27 Nisan 2024, Cumartesi
spot_img

Afetzede hak sahipliği başvuru detayları belli oldu

Hesapkurdu, depremlerin ardından hasar tespit çalışmalarını takiben başlayacak AFAD Afetzede Hak Sahipliği başvuru süreciyle ilgili açıklamalarda bulundu.  

6 Şubat 2023 tarihinde meydana gelen ve çok sayıda kişiyi mağdur eden deprem felaketinde üçüncü hafta geride kalırken AFAD Afetzede Hak Sahipliği başvuru sürecine ilişkin detaylar da belli olmaya başladı. Hesapkurdu yaptığı açıklama ile zorunlu deprem sigortası kapsamında hasar ihbarı süresi, afetzedelere sağlanacak destek ve olanaklar ile sigortacılık işlemlerinin nasıl yürütüleceğine dair bilgiler verdi. 

Başvurular e-Devlet üzerinden yapılacak

Yapılan açıklamada hasar tespit çalışmalarının sürdüğü bölgede henüz hak sahipliği başvuru işlemlerinin başlamadığı ifade edilerek işlemlerin, hasar tespit çalışmalarının sona ermesiyle, AFAD Afetzede Hak Sahipliği için e-Devlet’te açılacak başvuru ekranından gerçekleştirileceği ve ayrıca binaların hasar durumuna ilişkin bilgiye, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı resmi internet sitesinde oluşturulan “Hasar Tespit” sayfasından ulaşılabileceği belirtildi. 

Hasar bildiriminde zaman sınırlaması yok 

Doğal Afet Sigortaları Kurumu (DASK) poliçesinde hasar bildirimi için on beş iş günü koşulu yer alsa da kurumun ilgili maddeyi sigortalı lehinde değerlendirdiği ve hasar bildirimi yapmak için bir zaman sınırlaması olmadığı kaydedilen açıklamada, depremde poliçenin kaybolmuş olması durumunda sigortalının tazminat hakkının ortadan kalkmayacağı, hak sahiplerinin süreç başladıktan sonra Alo DASK 125 hattı üzerinden başvuruda bulunabileceği de vurgulandı. 

Azami teminat tutarı 640 bin TL

Söz konusu açıklamada AFAD’ın nakdi yardım ve hasar tespiti desteği verdiği aktarılarak 7269 sayılı kanun kapsamında afetzedelerin sahip olduğu haklara da yönlendirme yapıldığı, depremzedelerin Alo DASK 125 telefon hattı, e-Devlet Sistemi Hasar İhbarı sayfası ve DASK resmi internet sitesi Online Hasar İşlemleri Sayfası aracılığıyla DASK hasar ihbarı yapabilecekleri ve 1 Ocak 2023 itibarıyla tüm yapı tipleri için DASK zorunlu deprem sigortası azami teminat tutarının 640 bin TL olduğu belirtildi. Açıklamada ayrıca DASK poliçe içeriğinin tam hasar ve kısmi hasarlar için sigorta bedeli ödediği, DASK’tan yararlanmak için binanın tamamen yıkılması koşulu aranmadığı, ödemelerin ise başvuru sonrası tazminat tutarının kesinleşmesi ve evrakların tamamlanmasının ardından, en geç 1 ay içinde yapılacağı bilgilerine de yer verildi. 

Farklı poliçelerdeki deprem teminatı kontrol edilmeli

Zorunlu deprem sigortası dışında sigortası olan afetzedelerin de sigortayı satın aldıkları şirketlerin çağrı merkezlerine ulaşabileceğine dikkat çekilen açıklamada konut ve eşya sigortası, kasko sigortası, ferdi kaza sigortası, sağlık sigortası gibi farklı sigorta ürünlerine sahip afetzedelerin, sigorta poliçelerinin deprem teminatını bulundurup bulundurmadığını kontrol ettikten sonra, poliçe kapsamında belirlenen haklardan yararlanabileceği belirtildi. 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz

SON EKLENEN HABERLER