AgeSA’nın dijital dönüşüm çalışmaları kapsamında çalışanların Çevik Yaklaşım ve İnsan Kaynakları konularında sıkça sordukları soruları yanıtlamak üzere devreye aldığı Sanal Asistanlar’ın ilki soruları yüzde 93,69; yılın ikinci yarısında hayata geçirilen asistan ise yüzde 94,09’luk doğrulukla yanıtladı.
Dijitalleşme çalışmalarına yeni projelerle devam eden AgeSA’nın bu çerçevede AgeSA İş Teknolojileri altında görev yapan Robotik Süreçler Birimi, yapay zekâ destekli sanal asistanları geliştirdi. Açık kaynak kodlarla ve AgeSA dinamiklerine uygun şekilde AgeSA çalışanlarının Çevik Yaklaşım ve İnsan Kaynakları konularında sıkça sordukları soruları yanıtlamak üzere tasarlanan ve AgeSA’nın iç iletişim amacıyla kullandığı platforma entegre edilmiş yapay zeka destekli Sanal Asistanlar’ın ilki Ocak 2022 itibarıyla kullanılmaya başlandı.
Robot teknolojileri iş süreçlerine değer katıyor
Konuyla ilgili konuşan AgeSA İş Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı A. Fahri Arkan, robot teknolojileri sayesinde çalışan/müşteri memnuniyeti, hata sıfırlanması, maliyet tasarrufu, hız gibi konularda sağlanan faydanın çok önemli bir değer olduğunun altını çizerek “Bu proje, yapay zeka uzayının alt kümeleri olan makine öğrenmesi ve doğal dil işleme teknolojilerinin kullanıldığının inovatif bir örneği. Sanal asistanlar ile çalışma arkadaşlarımızın merak ettikleri soruların cevabını öğrenme sürecindeki kişi bağımlılığını sonlandırmakla kalmadık, aynı zamanda cep telefonu, tablet ve bilgisayar gibi şirket bünyesinde kullanılan tüm araçlardan 7/24 erişebilme imkânı sunduk. Bunun yanı sıra sanal asistan desteğiyle süreci daha eğlenceli hale getirerek çalışan memnuniyeti yarattık. Operasyonel anlamda yük oluşturan hizmetlerin sanal asistanlara devredilmesiyle ciddi bir zaman ve maliyet tasarrufu elde ettik.” dedi.
Yüzde 90’ın üzerinde oranla doğru cevap
Chatty Su olarak adlandırılan AgeSA’nın ilk sanal asistanı, yeni çalışanların oryantasyon sürecinde, mevcut çalışanların ise Çevik Yaklaşım metodolojisiyle ilgili destek ihtiyacı duyduğu konulardaki sorularını yanıtlıyor. Chatty Su, bir yıllık süre zarfında 346 kullanıcının 573 konuda sorduğu sorulara yüzde 93,69 doğruluk oranında cevap verme başarısı elde ederken projenin ikinci aşamasında hayata geçirilen ve yılın ikinci yarısında İnsan Kaynakları ile ilgili sıkça sorulan sorulara yanıt veren BroBot ise 159 çalışanın 428 sorusunu yüzde 94,09’luk doğruluk oranıyla cevapladı.