22 Kasım 2024, Cuma
spot_img

Ahmet Yaşar: Başarımızın tesadüf olmadığını gösterdik

İki yaşına basan Quick Sigorta hızlı büyümeyi sürdürüyor. İlk yıldaki yüzde 135’lik büyümenin ardından ikinci yılın ilk 6 ayında da yüzde 50 büyüdüklerini belirten Quick Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar, “Bu da başarımızın tesadüf olmadığını gösteriyor” dedi.

SİGORTAMEDYA ÖZEL
ahmet yaşar
‘Başarımızın sürdürebilir olacağını da ortaya koyduk’

12 Mayıs 2017 yılında kurulan ve ‘dijital sigortacılık’ misyonuyla yola çıkan Quick Sigorta 2 yaşında. Geride kalan iki yılda sektörde birçok yeniliklere imza atan şirket, hızlı büyümeyi de sürdürüyor. İlk yılında yüzde 135’lik bir büyüme yakalayan Quick, ikinci yılının ilk 6 ayını da yüzde 50 büyüme oranıyla kapattı. Biz de Quick Sigorta Genel Müdürü Ahmet Yaşar ile hem şirketin ikinci yılını değerlendirmesi hem de 2019’un ikinci yarısındaki planlarını konuşmak için bir araya geldik. Quick Sigorta’nın büyüme performansına dikkat çeken Yaşar, “İlk tam yılımızdaki hızlı büyümenin ardından ikinci yılımızın ilk 6 ayını yüzde 50 büyüme ile kapatarak bunun tesadüf olmadığını gösterdik. Aynı zamanda başarımızın sürdürebilir olacağını da ortaya koyduk” dedi.

Arz problemi varken komisyonların artmasını beklemek gerçekçi değil

Yılın ilk 6 ayında, trafik sigortaları adedinde Quick Sigorta birinci sırada yer alıyor. Bu arada,  acentelerin trafik sigortası komisyonlarının artması yönünde bir beklentilerinin olduğunu dile getiren Yaşar, acentelerin bu isteğinin gerçekçi olmadığı görüşünde. Trafik sigortalarında üç sigorta şirketi haricindekilerin, bir önceki yıla göre poliçe adetlerini azalttıklarını belirten Yaşar, şunları söyledi: “Trafikte, hâlâ bir arz problemi var. Arz problemi varken, şirketler trafik sigortası satmak istemiyorken, komisyonların artmasını beklemek gerçekçi değil. Mevzuatla olabilir, buna bir şey demiyorum; ama gerçeğe baktığımızda bugün hala Quick Sigorta başta olmak üzere bir iki şirket bu arz güvenliğinin sağlayıcısı durumunda.”

 İhtiyaçları doğru tespit ediyoruz

ahmet yaşar
‘İkinci 6 aylık dönemde varlığımızı daha çok hissettireceğiz’

Yaşar ile yılın ikinci yarısında gerçekleştirecekleri projeler üzerine de konuştuk. Yaşar’ın verdiği bilgilere göre, Quick Sigorta, oto sigortalarından sonra bir süredir finansal sigortalarda da bir açılım başlattı. Kefalet ve Alacak Sigortası gibi ürünleri tanıtmak için Türkiye’nin dört bir yanında acenteler için toplantılar düzenliyor; onlara bu ürünleri tanıtıyor. Yaşar, bu toplantıların çok verimli geçtiğini ve bu sayede kefalet sigortalarında 3 bin poliçe adedine ulaştıklarını söyledi. Şirketin bir diğer projesi olan ‘Quick Finansçım’ ise henüz lansman yapmamış olmasına rağmen sisteme girdiği andan itibaren alıcı bulmaya başlamış. Bu sonucun, ihtiyaçları doğru tespit ettikleri anlamına geldiğini vurgulayan Yaşar, “Oto dışı sigortalar konusunda güçlü bir ekip oluşturduk. En son Sibel Doğaç ve Deniz Canikli’nin de aramıza katılmasıyla oto dışının en güçlü ekiplerinden birine sahip olduk. Böylece ihtiyaçları anlamamız güç olmuyor. Bu yılın ikinci 6 aylık döneminde sektördeki varlığımızı daha çok hissettireceğiz” dedi. Quick Sigorta ayrıca, bu ay içinde Q kimlik, fatura güvence, drone sigortası gibi yenilikçi ürünleri de sunmaya hazırlanıyor.

Acenteler ‘poliçe avcılığı’ yapmasın istiyoruz

2017 yılının temmuz ayında başlayan trafik sigortasındaki “Riskli Sigortalılar Havuzu” ile ilgili düşüncelerini de öğrendiğimiz Yaşar, şirketlerin havuzda kesilen poliçelerde, yüzde 40’ın üstünde zarar ettiklerini kaydetti. Bugün, 31 sigorta şirketinin havuzda trafik poliçesi işlemi yaptığını belirten Yaşar, şunları söyledi: “Bu şirketlerden 9 tanesi havuza devir yapıyor;  geri kalanları havuzdan devir alıyor. Bu noktada bir terslik var. Bütün pazarlama ve finansal maliyetine şirket olarak ben katlanıyorum. Taksitle satış yapıyorum. Ay sonunda daha henüz nakden almadığım parayı nakden ödemek zorunda kalıyorum. Bunun nemalarından da benim devir yaptığım şirket faydalanıyor. Tüm bunlara karşın, trafik satmak istememizin en büyük nedeni acentelerimize sürdürülebilir bir ortam yaratmak. Sigorta acentesi poliçe avcılığı yapmasın diye uğraşıyoruz. Acentelerimizin tüm segmentlerde tüm kullanım tarzlarında alışageldiği standart hizmeti alması için çalışıyoruz.”

Zorunlu iskontonun kaldırılması en çok büyük şirketleri sarsar

Quick Sigorta CFO’su Volkan Yıldız

Hayatımız Sigortalı dergisinin temmuz sayısında Kontra Sigortacı’nın gündeme getirdiği bir iddiaya göre,  geçen yıl sektörün düzenleyici kurumu tarafından, şirketler zarar etmesin, yeni kurulmuş veya yeterli sermayesi olmayan şirketler de oyuna katılsın diye şirketlerin rapor edilmemiş muallak rezervini düşürmek amacıyla ‘zorunlu iskonto’ getirilmişti. Ankara’da ise bugünlerde muallakların uygulandığı iskontonun kaldırılmasının gündemde olduğu konuşuluyor. Bu konuda görüşlerine başvurduğumuz Quick Sigorta CFO’su Volkan Yıldız, şunları söyledi: “Muallak rezervini düşürmek amacıyla, zorunlu iskonto getirilmesinin şirketlere yüzde 13-15 düzeyinde zarar etkisini azaltan ya da kârı artıran bir sonucu oldu. Bu, tüm şirketlere nefes aldırdı. Bugün faizler hala yüzde 23.5. Biz,  yüzde 9 ile iskonto ediyoruz. İskontonun kaldırılması durumunda ise bizim gibi küçük şirketler 30 milyon TL kâr yapıyorken, kâr 25 milyon TL seviyelerine düşebilir. Diğer taraftan, sektörde bilançosunda 500 milyon TL seviyelerinde muallak iskontosu taşıyan şirketler var. İskontonun kalkması durumunda bu şirketlerde ani ve yüksek tutarlı zararlar söz konusu olur ki bunu da sektördeki hiç kimse istemez.”

 

 

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER