Aksigorta ve sigorta sektörünün 2013 yılı ilk 9 aylık performansının değerlendirildiği, 2014 yılına ilişkin hedeflerin paylaşıldığı Acenteler ToplantısıAntalya’da WOW Hotels’de gerçekleştirdi.Değişimi Yakala” temalı toplantıya, 600 acente, 150 Aksigorta çalışanı ve yöneticileri katıldı. Toplantıya katılanlar arasında Aksigorta Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Dinçer, Ageas COO’su Barry Smith, Ageas Kıta Avrupası CEO’su Steven Braekeveldt ve Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen de vardı. Sabancı Holding Perakende veSigorta Başkanı Haluk Dinçer, global sigortacılık sektöründe prim üretimindeki zayıf büyümenin dünya ekonomisindeki daralmaya paralel, hayat dışı sigorta talebinin durgun bir seyir izlediğini söyledi ve ekledi;“Dünya sigortacılık sektöründeki durgunluğun aksine Türkiye’de elementer branşlarda 2011 yılsonunda yüzde 22, 2012 yılsonunda yüzde 19, 2013 yılı ilk yarısında ise yüzde 24 oranında prim artışı kaydedilmiştir. Sektörde elementer toplam prim üretimi ilk 6 ayda 10.4 milyar TL olmuştur. 2012 yılı sonu itibariyle iyice önemli hale gelen oto branşlarındaki zarar problemi, Hazine Müsteşarlığı’nın fiyat politikasındaki ve ürün yapısındaki geliştirmeleri sonucunda 2013 yılı ilk yarısında bir nebze de olsa çözülmüş görünmektedir. Sektör, temettü gelirleri hariç 2012 yıl sonunda 714 milyon TL zarar kaydetmiştir. Ancak, 2013’ün ilk yarısında temettü gelirleri ve bina satış gelirleri hariç 138 milyon TL kar gerçekleştirmesi, bizlere sene sonunun bir önceki yıla göre çok daha olumlu seyredeceğini göstermektedir.”
AGEAS olarak Aksigorta’daki ortaklığımız çok önemsiyoruz
Ageas COO’su Barry Smith, Ageas’ın Sabancı Holding ile Aksigorta’daki ortaklığına büyük önem verdiğine değinerek, acente kanalının da Aksigorta için önemine dikkat çekti. Ageas’ın yeni yatırımlara açık ve bu konuda istekli olduğunu belirten Smith, Türkiye’de pazarın bu doğrultuda çok sayıda fırsat sunduğunu söyledi. Ayrıca Smith, “Ageas’ın Türkiye’de Aksigorta’yla girişimci ve ekip ruhu ile müşteri odaklı bir strateji doğrultusunda, güvenilir bir marka olarak hizmet tutkusu ile çalışmalarını sürdüreceğini”şeklinde konuştu.
Türkiye’nin geleceği parlak ve sektör hızla gelişiyor
Avrupa’nın en önemli 20 sigorta şirketi arasında yer alan Ageas’ın Kıta Avrupası CEO’suSteven Braekeveldt ise, Türkiye ekonomisinin büyümesinin, genç nüfusu sayesinde Orta ve Doğu Avrupa’nın üzerinde gerçekleşeceğini belirterek, önümüzdeki 5 yılda Avrupa için yüzde 1,4 olarak tahmin ettikleri gayri safi yurtiçi hasıla büyümesini Türkiye için ortalama yüzde 5 olarak öngördüklerini söyledi. Hayat dışı sigorta primleri yıllık bileşik büyüme oranının önümüzdeki 5 yılda Türkiye’de yüzde 16 artacağına değinen Braekeveldt, 2012’de yüzde 1.12 olan sigortalılık penetrasyonunun da 2017 itibariyle yüzde 1,47’ye yükseleceğini söyledi. Aksigorta’nın Ageas için önemini vurgulayan Braekeveldt, “Türkiye’nin geleceği parlak ve sektör hızla gelişiyor. 2015 yılına kadar sermayemizin yüzde 25’ini gelişmekte olan ve az gelişmiş ülkelerde yapmak, hayat dışı sigorta sektöründeki payımızı artırmak istiyoruz. Aksigorta’daki ortaklığımız Orta Avrupa’da hayat dışı ve hayat oranımızın dengelenmesine büyük katkıda bulundu.”Şeklinde konuştu. Türkiye’nin sahip olduğu özelliklerin Ageas’ı heyecanlandırdığını diye getiren Braekeveldt, “pazardaki fırsatları takip etmeyi gelecekte de sürdüreceklerini ancak, odaklarının halen ‘Aksigorta’nın büyüme potansiyelini geliştirmek olduğunu’söyledi. Braekeveldt, Aksigorta’nın 2012 yılında Ageas’ın cirosuna 8,4 milyon Euro katkıda bulunduğunu, bu oranın Ageas’ın hayat dışı karının yüzde 3,6’sını temsil ettiğini de sözlerine ekledi.
“Başarılarımıza katkılarından dolayı acentelerimizi tebrik ediyoruz”
Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, dünyada ve Türkiye’de sigorta sektörünü doğrudan etkileyen değişikliklere değindi. Sektörün ana dağıtım kanalı olan acentelerin de bu değişikliklere uyum sağlayarak, gerek iş yapış biçimlerinde gerekse stratejilerinde gerekli değişimleri gerçekleştirmeleri gerektiğini söyleyen Gülen, Aksigorta’nın sürdürülebilir karlılık stratejisiyle dengeli ürün ve dengeli kanal karmasına ulaşmayı hedeflediğini belirtti. Gülen ayrıca, Aksigorta’nın 2013 yılı ilk 6 ay performansı ile ilgili şöyle konuştu:
“Yılın ilk 6 ayında, 119,9 milyon TL net kar kaydettik, sigortacılık karımız da 69,3 milyon TL olarak gerçekleşti. Sermaye karlılığımız yüzde 35,3, sermaye yeterlilik oranımız yüzde 160 ile 495 milyon TL olarak gerçekleşti. 2012’de yüzde 70 olan hasar/prim oranımızı yılın ilk 6 ayında yüzde 66’ya düşürdük. 2009 Ekim ayı sonu itibariyle 1,16 TL olan hisse fiyatımız, 2,58 TL’ye yükseldi. Şirketimizin değeri 789 milyon TL.”
“2014’te karlılıktan ödün vermeden büyüyeceğiz”
Aksigorta’nın dengeli ürün karması hedefinde de önemli başarılara imza attığını belirten Gülen,oto dışı branşlarda yüksek büyüme rakamları yakaladıklarını söyledi. 2012 yılında yüzde 38 olan oto dışı branşların oranını yılın ilk yarısında yüzde 45’e yükseldiğini belirten Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, Aksigorta’nın başarılı sonuçlar elde etmesinde katkılarından dolayı acentelere teşekkür etti. Sektörün uzman isimleriyle yenilediği organizasyonu hakkında bilgiler de paylaşan Gülen, 2009 yılında yüzde 77 olan acente memnuniyetinin yapılan çalışmalar sayesinde 2012 yılında yüzde 87’ye yükseldiğini kaydetti. 2014 yılında karlılıktan ödün vermeden büyümeyi hedeflediklerine değinen Gülen, Aksigorta’nın önümüzdeki yıl fiyat odaklı değil, hizmet ve ürünlerde farklılık yaratarak rekabette varolacağını söyledi. Dengeli ürün karması hedeflerini 2014’de de sürdüreceklerini belirten Gülen, şöyle dedi:
“Oto dışı ve sağlık branşında daha hızlı bir büyüme, kaskoda rekabetçi ürünlerimizle yer almayı, trafikte ise kontrollü bir büyümeyi hedefliyoruz. Geçtiğimiz yıl olduğu gibi kampanyalarımızı, hedef-komisyon sistemimizi uygulamaya devam edeceğiz. Her birini risk doktoru olarak gördüğümüz acentelerimizin eğitimini çok önemsiyoruz. Önümüzdeki yıl da yoğun ve nitelikli eğitim programlarına daha çok yatırım yapacağız.”
