yönelik çalışmalarımız olacak.”