Sigortacılık Düşünce Merkezi’nin kurulmasına öncülük yapan Dr. Ahmet Genç, Sigorta Haftası’nda sektördeki bilinçlendirmenin önemine dikkat çekti.
Sigortacılık Düşünce Merkezi’nin kurulmasına öncülük yapan Eski Hazine Müsteşar Yardımcısı Dr. Ahmet Genç, Sigorta Haftası’nda sektördeki bilinçlendirmenin önemine dikkat çekti. İnternet sitesi ahmetgenc.org’da kaleme aldığı ‘Sigorta Haftası Vesilesiyle Bilinçlendirme ve Tanıtım Stratejisi’ başlıklı yazısında Hazine Müsteşarlığı’nın 2009-2013 Stratejik Planı içerisinde yer alan ve bu çerçevede 2011 yılında Hazine Müsteşarlığı’nın web sayfasında yayınlanan “Sigortacılık Bilinçlendirme ve Tanıtım Stratejisi”ne vurgu yaptı.
“Yayınlanan Strateji 10 başlık altında ele alındı. Bu başlıklardan birisi de “Sigorta Haftası” nın belirlenmesi ve o hafta çeşitli etkinlikler yapılmasıdır. Diğer bir ifadeyle “Sigorta Haftası 2011 yılından beri kutlanmaktadır…” diyen Genç, stratejide yer alan başlıklara şöyle sıraladı:
- Temel sigorta bilinçlendirme metninin hazırlanması.
- Sigorta Haftası’nın belirlenmesi ve bu haftanın çeşitli etkinliklere konu edilmesi.
- Yazılı ve görsel medya temsilcilerine sigorta tanıtım ve bilinçlendirme programlarının verilmesi.
- Zorunlu sigortalar için ayrı bilinçlendirme ve tanıtım yapılması.
- Bilgilendirici broşür, kitapçık, CD vb. materyalin dağıtılması.
- Kısa metrajlı bilinçlendirme filminin hazırlanması.
- Üniversitelere ve okullara yönelik kısa süreli bilgilendirmeler yapılması.
- İlköğretimde Hayat Bilgisi Dersi içerisinde işlenecek sigorta konusu metninin hazırlanarak Milli Eğitim Bakanlığı’na iletlmesi.
- Bilinçlendirme programlarının düzenlenmesi (esnafa, tüccara, sanayiciye).
- Konusu sigorta olan çeşitli yarışmaların düzenlenmesi (resim, kısa film, reklam vb.)