“1 numaralı, en değerli, en beğenilen sigorta şirketini yaratacağız”
Gülen,Aksigorta’nın teknoloji yatırımlarına, sosyal sorumluluk projeleri ile topluma katkıda bulunmaya devam edeceğini belirterek, “değişime öncülük eden”, “trendleri ve değişimi takip eden”, “değişimi yakalayan şirket” vizyonu ile çalıştıklarını söyledi. Uğur Gülen, Aksigorta’nın 2020 yılı hedefinin “1 numaralı, en değerli, en beğenilen sigorta şirketini yaratmak olduğunu” da sözlerine ekledi.
Aksigorta’nın 2011’de 1.609 olan acente sayısını 2013 Ağustos ayı itibari ile 1.824’e yükselttiğini belirten Aksigorta Acenteler Genel Müdür Yardımcısı Çetin Kolukısa, yüzde 68 üniversite mezunu oranı ile acenteliğin tercih edilen bir meslek olduğunu söyledi. Aksigorta’nın müşterilerine doğru yerde, doğru iletişimle, doğru ürün ve fiyatlarla ulaşma hedefinin olduğunu belirten Çetin Kolukısa, şunları söyledi:“Aksigorta prim üretiminin yüzde 62’sini acentelerimiz üzerinden gerçekleştiriyoruz. Yıl sonu itibari ile 937 milyon TL primi acentelerimiz kanalıyla üretmeyi hedefliyoruz. Acentelerimizin oto dışı üretim payını yüzde 20’den yüzde 23’e, trafik hariç oto payımızı yüzde 27’den 31’e yükselttik.Aksigortaolarak sadece kazanan değil, kazandıran bir şirketiz. Yaptığımız segmentasyon doğrultusunda her acentenin ihtiyaçları doğrultusunda çözümler sunuyor, yaptığımız kampanyalar ve uyguladığımız hedef-komisyon sistemi ile Aksigorta’ya kazandırdıklarını yine kendileri ilepaylaşıyoruz.”
“Trendleri yakından takip edip, uyum sağlamalıyız”
Aksigorta Acenteler Genel Müdür Yardımcısı Çetin Kolukısa,Aksigorta olarak acentelerle iletişimi ve eğitim programlarını son derece önemsediklerini belirtti.Bu doğrultuda teknolojiye yatırım yapmaya devam edeceklerini söyledi. Sektörü yakından ilgilendiren demografik değişiklilere de değinen Kolukısa, şunları söyledi:“Türkiye nüfusunun yüzde 59’unu teknolojiyi çok iyi kullanan ve değişimi çok sık yaşayan Y ve Z kuşakları oluşturuyor. Müşterilerimizin bağlılığını artırmak için uzman bir kimlikle onlara ulaşmalı, ulaşılabilir olmalı, onları yakından tanıyıp, dokunmalı, hızlı, basit ve anlaşılır ürünler sunmalı, gelişmeye, geliştirmeye açık olmalı, trendleri yakından takip ederek, onlara uyum sağlamalıyız.”
Sunumların gerçekleştirildiği ilk günün sonunda geçtiğimiz yılın en yüksek üretim ve kar rakamını gerçekleştiren, kampanyalara en çok katılan, hedef komisyon sisteminde en yüksek başarıyı yakalayan acentelerin ödüllendirildiği Aksigorta Acenteler Toplantısında Aksigorta ile 10., 15., 20., 25. ve 30. çalışma yılını tamamlayan acenteler de ödüllendirildi.
İlk günün akşamında gerçekleştirilen Hoş Geldiniz Kokteyli’nde katılımcılara “Değişimi Yakala” konseptini hissettiren farklı bir etkinlik gerçekleştirildi. Klasik ve caz trio performansıyla başlayan gece Flashmob ritim performansıyla renklendi ve katılımcılar değişimi yakalayarak doyasıya eğlendi.
Toplantının ikinci gününde mizah yazarı, yönetmen, TV programcısı Gani Müjde’nin moderatörlüğünde ve Aksigorta üst yönetiminin katılımıyla gerçekleştirilen “Değişim Paneli”nde Aksigorta’nın hasar ve operasyonlarından sağlık branşına kadar pek çok alanda gerçekleştirdiği değişikliklerle ilgili bilgiler aktarıldı. Panelin ardından Gani Müjde’nin sunduğu gösteri acenteler tarafından keyifle izlendi. Acenteler toplantısı, sanatçı Betül Demir ve Altay’ın konserlerinin eşlik ettiği Gala Yemeği ile son buldu.