Aksigorta, 2013 yılı finansal sonuçlarını açıkladı. Sonuçlara göre, 2013 yılında 1,5 milyar TL prim üreten Aksigorta, 160 milyon TL net kâra ulaştı. 2012 yılına göre, yaklaşık 200 milyon TL prim artışı sağlayan Aksigorta’nın hisseleri, 2013 yılında yüzde 31 yükseldi. Aksigorta, sigortacılık faaliyetlerinden kaynaklanan net kârında ise 2012’ye göre yüzde 85 artış sağladı.
2013’te prim üretimini bir önceki yıla göre yüzde 16 artırarak 1,5 milyar TL’ye yükselten Aksigorta, kârlılık odaklı portföy dönüşümünü devam ettirerek, sigortacılık faaliyetlerinden kaynaklanan net kârını da yüzde 85 artış ile 101 milyon TL’ye çıkardı. 1 Ocak 2013 itibari ile BIST’te 2,02 TL’den işlem gören Aksigorta hisse fiyatı, 31 Aralık 2013’te 2,67 TL’ye ulaştı. 2013’te hem global hem Türkiye ekonomisindeki olumsuzluklara paralel olarak BIST 100 endeksinin değer kaybetmesine rağmen, Aksigorta hissesi uzun vadede konumunu koruyarak 2013’te BIST 100’ün yaklaşık 51 puan üstünde getiri sağladı. Aksigorta, Yönetim Kurulu’nun kar dağıtım teklifinin Genel Kurul tarafından onaylanması durumunda 2014 yılında 61 milyon TL temettü dağıtacak.
Aksigorta, 2013 yılında konut sigortalarının içinde bulunduğu ‘yangın’ branşında yüzde 38, mühendislik ürünlerinin içinde bulunduğu ‘diğer’ branşında yüzde 27 büyüyerek, oto dışı branşların portföy payını geçen yılın aynı dönemine göre 3 puan artırarak yüzde 38’den yüzde 41’e yükseltti. Banka kanalındaki yüksek büyüme trendi de devam ederek 2013 yılında yüzde 26 seviyesinde gerçekleşti.
2014, bizim için ‘Müşteri Yılı’
Aksigorta olarak, müşterilerine poliçeyi satın aldıkları andan itibaren olumlu deneyim yaşatmak üzere 2013 yılında tüm iş yapış süreçlerini gözden geçirdiklerini belirten Aksigorta Genel Müdürü Uğur Gülen, 2014 yılını ‘Müşteri Yılı’ ilan ettiklerini söyledi. Gülen, 2014 yılında, 2009 yılından bu yana uygulamakta oldukları kârlılık ile dengeli ürün ve kanal karması stratejisinin yanı sıra sigorta ürünlerini daha basit, anlaşılır ve sempatik hale getirmeyi de hedeflediklerini söyledi.
Gülen şu açıklamada bulundu: “2014’te motor dışı branşların payını artırarak dengeli bir portföy yaratmaya, pazar payımızı korumaya, banka kanalında büyümeye, acente kanalımızın kârlılığını iyileştirmeye, dönüşüm projelerini sürdürmeye ve piyasa değerimiz ile hisse performansımızı yükseltmeye devam edeceğiz. Tüm bu hedeflerimizi gerçekleştirirken de müşterilerimizin memnuniyetini daha da artırmak, toplumumuza sigortayı daha basit, anlaşılır şekilde anlatarak sempatik hale getirmek hedeflerimizin odak noktasını oluşturacak.”