2 Mayıs 2024, Perşembe
spot_img

“AHE-Dijital BES Başvurusu” ile yılda 4,3 milyon kâğıt tasarrufu hedefleniyor

Dijitalleşme ve sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda 2023 yılında “AHE-Dijital BES Başvurusu” uygulamasını hayata geçiren Anadolu Hayat Emeklilik, bireysel emeklilik satış sürecinde müşterilerden yazılı onay alınan basılı formların, kâğıt kullanılmadan dijital platformlar aracılığıyla doldurulmasına olanak tanıyan uygulama sayesinde sayısı yılda yaklaşık 300 bine ulaşan ve 24 sayfadan oluşan Emeklilik Sözleşmesi Teklif Formu basımının yüzde 60 oranında azaltmayı hedefliyor.

Gelecek için önem taşıyan sürdürülebilirlik kavramı son yıllarda şirketlerin de stratejik hedefleri arasında öne çıkıyor. Farklı sektörlerden çok sayıda şirket, iş süreçleri ve faaliyetlerini sürdürülebilirlik ekseninde gerçekleştiriyor. 

Bu şirketlerden biri olan Anadolu Hayat Emeklilik de bu kapsamda hayata geçirdiği “AHE-Dijital BES Başvurusu” ile satış sürecinde kullanılan ve 24 sayfadan oluşan formları artık kâğıt kullanmadan doğrudan dijital platform üzerinden doldurmaya imkân tanıyor. Hizmeti direkt satış ekibi ve acentelerinin kullanımına açan şirket, uygulamayla birlikte satış süreçlerinin dijitalleşerek hızlanması, müşterilerden gerekli bilgilerin doğrulanarak alınması sayesinde veri kalitesinin artması, operasyonel verimliliğin iyileşmesi ve kâğıt sarfiyatının azaltılarak çevresel sürdürülebilirliğe katkı sağlamayı hedefliyor. 

Konu ile ilgili konuşan Anadolu Hayat Emeklilik Genel Müdürü Murat Atalay, uygulama ile toplam 24 sayfadan oluşan ve yıllık yaklaşık 300 bin kez çıktı alınan Emeklilik Sözleşmesi Teklif Formu basımını yüzde 60 azaltmayı hedeflediklerini belirterek her faaliyetlerinde olduğu gibi, teknolojik gelişmeleri uygularken de önceliklerinin sürdürülebilir gelecek olduğunu ve gelecek kuşaklara daha yaşanabilir bir dünya bırakmayı hedeflediklerini söyledi.

İki dakikadan kısa sürede BES alınabiliyor

Atalay, AHE-Dijital BES Başvurusu’nun kullanılmaya başlamasıyla yüz yüze satışlarda matbu başvuru formu kullanımının terk edilerek satış sürecinin tablet bilgisayarlar üzerinden dijital olarak yürütülmesini mümkün kıldıklarını aktararak “Çok yakın zamanda hayata geçirdiğimiz uygulamamız ile bireysel emeklilik ürünlerimizin satışında Emeklilik Sözleşmesi Teklif Formu üzerinde doldurulması gereken tüm alanlar tablet bilgisayar üzerindeki ‘AHE-Dijital BES Başvurusu’ aracılığıyla dijital olarak dolduruluyor, satış sürecindeki müşteri beyanı da sürecin sonunda kişiden SMS onayı alınarak temin ediliyor. Yapay zekâ teknolojisi ile kişilerin kimlik ve kredi kartı gibi bilgileri tablet ile taranarak alınabiliyor.  Satış süreci sonunda müşterimizin verdiği tüm bilgileri içeren Özet Bilgi Formu SMS ile kendisinin cep telefonuna gönderiliyor ve SMS onayı alınıyor. Burada müşterimizin tek sayfalık ‘Onay Formu’nu doldurup ıslak imza ile onaylaması yeterli oluyor. Satış süreçlerimizi 2 dakikanın altına indirdiğimiz AHE-Dijital BES Başvurusu ile aynı zamanda 4 milyon 320 bin kâğıt tasarrufuna denk gelen 6 binin üzerinde ağacı kurtarmayı hedefliyoruz. Uygulamamızı daha yeni devreye almamıza rağmen, AHE-Dijital BES Başvurusu ile tamamlanan satışlarımızın toplam içerisindeki payı yüzde 20 seviyesine ulaştı. Önümüzdeki aylarda bu oranın gittikçe artacağından eminiz. Süreçlerimizde hem müşterilerimiz hem de satış ekiplerimiz için zaman ve kaynak tasarrufu sağlayan, aynı zamanda tüketimi de asgari düzeye indiren yenilikçi uygulamalar geliştirmeye devam edeceğiz” dedi.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER